• Mori

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-17 22:14:51 följande:
    De ser sköna ut! Kul att höra att du är glad och lycklig

Dom är sköna! Och dpom var superenkla att göra (med lite vägledning från Bea såklart!) Jag känner mig som en tramsig femåring idag, inga måsten

Knyttis: Tackar och bockar!

Jezzica: Vill du prova? Fick göra om mönstret och räkna om det eftersom minsa strorleken var 35-37 och det blev hela byxben på mig med 33 i storlek

• Mori
    Kajsa M skrev 2008-01-17 22:22:00 följande:
    MoriVA duktig du är!!!! Är jätteavis på ersomkan sticka och virka! Har tyärr inte alls det intresset. Gillar bara att sy.
    Hm. sticka ger jag mig inte på! Mamma gjorde ett tappert försök att lära mig, men jag tappar bara tålamodet. Virka är fasen så mycket lättare tycker jag! Du får säga till om du vill köra igån så kan jag länka dig till lite bra virkskolesidor och och råd om du vill! Tofflorna var vekrligen enkla att göra, inte alls så svårt som jag trodde.
    jezzzica skrev 2008-01-17 22:25:00 följande:
    mori: håller med kajsa här, jag har kanske hållt i ett par stickor en gång på syslöjden.... hade dock velat kunna...kanske tar tag i det lite längre fram i vår och då hojtar jag efter beskrivningen! haha kanske de kan bli färdiga lagom tills nästa jul!

Bara att säga till Som jag skrev innan, sticka fixar jag inte. Gjorde en (obserbera att det bara blev en och den var bra ful) benvärmare till min mor när jag var sisådär 11 år.. Aldrig mer.. Eller jo, jag har provat, men det är för stökigt för mig att hålla reda på allt!

Beskrivningen är från dropsdesign, där finns mängder med gratis stickbeksivningar också!

• Mori
    jezzzica skrev 2008-01-17 22:34:51 följande:
    Svar på #17240nej men är det virkat??? vad gulligt med virkade tofflor..ja de måste jag ge mig på en dag

Ja dom är virkade Kan länka dig till mönstret om du vill!
    Vad hände med ditt nick??

Natti natti allihopa!

• Mori
    MariaV skrev 2008-01-17 22:46:07 följande:
    God kväll på er!Vilka mysiga tofflor Mori! supersötaSupersöt pyjamas från Syster lycklig. Den har jag spanat in.Nu ska jag sova. Inskolning morgon. Natti!
    Tack! Och sov så gott
  • Mori

Kajsa. Finfina vimplar, min adress är........

Hinner inte läsa ikapp nu, ska springa till dagis. Villa mest slänga in en bild på nattens virkalster.

• Mori

Håller nogmd vaniljdröm där. Välj ut de du gillar mest

• Mori
    numberone skrev 2008-01-18 16:02:48 följande:
    I lördags "tog jag min examen".... välkomna in i bloggen!!
    Grattis!!!! Det släpper lite späningar nu va? Vilken vacker ängel du fick! Och en kalasbra kamera verkar det som. Det var du värd!
  • Mori

Kajsa: Jösses vilket tempo!!! Har du lust att dela med dig av en mall till vimplarna, och vad du använder som mellanlägg är jag idel öra Har länge velat sy sådana men jag är så jädra klumpig med symaskinen så jag har dragit ut på det. Men nu när jag såg dina fina tyger vill jag sätta igång! (Moa har rött och vitt i sitt rum) Köpte du tyget på stil o stoff? Du kan alltid låta vimplarna bo hos mig om dottern inte förlikar sig med färgen Så söt påsen blev också!

MiaMariah: Nja, jag är rätt dålig på att sova för tillfället... Måste kolla in bloggarna du hade med där! Grattis till utmärkelsen !

• Mori
    juliah skrev 2008-01-18 18:23:30 följande:
    fluffis, ja vi ska göra om rubbet. Behåller spis och en del stommar. Jag är spyless på tanken redan nu om jag ska vara ärlig. Ska försöka få genom väggrivning och funkar det så blir allt så mycket enklare att planera.Kommer att bli vitt, lantligt men samtidigt modernt. Härligt svamlig  beskrivning. Kajsa, supersnygga vimplar!Mori, supersöta tofflor, hade du ngn beskrivning?
    Till dom jag virkade till mig hade jag beskrivning. Men till dom små så höftar jag. Har använt beskrivningen till de stora tofflorna och modifierat lite på vägen. Jag ska göra ett par till ikväll, ska skriva ner då hur många maskor och så jag gör. Så återkommer jag med beskrivning.
Svar på tråden Vita hem del 6