• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • miniGrynet

Jag fattar ingenting av en lång planka och en skål....

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Daggdroppen

fattar jag rätt nu, ska ni börja lära er att våttova?

Det är inte alls svårt! Har prövat typ två gånger, men aldrig på riktigt.

Men min kollega visade mig i höstas och så prövade jag medan jag studerade.

Min kollegas tips var att man skulle tänka på det som en relation. Först ska man vara mjuk och försiktig (tills ullen tar ihop). Efter en stund så får man börja bli lite hårdhäntare (så ullen gnuggas rätt hårt). Använd såpvatten. Och tunna tunna skikt av ull som man bygger på.

• LinaoMatilda
    miniGrynet skrev 2008-02-05 19:03:19 följande:
    Jag fattar ingenting av en lång planka och en skål....
    Inte jag heller. Men det verkar vara ganska eftertraktat eftersom Julia är villig att byta det mot tovad hink... funderar på att också köpa lång planka, skålar har jag i skåpet.... *planerar*
  • mimmi006
    juliah skrev 2008-02-05 19:01:45 följande:
    syltan, blev verkligen klokare på det. Byter du en sån grej som du gör mot en tovad balja?minigrynet, muffins är inte fy skam det heller *slurp*mimmi, golvet färdigt i sovrummet? Är väggar osv färdiga också?
    nej, specialpanel blir det sen... och sen spisen då ! Hoppas jag...

Fluffis- gnuggar ni med såpa på varandra i finland?
  • Daggdroppen
    mimmi006 skrev 2008-02-05 19:09:38 följande:
    nej, specialpanel blir det sen... och sen spisen då ! Hoppas jag...Fluffis- gnuggar ni med såpa på varandra i finland?
    ha ha Såklart vi gör

Nä, ursäkta otydligheten
  • miniGrynet
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 19:08:06 följande:
    Inte jag heller. Men det verkar vara ganska eftertraktat eftersom Julia är villig att byta det mot tovad hink... funderar på att också köpa lång planka, skålar har jag i skåpet.... *planerar*
    Perfekt ju!!
    Jag kan också införskaffa en planka och skålar har vi många av, och byta mot en tovad hink!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • LinaoMatilda
    miniGrynet skrev 2008-02-05 19:15:03 följande:
    Perfekt ju!! Jag kan också införskaffa en planka och skålar har vi många av, och byta mot en tovad hink!
    Här gäller det att ha ögonen öppna så kan man få det ena och det andra hihi
  • juliah

Imorgon måste jag handla en planka, hurdan skål rekommenderar du syltan?

fluffis, japp vi ska gå kurs, jag lillafruluva och smultronSkrattande

• Daggdroppen
    juliah skrev 2008-02-05 19:31:09 följande:
    Här kommer makens stora kärlek.
    Du har lärt honom bra Hur stor är den? Den verkar inte så hög eller lång? Vad ska ni ha i den? Blir det en tv bänk?