• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

fluffis ja jag vet *klappar mig själv på axeln*Skrattande

Mia, fotar ikväll! Fattar inte att den kunde vara så dyr, det är pyttelitet och inget märkvärdigt. kanske inget jag hade valt heller men maken blev ju kär.

• MiaMariah
    juliah skrev 2008-02-05 17:44:46 följande:
    fluffis ja jag vet *klappar mig själv på axeln*Mia, fotar ikväll! Fattar inte att den kunde vara så dyr, det är pyttelitet och inget märkvärdigt. kanske inget jag hade valt heller men maken blev ju kär.
    ja, fota ikväll så vi får se. nej, ibland är priserna obegripliga men då är det ju kul att kunna fynda så!

vet ni, jag är väl typ halvåret efter er men i veckan ska jag köpa virkgarn Skrattande
  • juliah

Mia, lika bra att ladda lite mentalt inför nya projekt! Vi får be mimmi starta upp en ny tråd igen.

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-05 17:42:58 följande:
    lillafruluva, ja det gör en hel del. De har tex Himlas gardiner med knyt du vet.Ja jag fick också ett mail. Ska nog maila henne lite frågor, vad vill vi veta. Lite priser på material, färger...vad mer?
    Ahaa...intressant!

Hm, priser, färger...kommer inte på mer nu!
  • mimmi006
    juliah skrev 2008-02-05 18:02:07 följande:
    Mia, lika bra att ladda lite mentalt inför nya projekt! Vi får be mimmi starta upp en ny tråd igen.
    Jag orkar inte! *slö* Hinner inte virka nu, vi kör hårt här nu... Vad var det för byrå? (tydligen orkar jag vara nyfis ändå )
  • Sylt
    juliah skrev 2008-02-05 17:20:36 följande:
    Äsch , skrev ju ett långt utlägg om vårt fynd men det försvann. Men för att sammanfatta det kort, maken blev kär, påstod att lilla byrån såg ensam ut och ville hem till vårt sovloft. Börjar nästan tro att han är minst lika inredningsintresserad som jag.  OBS! Han är stor och stark också!lillafruluva, 30% är ju inte fy skam egentligen. På 70% bordet fanns en del fina julsaker och Bruka fat som var riktigt fina. Tar nog en till vända på fredag kanske.syltan, spännande, ingen liiten ledtråd?

Ledtråd : Vi har köpt en lång planka och en skål

Haha, har du tagit C med dig ner i inredningsträsket. Tur att han så bra smak

Mia --> Jag är värdelös på att virka, så känn ingen press fr tråden . Jag köper garn o lämnar t min mamma med önskemål om vad jag vill ha *fiffig och bra på att delegera*

• miniGrynet

Vad fina semlor ni har bakat idag tjejer! Man blir inte lite sugen!!
    Själv har jag bakat kladdkake-muffins.
    Hade gärna bakat semlor idag men vi hade inte ingredienser hemma, och vi orkade inte gå till affären (jätte-lata idag!!).
    Istället har vi städat och bakat annat!
    Är allergisk emot mandelmassa så det går inte att köpa färdiga semlor, men sambon har ätit på jobbet i alla fall!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-02-05 18:28:07 följande:
    Ledtråd : Vi har köpt en lång planka och en skål Haha, har du tagit C med dig ner i inredningsträsket. Tur att han så bra smak Mia --> Jag är värdelös på att virka, så känn ingen press fr tråden . Jag köper garn o lämnar t min mamma med önskemål om vad jag vill ha *fiffig och bra på att delegera*
    Hihi jag gillar din stil. Jag vill också bli bra på att delegera? Har du några tips?
  • juliah

syltan, blev verkligen klokare på det. Byter du en sån grej som du gör mot en tovad balja?

minigrynet, muffins är inte fy skam det heller *slurp*

mimmi, golvet färdigt i sovrummet? Är väggar osv färdiga också?