• Mori

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2008-01-20 23:02:34 följande:
    Det är ju bra att du "delat av" lite med draperiet. Nu kommer jag inte ihåg om ni hyr eller äger. Om ni äger så kan ni kanske investera i nya dörrar, för att få ett annat intryck. En tråkig utgift om ni hyr kanske men då kanske det går att måla dem?Nya handtag på garderoberna?Ny hatthylla?Gammalt vackert skåp (där "sko-skåpet" står)?Ngn mindre matta "lite på tvären" för att avleda det långsmala?
    Hyr! Har faktiskt tiggt och bett på mina bara knän att vi ska måla eller byta dörrar men maken vägrar läggar pengar på det. Dum!
    Nya knoppar till garderoberna skriver jag genast upp på listan! Tänk så mycket bra ideér man får av er här. Sånt mn inte själv kommer på!
     Vet inte om det syns, men "bakom" det sanslöst fula skoskåpet är dörren in till Moas rum, är rädd att hon krashar in i skåpet om hon kommer upp på natten om det går ut för långt från väggen. tror du det finns något som inte är så "tjockt". Byter gladeligen ut skoskåpet igår om det gick
    Matta på tvären har heller ladrig slagit mig, så förbaskat smart du är!
    Hatt hyllan har jag ritat upp och väntar på att få tillgång till garage att såga i
  • Mori
    Himmelbit skrev 2008-01-20 23:24:54 följande:
    Det är klart, då kanske en investering av nya dörrar känns svårmotiverat. Men måla dem funkar ju alltid. Köp färg, haka ner dem och börja måla = ignorera maken, är mitt tips . Alternativt får du övertala honom om vilket lyft det skulle vara för en relativt liten peng.Mitt senaste skåp (vitrinskåpet med svängda spröjs) ser ut att vara ungefär lika brett som ert skoskåp. Så absolut att du skulle kunna få tag på ett gammalt skåp som inte är så djupt.Spännande med hatthyllan!!

Ångade iväg och mätte skåpet nu:-I 30 cm djupt och sjuttio centimeter brett. Det får precis plats på väggsnutten Nu måste jag ju kolla blocket, jag borde sova!
    Syns imorgon!!

Problemet här hemma är att han inte har ögon för inredning, inte allls, blind helt enkelt. Så han tycker inte att det är meningsfullt alls att lägga stålar på inredning annat än det man BEHÖVER. Men jag BEHÖVER ju vita dörrar!!!

• Mori
    Det ljuva livet skrev 2008-01-21 07:36:09 följande:
    Godmorgon!Minstingen har feber, ganska skönt tycker jag som verkligen inte hade någon lust att jobba idag. Han verkar inte särskillt påverkad utan sitter på toaletten och sjunger Who let the dogs out med sin storebror.Jea: De ser ju onekligen lite barsnliga ut hundarna men de är väl alltid roliga att spela på.Mori: Jag tror att dörrarna vita hade gjort jättestor skillnad, kör på att göra det själv.  Min rare make var sån där för ett par år sen, nu målar han självmant källartrappan vit, så det finns hopp.Å ska du verkligen ha nån matta efter den vurpan?lillafruluva: Vad duktig du varit! Vill se bilder snarast!När är tentan Lasseliten?
    Funderar faktiskt på att måla själv, kruxet är att ag helt ärligt är fullkomligt värdelös på att måla möbler och dylikt...
    Njäe, jag är faktiskt lite skraj för att lägga dit en matta. Du skulla ha sett vurpan alltså, elitgymnasten från ryssland
  • Mori
    MariaV skrev 2008-01-21 10:34:12 följande:
    Jag tänkte inte skriva något men jag måste nog bara skriva av mig. Jag har precis fått veta att jag är gravid! Väldigt oplanerat, jag vet inte hur det har gått till (klart jag vet men..) Nu har jag lite panik. Vi hade ju tänkt vänta ett tag. Det passar ju sig inte riktigt just nu både ekonomiskt och platsmässigt. Min man börjar ett nytt jobb idag, han kommer trivas bättre men lönen är dessvärre mycket sämre än tidigare.Och min lilla tjej, hon är ju så liten. Jag vet att dom kommer ha varandra senare men ibörjan kan jag tänka mig att det är oerhört jobbigt. Alva är ju rätt vild också..ojoj..hur ska det här gå?!Missförstå mig inte, jag är glad över bebisen! Har bara lite panik och är lite i chocktillstånd just nu.Jag är ledsen men jag behövde nog skriva av mig. Snälla skriv inget om detta i min gästbok eller i min blogg.
    Oj, förstår att tankarna snurrar. En vän till mig blev gravid med sitt andra barn när första var tre månader! Jag tror ju att du klarar det om du vill, men det måste ju kännas bra för er alla. Hoppas att du kan tänka igenom allt och fatta det beslut som är rätt för dig och din familj när chocken lagt sig lite.

Julia: Grattis till erbjudandet! Det vore ju härligt att få arbeta med det du har sån talang för

Kajsa: Vi kommer sakna dig, och hoppas att du återkommer med ny energi när du känner dig redo!
  • Mori

Söker med ljus och lykta på stoffochstil efter randigt tyg i rött och vitt... Har dom slutat med det??

• Mori
    lillafruluva skrev 2008-01-21 14:01:18 följande:
    halkskydd??!!
    Hur menar du nu
  • Mori
    lillafruluva skrev 2008-01-21 15:16:33 följande:
    Såna man lägger undan mattan så den inte flyger iväg!
    Hehe, mm kanske vore något för mig
  • Mori
    JeaJea skrev 2008-01-21 15:27:05 följande:
    Hej allihop!Grattis Maria , många fördelar med barn tätt, mellan våra är det 9 minuter. Även om det många gånger är kämpigt överväger det roliga. Kul med jobberbjudande Julia, testa och se hur det känns. Du kan ju börja jobba extra lite på lördagar iaf. Lynn: skulle svara dig jag med men det kom kunder! D och nu igen...det blir dyra möbler om amn ska köra så långt. Fast de var snygga.Mori, hur mycket tyg ska du ha?
    Lite lagon Nej, alltså jag ville göra lite vimplar tror jag
  • Mori
    malins79 skrev 2008-01-21 15:30:41 följande:
    Jag har för mig sett det under barntyger.
    Hittade bara ett tyg med sväligt smala ränder. Ville ha lite bredare
  • Mori
    juliah skrev 2008-01-21 15:36:56 följande:
    Mori, Bruka har fin aröd/vit randiga!Knyttis, ta väl hand om dig, kram!Vill verkligen tacka för alla kommentarer ang. jobberbjudandet! Tack snälla ni! Jag ska prata lite med henne på fredag och så får vi se hur allt blir.
    Tack för tipset, men jag har många mil till närmsta Bruka tyvärr
Svar på tråden Vita hem del 6