• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Rosesarered

Oj vad det är många av er som har "hemliga" sidor. Nu kan man ju inte kika in och få inspiration längre

• Anton2005
    alfas skrev 2007-11-13 09:39:37 följande:
    Vita Rummet bara äääälskar jag att strosa runt!!! Helt underbar affär, med supertrevlig personal, nästan så att man inte kommer därifrån Källemo Gårdshandel har jag missat, vad har dom där *nyfiken*?!
    Mufflon skrev 2007-11-13 09:52:35 följande:
    Trevligt, en till från våra trakter!!  Undrar samma , vad har dom på källemo Gårdshandel?? oxå *nyfiken*
    Nu var det ett tag sen jag var där, men de har hur mycket fina och mysa saker som helst. olika beslag, knoppr, ljuslyktor, hemmagjort saft, karamellstrutar, färska ägg och till ju brukar de såklart ha mycket fina julsaker som passar i lantlig miljö.

Kan verkligen rekomendera en tur dir
  • FruPuffen
    Rosesarered skrev 2007-11-13 11:51:27 följande:
    Oj vad det är många av er som har "hemliga" sidor. Nu kan man ju inte kika in och få inspiration längre
    Men du kan ju kolla i bloggarna, där finns HUUUR mycket inspiration som helst och ännu fler människor som har samma stil .
  • MildaMaränger
    Rosesarered skrev 2007-11-13 11:51:27 följande:
    jag lägger inte ut några bilder på fl... kolla i min blogg istället
  • Mufflon

*Milda Maränger; Härlig amaryllis, står på min vill-ha lista oxå!

VSm, Jättefint bord!

Gemelli; Stort lycka till nu!!! Ojojoj vad bebis-sugen man blir

Anton2005; Man kanske kan skylla på att man måste åka och handla på Willys och samtidigt passa på att ta en tur dit!! hehe

Alfas; Jag bor tre mil från kga och tre mil från örebro i ett litet samhälle som heter Fjugesta. Var bor du då? *nyfiken i en strut*

• mimmamum

Ni har du hunnit skriva en hel del när jag varit och handlat! Skrattande

Gemelli, lycka till! Vi väntar här med spänning!

MM- så fin strumpan var, jag vill också trycka! *skriver upp det på ånga att-göra listan*

juliah, så spännande med skålen, har Mimmi visat bild på sin? Fin stjärna och kudde!

Ni har väl inte missat tävlingen i min blogg! Flört

• Mufflon

VSM; Åhh Ullared, ska dit på torsdag...Längtar..

• malins79
    Vsm, bordet blev fint framför soffan. Hoppas du hittar några fynd på GeKås.

Gemelli, lycka till!!!

Alfas, vet du hur mycket pärlsponten kostade på Cheapy?
Svar på tråden Vita hem del 6