• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Smultron och glass

Lillafruluva: Åh, vad roligt med kurs i tovning!

• Septemberpyret
    Juleja skrev 2008-02-05 10:26:01 följande:
    Hur funkar det att måla ikeas fanerade möbler, ni som vet? Min sambo har ett stooort skrivbord i ekfaner, som jag tänkte vi kunde måla vitt. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10111489Hur tålig är faneren, om man slipar lite på det innan man målar på med grundfärg? Tänkte köra nåt varv med grundfärg och sen med täckfärg, vattenburet - gravid som jag är...Jag känner mig kluven, skulle vilja ha ett fint, mindre, lite äldre skrivbord, men samtidigt bor vi i en trea och hans skrivbord har en mycket praktisk glasskiva ovanpå. Perfekt yta att pyssla på, för de kommande ungarna och för mig såklart. Vi har inget stort köksbord så det får nog hänga med ett tag, det här skrivbordet.
    Jag har målat fanerade möbler och det funkar jättebra! Om det kommer att vara jättemycket slitage p åskivan är ett tips att måla med golvfärg som tål lite mer... Glad 
  • Smultron och glass

Versan: Haha, vad smart gjort med durkslaget!

• Juleja
    Septemberpyret skrev 2008-02-05 10:30:47 följande:
    Jag har målat fanerade möbler och det funkar jättebra! Om det kommer att vara jättemycket slitage p åskivan är ett tips att måla med golvfärg som tål lite mer...  
    Tack för tipset! Det får nog bli golvfärg då! Framförallt när jag ska ge mig på matbordet så småningom. Och så ett par varv med klarlack ovanpå tror jag, så håller det för bankande med bestick i framtiden...
  • Septemberpyret
    Juleja skrev 2008-02-05 10:36:35 följande:
    Tack för tipset! Det får nog bli golvfärg då! Framförallt när jag ska ge mig på matbordet så småningom. Och så ett par varv med klarlack ovanpå tror jag, så håller det för bankande med bestick i framtiden...
    Det låter som ett smart drag...!
  • juliah

lillafruluva, jaaa den var det! Är du sugen?

millface, roligt att se dig här!