• Mori

Vita hem del 6

MiaMariah skrev 2008-01-11 20:26:29 följande:
    Var med svärmor i en underbar butik idag - full med myrten, olivträd, zink i massor, Madame Stoltz, En Gry og Sif och mycket andra fina märken. Jag blev helt tagen. Svärmor hade sagt att jag skulle bereda mig på att butiken inte var stor men att hon hade en del fint så jag trodde inte det skulle vara så märkvärdigt. Men ojoj, gissa varifrån jag ska önska mig presentkort när jag fyller!Så var vi också på ett kermakeri (stavning?)- köpte denna; 

Underbar! Lite jordgubbar i den så är sommaren räddad

Exact, minst 400 kr i timmen, det är ju ändå rätt krävande med sådan precition (jisses, hur fasen stavas det??)....

LinaoMatilda: Du får vara med om du vill! Enda kravet är att du är stark

• Mori
    knyttis skrev 2008-01-12 22:29:52 följande:
    Jag har målat sonens Ikea stol vit och de blev i alla fall lite bättre än björk! Skulle gärna köpa en ny till honom men han gillar den så och katten med... De lagom gung i den!
    Så fint det blev. Har faktist funderat på att mola dotterns "tölj" vit jag med. Men jag får aldrig ta den ifrån henne Måste ju erkänna att jag sitter otroligt bekvämt iden själv också! Enda gången jag inte dinglar med benen
  • Mori

Mimma: Maja som den lilla flickan i barnböckerna med de vackra illustrationerna?

Miamariah: Vackert!

Jea: Menade du bildern på min dotter ? Dm har sjukt likt hår iallafall!

Fluffiga moln: Tack! Forsätt med bildbombningen, vi gillar det ju!!

Bea: Den gillar jag!!

Himmelbit: Ja, hon börjar bli rätt stor. Hon fullkomligen tacklade mig av stolen, klättrade upp och stal virknål och virkning från mig Hon satt där en bra stund och grejade med virknålen!

• Mori
    Peak skrev 2008-01-13 21:02:03 följande:
    Bea - den lampan tycker jag är jättesnygg!! Lite nytt i bloggen - matstol som tydligen är jättegammal, fick den med på köpet när jag köpte en skolbänk på blocket hemmahoskristin.blogspot.com/i helgen har jag skruvat ihop köket med hjälp av sambons bror så imorgon ska sambon sätta upp det - åh vad kul
    Jättesöt stol! Tänk dig den vit med en fin stolsdyna. (Dyna är fin fram tills första måltiden iallafall )
  • Mori
    Himmelbit skrev 2008-01-13 22:03:25 följande:
    Här hemma är det jag som kopplar el *skrävlar*. Inte för att jag är varken elektriker eller fd men jag är en händig kvinna *fortsätter krävla så att jag nästan spricker..*
    BJUUUUUD! Jag har gått från dryga fyrtio kg till femtio på fem år. Vill påminna om att jag är bara en tvärhand hög så femtio är inte så lit som det låter på min korta kropp!
  • Mori
    JeaJea skrev 2008-01-13 22:26:10 följande:
    Fy så orättvist, min är elingenjör men inte syns det, jag blir snart galen av alla sladdar.(nu säger han från soffan att han är svagströmselektriker, finns det?)lite ot men titta på vår nya bokhylleinredning, söt va!
    Sötaste bokstödet jag sett! Galna ungar kan vara!

Himmelbit: Behåll din apelsein du..... *surar*
  • Mori
    Himmelbit skrev 2008-01-13 22:43:09 följande:
    Det var ju Ninizen som bjöd på muffins!! Jag äter BAAARA apelsin! Funderar på en kiwi också..
    På så vis! Trodde det var du ju... Tar väl lite apelsin då om du fortfarande vil bjuda.
    Någon som minns:
    Om du har ett äpple vill du dela det med mig,
    i en äppelmelodiiiiiiii.
    Eller vill du ha ditt goda äpple för dig själv,
    och inte få nån melodiiiiiiiiii.........
  • Mori
    JeaJea skrev 2008-01-13 22:49:41 följande:
    VSM: hit får ni också komma, any time! glömde ju skriva att det var supersnyggt!ang muffins och apelsiner har jag ätit 6 bullar, 5 dl oboy med mashmallowfluff och en guldnougat ikväll, vann jag?
    Du vann över mig iallafall Jag har ätit vällin goch fiksgryta Godissugen som fasen men har lyckat knappa in fel kod på mitt kort och inte fått något nytt än
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-13 22:49:51 följande:
    Oh, ja! Börjar genast nynna. *Deeela med sig eller snåla en vanlig fråga får man tåla*

Jag och en väninna brukade alltid sjunga den sånge med ett par öl innanför västen, men då va det inte äpplen vi sjöng omGenerad

Nu ska jag krypa isäng. Ska gå i skolan från 08:00 till 18:00 imorgon.......

Natti natti damor!

• Mori

Haha! Jag har virkat Det var svårt att fotografera sin egen fot märkte jag, särksilt från sidan.... Hur som haver, det ska vara en lite fluffig kant på dom och garnbollar som prydnad men så långt har jag inte kommit ännu Grymt sköna var dom iallafall, varma och gosiga, inte alls stickiga som jag brukar tycka att ull är..

Idag är jag lycklig, glad och ganska avlsappnad. Har just mailat iväg årsboksslutet efter att ha letat diffar i timmar! Underbart!
Svar på tråden Vita hem del 6