Kajsa M skrev 2008-01-17 22:22:00 följande:
MoriVA duktig du är!!!! Är jätteavis på ersomkan sticka och virka! Har tyärr inte alls det intresset. Gillar bara att sy.
Hm. sticka ger jag mig inte på! Mamma gjorde ett tappert försök att lära mig, men jag tappar bara tålamodet. Virka är fasen så mycket lättare tycker jag! Du får säga till om du vill köra igån så kan jag länka dig till lite bra virkskolesidor och och råd om du vill! Tofflorna var vekrligen enkla att göra, inte alls så svårt som jag trodde.
jezzzica skrev 2008-01-17 22:25:00 följande:
mori: håller med kajsa här, jag har kanske hållt i ett par stickor en gång på syslöjden.... hade dock velat kunna...kanske tar tag i det lite längre fram i vår och då hojtar jag efter beskrivningen! haha kanske de kan bli färdiga lagom tills nästa jul!
Bara att säga till
Som jag skrev innan, sticka fixar jag inte. Gjorde en (obserbera att det bara blev en och den var bra ful) benvärmare till min mor när jag var sisådär 11 år.. Aldrig mer.. Eller jo, jag har provat, men det är för stökigt för mig att hålla reda på allt!
Beskrivningen är från dropsdesign, där finns mängder med gratis stickbeksivningar också!