• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79
    lillafruluva skrev 2007-11-13 13:21:50 följande:
    Är det någon ställning man kan köpa eller fick du den med stjärnan??? Jo, klart man är noga med brandrisken, hua!
    Den följde med. Man kunde även ha stjärnorna hängandes.
  • Smultron och glass

Jag har faktiskt också tjuvstartat med små stjärnor i fönstren på landet. Mina är från Indiska och jag hade sån tur när jag köpte dem för de hade precis fått ett mail om att det var andra sortering, så jag fick dem till 50 %, själva metallen var lite flammig, och det var bara bra för det var precis det jag tyckte var fint

• Camilla R
    lillafruluva skrev 2007-11-13 13:21:50 följande:
    Är det någon ställning man kan köpa eller fick du den med stjärnan??? Jo, klart man är noga med brandrisken, hua!
    Vet att Cervera tidigare år har sålt enbart ställningen, så kolla med dem om du ju redan har lampfot och stjärna menar jag.
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2007-11-13 13:49:50 följande:
    Japp, ska kolla upp ställningen... Det är inget man kan tillverka själv tror ni??
    JO, kanske -det är ju liksom som en "stålställning" som skall förhindra/skydda lampan att komma i kontakt med själva stjärnan
  • pressan

Hejsan vänner.

Har varit borta i helgen i Svenska lappland och där var det massor av VIT snö. Glad

Men huja hur mycket man missar av att vara borta. Hade 150 sidor att läsa in.. Så jag ger mig med att kommentera allt och alla.

Men Vsm: bordet blev super och då kan jag säga att jag var lite skeptisk till en början, men det blev såå fint i vitt.

• Tåfslan å Vifslans mamma

FInns "fuskpäls" i vanliga tyg affärer, eller är det riktigt fårskinn ni har på stolarna?
    Har ett krulligt grått fårskinn, men de vill jag inte klippa sönder....tänkte göra dynor till tjejjernas matbordspallar...
    Jag har gnetat hela dagen med både databord och en ful skänk i furu....nu ska eländena uuuut!!men de är ju fulla med skrot...som måste gås igenom tyvärr!
    Är expert på att slänga viktiga papper

• pressan
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-11-13 14:20:49 följande:
    FInns "fuskpäls" i vanliga tyg affärer, eller är det riktigt fårskinn ni har på stolarna?Har ett krulligt grått fårskinn, men de vill jag inte klippa sönder....tänkte göra dynor till tjejjernas matbordspallar...Jag har gnetat hela dagen med både databord och en ful skänk i furu....nu ska eländena uuuut!!men de är ju fulla med skrot...som måste gås igenom tyvärr!Är expert på att slänga viktiga papper
    Finns fuskpäls att köpa.. klipp nu inte sönder ditt skinn lilla vän... Ska bli kul att se bilder efter din förvandling.. men du kunde nog visa nån redan nu
  • alfas

mufflon: Jag bor 2 mil från K-skoga och 4 mil från Karlstad, då kanske du kan gissa dig till vart det är

Malins79: Kommer inte riktigt ihåg, men tror att det låg på samma kvm pris som COOP:s, kanske liiite mindre. !

Svar på tråden Vita hem del 6