• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet

Hej!

Mori. Välj att inte ha någon layout när du ska ladda upp bilden. så kan du flytta den hur du vill och lägga två brevid varann.

Jag har fått ett nytt skåp ! Bild finns i bloggen.

• miniGrynet

Någon härinne kanske har tips på vad man ska ha för tyg när man klär om sitsar på stolar och kökssoffa, behöver man ha något speciellt tyg eller går det bra med vanligt bomullstyg?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Himmelbit
    miniGrynet skrev 2008-02-05 21:10:43 följande:
    Någon härinne kanske har tips på vad man ska ha för tyg när man klär om sitsar på stolar och kökssoffa, behöver man ha något speciellt tyg eller går det bra med vanligt bomullstyg?
    Använd tjockare tyg - möbeltyg - så att det håller!

God kväll förresten!!
  • Mori
    lillafruluva skrev 2008-02-05 21:09:14 följande:
    Det beror på vilken mall man använder ibland..
    Okej, tyckte jag provade alla
    Det ljuva livet skrev 2008-02-05 21:09:33 följande:
    Hej!Mori. Välj att inte ha någon layout när du ska ladda upp bilden. så kan du flytta den hur du vill och lägga två brevid varann.Jag har fått ett nytt skåp! Bild finns i bloggen.
    Ett skåp minsanna, nu blir jag lite förvånad
    Okej, visste inte att man kunde flytta dem sedan
    miniGrynet skrev 2008-02-05 21:10:43 följande:
    Insämmer med Himmelbit. Tunna tyger har en ful förmåga att sladdra till sig och töja sig hur tajt man än syr Grovt tyg är väl värt pengarna när det handlar om möbler!
  • miniGrynet
    Himmelbit skrev 2008-02-05 21:18:45 följande:
    Använd tjockare tyg - möbeltyg - så att det håller! God kväll förresten!!
    Tack!
    Det hittar man i vanliga tygaffärer, heter det möbeltyg?
    (behöver jag tillägga att jag inte är så bra på textiler och det som hör till! )

Gokväll!
  • Mori
    miniGrynet skrev 2008-02-05 21:28:50 följande:
    Tack! Det hittar man i vanliga tygaffärer, heter det möbeltyg? (behöver jag tillägga att jag inte är så bra på textiler och det som hör till! )Gokväll!
    Ja det finns i nästan alla tygaffärer. Det måste inte vara just möbletyg Ett grovt "vanligt" tyg går också bra!
  • Himmelbit
    miniGrynet skrev 2008-02-05 21:28:50 följande:
    Tack! Det hittar man i vanliga tygaffärer, heter det möbeltyg? (behöver jag tillägga att jag inte är så bra på textiler och det som hör till! )Gokväll!
    Jadå, det brukar finnas i de flesta tygaffärer som har lite större sortiment. De brukar vara lite dyrare än "vanligt" tyg men det har man ju igen eftersom de håller för mer slitage.
  • miniGrynet
    Mori skrev 2008-02-05 21:36:09 följande:
    Ja det finns i nästan alla tygaffärer. Det måste inte vara just möbletyg Ett grovt "vanligt" tyg går också bra!
    Ok, tack!
    Ska iväg imorrn så då ska vi smita in i en tygaffär.

Har lite svårt att bestämma färg bara...
    Funderar på att ha olika tyger på de 4 stolarna, men som "hör ihop" via en kulör eller mönster, eller så blir det samma på alla och på soffan.
    En tanke är också att ha enfärgat på soffan och sen mönstrat på stolarna...

Möblerna kommer bli vita, stolarna vill sambon kanske måla svarta eller antracitgrå.
    Soffa, fåtölj o fotpall kommer att bytas tyg på och det lutar åt en antracitgrå på även dom, från Bemz.

Äntligen har det blivit klart, om 2 veckor kommer hantverkare och gör iordning vår hall!
    Vi ska riva en klädkammare så hallen blir mycket större, nu är det bara en smal gång. Och så blir det klinkers (svart/grå) och så vita garderober och hallmöbler till det!

Vilka i-landsproblem man har ibland!