Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74
    Vardagsrum 6.jpgVardagsrum 5.jpgVardagsrum 4.jpgVardagsrum 7.jpgVardagsrum 2.jpgVardagsrum 1.jpg

Här är några bilder.

KLARGÖRANDEN:
    1. Tavlan SKA flyttas...den hängdes bara upp på en befintlig krok. Hihi...den ska ner och sitta ovanför soffan.

2. Fönstren ska målas vita i vår

3. Vi håller just nu på att få hyfs på högtalarsystemet. Maken har bland annat beställt fina fästen och vitt nylonskydd etc.

4. Det är INTE färdigpyntat och INTE bestämt om det ska stå så här.

Frågor:
    1. Funkar soffmöbleringen?
    Ryggen mot rummet? Alternativ? Hörnsoffan som stod där tidigare täckte för fönstret och gick där fotpallen står. Man kan ju ställa tvåsitsen där, men känns inte det lite "fel"? Och fokus blir då på teven och inte på gemenskapen?

2. Tror ni rödrutiga kuddar "funkar"? Är själv tveksam.

Det får väl bli frågorna för den här gången. Lär ju återkomma tusen gånger innan allt är helt klart. Hihi.... men vill inte trötta ut er.
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-12-17 22:15:24 följande:
    Väntar ivrigt!!
    Hihi...gullig du är...och gullig din Himmelbit är. Hjälp liksom. Det är så man är på vippen själv att be försynt om ett litet julkort från er bara för att korten är så fina.

(Pssst...jag har inte skickat våra än och det blev INTE tomteklädda barn. Jag iddes inte helt enkelt...de fick rita och klistra klistermärken och göra tumavtryck på julkorten istället, men det tar sådan TID, så alla är inte färdiga)
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-12-17 22:27:18 följande:
    Åhhhhh vad fint!!! Förstår att du är nöjd! Lampan var jättefin - kanske skulle satsa på en sån till badrummet!Jag är så trött så ögonen går i kors, så jag ber att få återkomma en annan dag med svar på dina frågor. Du vet att du inte tröttar ut oss sååå lätt!! Ha en toppenkväll!Godnatt!
    Tack! Sussa sött...
    MiaMariah skrev 2007-12-17 22:29:22 följande:
    Det ser ju jättefint ut Bea, kanonfint blev det! Jag tycker ni möblerat bra, ni kan sitta och prata utan att ha tv:n i fokus samtidigt som det är lätt att titta på tv när det är dags. Perfekt och tror absolut att det skulle funka med rödrutiga kuddar!
    Tack! Vad bra att du tycker det. Jag känner att det "funkar", samtidigt som det ändå känns lite varning för att man känner att man "låser in" utrymmet. Annars är jag mycket för att öppna med sittytor diagonalt mot dörröppning, så det här är lite nytt för mig. Så du tror på rödrutigt...kul...jag är inne i en vit-rödrutig period och brottas lite med mig själv där.
  • Beatrize74

Hihi...ok, jag inser att jag pratar för mig själv här..men nu har jag ju för rackarns kommit igång...har ju inte hängt med här under hela dagen ju.

Nåja...hoppas ni sover gott alla goa "Vitisar"....

Kram

• Beatrize74
    Ewis skrev 2007-12-18 06:37:23 följande:
    Bea:Jätte fina möbler Ni köpt!Det är så kul att göra om när man byter så där totalt.Det gjorde vi för ca 1,5 år sedan, tog bort vinröd skinnhörnsoffa, mahognybokhyllor och soffbord, in flyttade en beige tygsoffa och vita möbler Nu kanske jag är elak som svarar men DU frågade Jag tycker att det ser väldigt trångt ut med alla möblerna, svårt med bara foton när man inte sett vardagsrummet i "real life".Om jag var du skulle jag testa att gallra bort någon av möblerna som står runt soffhörnan.Det vita skåpet/bordet bredvid tvbänken måste det stå där?Det runda bordet i hörnet vid fönstrena måste det stå där?Den vita fotpuffen framför fönstret måste den stå där?Min första tanke var att ta bort det runda bordet och fotpuffen och skjuta båda sofforna och bordet mot fönstret, som dom står men att själva gångstråket blir framför tven.Fotpuffen skulle jag ställa någon annan stans i rummet med någon fin kudde på och när den behövs så skjuter man fram den till bordet, så har vi det .Ev. kanske man inte behöver flytta sofforna hele vägen mot fönstrena utan att man ställer dom mer centrerat på golvet mellan fönster och tv.Att ni har soffryggen mot rummet tycker jag funkar jätte bra.Hoppas att jag inte gjort dig allt för arg och ledsen men du frågade om tips och råd och här kom mina!?God Morgon föresten!
    Tack för att du är ärlig...det uppskattas oerhört!!!

Vill ha fler "ärliga åsikter".

Ser det för "trångt" ut? Fotpallen kan flyttas till där fåtöljen står. Det runda bordet kan ju också tas bort självklart.

"Bänken" bredvid teven är makens gigantiska subwoofer och den finns där för att ge ljud och bas åt hela hemmabiosystemet. (Vet inte om ni skymtar projektor och filmduk uppe vid taket).

Att vi öppnade upp vid fönstren med fotpallen var väl mest för att vi tidigare byggt "för" fönstret med vår hörnsoffa och blev så glada när vi äntligen såg en möjlighet att få luft framför dem då de står för mycket av ljusinsläppet.

Som sagt....ser det för trångt ut? Man blir så hemmablind när man levt med vinrött stort åbäke till soffgrupp innan med en GIGANTISK mediamöbel som tänkte hela den väggen som tevemöbeln står vid nu så för oss blev det självklart sååå mycket ljusare och luftigare med den mindre mediamöblen och alla ljusa möbler. Hihi..
Svar på tråden Vita hem del 6