• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lisa1981

Vsm, va fint bordet blev, vilken skillnad. Jag tycker verkligen att det passar in nu.

Julia, vilken fin stjärna. Jag vet ännu inte vad jag ska ha för julaktig belysning i mina fönster. någon som har någo tips???

Gemeli, lycka till. Åh så underbart att du snart får snusa bebis

Jag har ett inredningsproblem hemma. Jag har två lite större ramar ovanför en sittbänk i hallen som det nu är motiv av orkideér i. Jag tycker iofs att de är fina men jag har tröttnat på dom . Är det någon som har nåt tips så jag kan sätta nåt annat i. Jag tror inte att jag vill ha vanliga kort i, typ på sonen utan nåt annat.

Idag ska jag jobba men innan det ska jag gå in i den lokala inredn. affärer och shoppa för de har julskyltat och fått fram ALLT nytt. Som ett barn i godiaffären

• lillafruluva

*funderar* Tror ni man kan fästa vanliga julstjärnor på en lampa med fot?? Det måste väl funka på något sätt!!??

Jag måste verkligen skaffa en pysselhörna snart, det ligger grejer över hela datorbordet

• Ewis

Lisa:
    Va kul att du skriver om just tavlor.
    Jag har under en längre tid ägnat mig åt att titta hemma hos folk på vad dom har för tavlor för själv tycker jag det är jätte svårt med tavlor och snygga motiv.
    Hör till dom som väldigt fort ledsnar på motiven och särskillt typ Ikea tavlor som alla har hemma.

Många motiv är jätte fina men ganska pensionärsaktiga tycker jag.

Vad tycker ni andra?

Visa gärna tavlor här i tråden!!

Lisa kan ju ta ett vanligt fota som ni fotat och göra det svart vitt kanske, behöver ju inte vara ett regelrätt porträt på ex. barnen.

• mimmamum

Lisa, jag älskar svartvita motiv, vi har bara tre tavlor förutom små ramar med sonen! Vi har Titanic i svartvitt i vardagsrummet:

Höstmys!

Detta är en filmplansch, har tvärr dåligt med tips på vart man kan hitta liknande.

• malins79
    lillafruluva skrev 2007-11-13 12:52:58 följande:
    *funderar* Tror ni man kan fästa vanliga julstjärnor på en lampa med fot?? Det måste väl funka på något sätt!!??Jag måste verkligen skaffa en pysselhörna snart, det ligger grejer över hela datorbordet
    Vi har stjärnor som man kan fästa på lampfoten.
     Det är en liten "ställning" som man sätter runt lampan(päronlampa måste man ha) som man sen fäster stjärnan i.
    Men det borde gå med vanliga stjärnor som man man kan dra åt. Tänk som sagt var på att byta till päronlampor max 15W för brandrisken skull.
  • Ewis

Fru Puffen:
    Jag tycker att det är jätte fint när man har en tavelsamling så som du har särskillt med olika storlek och ram på tavlorna MEN ska erkänna att jag aldrig får till sånt lika snyggt som alla andra

• lillafruluva
    malins79 skrev 2007-11-13 13:14:32 följande:
    Vi har stjärnor som man kan fästa på lampfoten. Det är en liten "ställning" som man sätter runt lampan(päronlampa måste man ha) som man sen fäster stjärnan i. Men det borde gå med vanliga stjärnor som man man kan dra åt. Tänk som sagt var på att byta till päronlampor max 15W för brandrisken skull.
    Är det någon ställning man kan köpa eller fick du den med stjärnan???
    Jo, klart man är noga med brandrisken, hua!
  • LinaoMatilda
    FruPuffen skrev 2007-11-13 13:09:10 följande:
    Ewis: Vi har nästan bara egentagna svartvita foton på oss eller saker i vår närhet.  Tycker om att se bilder som betyder något för just vår familj. Jag har gjort ett inlägg i bloggen nyligen om mina tavlor i hallen om du vill kolla: www.etthusivitt.blogspot.com
    Du har verkligen en trevlig blogg. Ni har så fint hemma!
  • Smultron och glass

Gemelli: Vad spännande, lycka till!

MM: Vilken fin Amaryllis!

Ewis: Jag tycker också det är jättesvårt med tavlor, så jag har faktiskt inga alls. Jag kan tycka att tavlor är jättefint hos andra, men hemma hos mig själv tröttnar jag alltid. Fina fotografier har jag däremot.

Lillafruluva: Jag har också en sån stjärna, och jag fick med ställningen när jag köpte stjärnan.

Svar på tråden Vita hem del 6