• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Juleja
    juliah skrev 2007-11-13 10:35:13 följande:
    Juleja, Jag har köpt dem på www.luckylittleme.se och Vita hem i Sickla.
    Åh nej vad jobbigt det blev nu! Jag vill ju handla massor!! *lycklig*

Vilken toppenbutik!
  • Lisa1981

Hej hej
    Sitter på jobbet och tjuvläser...

Nu känns det som om det snart vore jul. Snön gör ju att man får sån julkänsla i hela kroppen.

Ja det där med tavlor tycker jag är jättesvårt, jag får klura lite på hur jag ska göra. Enklast kanske vore att ta ner dom och sätta upp nåt annat på väggen!!

Kommer knappt ihåg va jag skulle kommentera..

Fina nya utseenden i en del bloggar. Korsstygnen va jättefina.

Jag försökte virka en boll idag efter beskrivning men det gick sådär. Jag måste vara det stösta jubelidioten som inte kan följa en beskrivning. Jag hade ju trots allt 5:a i syslöjd...hmmmm.. talangen är som bortflugen

Nu får jag nog kika vidare och sedan kanske jobba lite till innan jag ska gå hem

• malins79

Jag var och köpte glögg idag på systemet, fick julkänslor när snön låg på marken och jag och Jacob varit och köpt pepparkakao.
    Även om jag ammar så ska jag dricka nån liten mugg glögg iår. Vinglöggen är godast tycker jag, och en mugg är ju inte så många cl och jag får väl koka glöggen innan så lite alkohol försvinner. Sen ska det inte vara så farligt att dricka lite när man ammar, men är man gravid så är det stop, och då har jag aldrig druckit något.

• jezzzica
    mimmamum skrev 2007-11-13 17:05:06 följande:
    Ok vad bra! Ser ni förresten snöflingarna i min blogg? Eler är de för svaga?
    Man ser dem jättebra! Åhhh vad fin sängen är jag är nyfiken på din sänghimmel, har du sytt den själv??
    ♥Elliot♥
  • LCroft

Tack för hjälpen med Pappelina! Mamma som funderar på matta till deras nygjorda kök så vi satt och tittade runt

Är det bara vi som inte har snö? Det får gärna komma hit, nu är det bara kallt, mörkt och trist Fundersam

Lånade hem mammas symaskin idag igen så imorgon ska det inhandlas lite tyger så får jag börja sy lite igen Skrattande

• jezzzica

fy vad jobbigt juliah...förstår att han är trött och hungrig och kall stackarn... man vet ju aldrig när man kommer hem när man sitter fast så.... hoppas det löser upp sig snart!

Supermysigt ni har "vintrat" era bloggar!

♥Elliot♥
  • juliah

Lisa, övning ger färdighet, min andra boll blev så mycket bättre än den första!

Lina, ja jag kollade...

Juleja, hihi, vad ska du shoppa?

malins, ja snön gjorde verkligen sitt för julkänslorna.

jezzzica, ja usch så trist detta är... 

• malins79

Nu har jag strykt en massa tvätt, vad duktig jag är
    Så nu är jag äntligen ikapp, vad det gäller kläder iallafall.
    Sitter och kollar på Äntligen Hemma samtidigt.

• Tåfslan å Vifslans mamma

Skrattar gott....samma sak sa min man just när han kollade aftonbladet Norrbottning som han är så menar han att världen står inte stilla fast de kommer 1 meter över en natt Allra minst några cm...
    Men visst är de så varje år med första snöfallet, verkar alltid överraska kommunalgubbarna i 08!

juliah skrev 2007-11-13 18:22:41 följande:
    Får man vara irriterad på stockholmare? Varje år samma visa...nu har maken suttit i en stillastående milslång kö i tre timmar pga lite snö *surar*Lycka till malins, jag har till och med missat vad du målar...lcroft, japp, en pappelina är det, mm har en i sitt kök också!
Svar på tråden Vita hem del 6