• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Daggdroppen
    Mori skrev 2008-02-05 20:17:08 följande:
    Oj! Nu har jag hundratals sidor att läsa igen ju!Jag har sytt och grejat dagarna i ända hela helgen Hinner inte lägga upp så mycket bilder här, blir mest i boggen..Här kommer ett lite smakprov innan jag börjar läsa ifatt.
    Söt!!! Ser ju ut som en köpt då du har en lapp ditsydd. Ser proffsig ut med andra ord Vad är det för lapp?
  • Mori
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 20:19:16 följande:
    Åå så söt!
    Daggdroppen skrev 2008-02-05 20:22:58 följande:
    Söt!!! Ser ju ut som en köpt då du har en lapp ditsydd. Ser proffsig ut med andra ord Vad är det för lapp?

Tack snälla ni! Lapparna är köpta från internet tror det var minanamnband.se Vågar inte säga vad det står på dem eftersom vi säljer dem jag och mamma

Styckade en påse i tyg från ikea för att få ett bra mönster

• miniGrynet
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 19:36:03 följande:
    Jag fattar inte heller Bara låtsas fatta.
    Jag hängde bara på strömmen, dvs, jag förstår inte heller något!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sylt

Haha, nu funderar ni lite va..... Mimmi kan nog gissa (och är då givetvis lojal o outar inte i tråden ). Ni behöver inte köpa så bred planka o skålen skall inte vara så stor...

Jag kan kanske tänka mig att byta en "plank-grej" mot en balja, fast min är lite svår att stoppa i en paket o skicka

Finfin liten byrå o påsen var ljuvlig!!

• miniGrynet

Mori

Vad söt!!
    Jag önskar jag kunde sy, men jag får aldrig till det... har inte riktigt tålamod, skulle vilja ha och kunna mera. Har en bra symaskin, men får ändå inte till det riktigt.

vad är det för lite påse?
    Fint tyg!

(får man viska om saker som är till salu i inkorgen?)

Har sytt ett påslakan och örngott till dotterns spjälsäng iofs, men sen tog det stopp!

• miniGrynet
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 20:35:04 följande:
    Ingen fattar något men vi har kul ändå Här är Moris sida: minochmammas.blogspot.com/ Inte min sida så jag kan göra reklam
    Precis!

Tack, ska kika!
  • Mori

Pärla1 och sylt: Tack

Minigrynet: I inkorgen får man göra vad man vill, inte hota dock
    Tyget är från stilochstoff. Påsen är tänkt tilldotterns klossar. Men den hamnade på gästoan med mina hårgrejer i.... Får väl göra en ny till dottern.. Jag är nybörjare på att su jag med, jag tutar och kör och så får det blir som det blir

LinaOMatilda: Dubbeltack!

• Mori

Alla ni som bloggar... Hur fasiken gör man för att lägga upp två bilder bredvid varandra i ett inlägg?