Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Fy bubblan - nu har vi också åkt på vinterkräksjukan, eller än så länge vår tvååriga dotter. Stackars henne! Håll tummarna för att inte sonen åker dit också...eller vi vuxna som ska ta hand om henne.

Har inte kunnat somna om, utan är vaken eftersom hon höll på att kvävas av sina spyor första gången. Fy vad rädd jag blev...och hon med. När vi tog henne till toaletten skrek hon "Jag VILL inte spotta mer". Det var hennes ord på vad hon gjorde. Snörpan törpan...vad gör man liksom. Vill att hon ska bli frisk fort. Och nyss ropade sonen, då får man ju hjärtat i halsgropen, men han var "bara" kissnödig.

Det kan bli en skojsig jul det här.

Jag förbannar alla "duktiga" som går och jobbar fast de kräkts kvällen innan eller under natten, eller går tillbaka för tidigit till jobbet.

Tack för att jag fick skriva av mig lite...ska försöka sova lite så där med ett öga öppet.

• Beatrize74

Läser ikapp lite på morgonkvisten. Tack för alla önskningar om tillfrisknande och att vi inte blir dåliga. Vi får se hur det blir.

Det har varit jobbig natt...har varit vaken nästan hela tiden. Nu på morgonen har jag fått sova lite då maken tagit över. Han hade blixthuvudvärk, migrän, något som också kan vara symptom på VKS. Han ligger nedbäddad nu och har jättestora plågor.

Dottern är jättedålig i magen, men har inte behövt kräkas än igen efter frukosten. *vitpeppar, vitpeppar*

Sonen är frisk hittills. Jag har ätit vitpeppar och mådde sämre när jag vaknade än jag gör nu.

Svärisarna ska komma över med lite mat och ställa på förstukvisten. Vi har inte laddat med frukostbröd och sånt i och med att ingen av oss äter frukost hemma.

Barnen sitter och tittar på teve. Det får bli en sådan förmiddag, sedan får vi se. Gissa om man är lyhörd för varje litet ljud de ger ifrån sig.

(Och liiite orolig är man allt också för de fina, nya vita sofforna)

• Beatrize74

Någon frågade hur långt vi kommit med pyntandet.

Här har alla julklappar inhandlats, julgranen är klädd, det har pyntats och städats...vi känner i princip färdiga. Inga stora "måsten" kvar förutom att slå in julklapparna.

• Beatrize74
    gemelli skrev 2007-12-20 15:30:42 följande:
    Hallå alla,Var inne i stan idag oc kan brätta att jag var inte ensam NK var ett myller...Men var inne en snabbis på Bruka, så såg några JÄTTESNYGGA aluminium bokstäver.Nu hade dom inne bokstäver som var 12 cm höga men skulle få in 7,5 cm.Dom vill jag ha Sen hade dom jättefina barnborde och stolar, för visst var det någon här inne som letade sånna.
    Vad kostade det, kommer du ihåg? Kikade in och köpte en "God Jul" kudde från Bruka, de hade precis fått in massor från dem, men såg inga bokstäver.
  • Beatrize74
    gemelli skrev 2007-12-20 16:10:10 följande:
    Dom som låg på 12 cm kostade 75 kr st, men dom som kommer på 7,5 cm hade han inget pris på än.
    Okidok.. Ska hålla utkik efter dem, verkar spännande.
  • Beatrize74

Inget ont som inte har något gott med sig. På grund av dotterns magsjuka så har vi faktiskt varit hemma alla fyra för första gången på mycket länge.

Hon kräktes ju igår natt och maken låg i flera timmar på morgonen med migrän som brukar vara symptom på VKS. Än så länge har det varit lugnt. Dottern kräktes bara en gång i natt och har lite feber. Varken jag eller sonen har blivit sjuka än *vitpeppar,  vitpeppar*, och makens huvudvärk har nästan gott över.

Han har tagit två semesterdagar nu så det innebär att vi fått lite egentid tillsammans. Mycket matinéer har det förstås blivit, lite enklar julmat och julmusik. Helt enkelt som en litet oförhappat "julfirande" i förväg. Trivs faktiskt, även om vi tassar lite på tå och är rädda att dratta dit på kräkningarna vi med. (Fast vi hoppas lite på att det kan vara en liten förkylning som satt sig i hennes mage. Jag och maken är förkylda och sonen hostig.

Nu ska vi gå och äta frukost. Dottern har inte ätit någonting knappt på två dagar. Hon är trött och medtagen och vill sitta i knäet hela tiden.

När vi ätit ska vi plocka fram lite tomtar och annat bjäfs. Det gör jag helt för barnens skull, inte för min egen som ni förstår. De har nypt i keramiktomtarna i flera dagar nu. Vad gör man inte för sina älsklingar?

• Beatrize74
    Camilla R skrev 2007-12-21 08:42:51 följande:
    Hoppas ni klarar er från kräkningar -det är verkligen min stora fasa själv just nu. En kille här på jobbet gick till och med med munskydd på igår -rädd för baciller.. Tomtarna hemma har också åkt fram, precis som du säger så gör man mycket för barnen. i mångt & mycket så blir jag glad när barnen är glada och de ser så fram emot att få pynta granen med sina egengjorda smällkarameller och dekorerade hjärtan och stärnor från panduro
    Hihi...munskydd kanske låter lite överdrivet, men vem vet, det kanske funkar.

Det är ju mysigt att se dem springa runt och pynta med en liten tomte här och en liten snögubbe där. Det är få gånger de kan känna sig DELAKTIGA i inredningen som så här vid jul. Och det är ju inte många veckor det handlar om.
  • Beatrize74
    nublu skrev 2007-12-21 10:01:12 följande:
    God morgon! Här är allt firande inställt, Oskar har VKS. Maken och jag enades i smyg om att det var rätt tajmat ändå för nu slipper vi stressa med städning och matlagning. Synd om lillkillen som inte får sitt efterlängtade barnkalas idag men det kör vi i januari istället. Summa summarum: VKS är inte bara av ondo trots peckleriet med kräkningar.
    PRECIS min iakttagelse...man skulle fira VARJE jul som om alla hade potentiell VKS, då skulle man bli fan så mycket lyckligare och kunna njuta mer.

Känner jag.

Fast det är ju synd om kottarna som mår dåligt förstås, men lite mer avslappnad attityd till hela "grejen" skulle ju inte vara helt fel. Man ska inte behöva ha dåligt samvete för att man inte bakat saffransskorpor eller sytt egen julgransmatta liksom.
  • Beatrize74
    mimmi006 skrev 2007-12-21 09:57:26 följande:
    Bea- krya på er!!
    Tack...hur mår du själv?
    mimmamum skrev 2007-12-21 10:02:33 följande:
    Tack Mimmi, det kändes nästan som att jag skulle få tomater kastade på mig där ett tag!  Men snart kommer det in ett silverprydd julgran i vardagsrummet, så då kan väl ingen missta sig på vilen årstid det är! Rosa och glitter känns väldigt nyår!
    Nej, det var jättefnt, även fast den pastelliga rosa nog är "vår" för mig med. Supervacker kudde och jag längtar efter att köpa liknande. Linum har sådan fin kollektion ute nu, men de kostar ju en slant så jag ska smygköpa en kudde då och då istället.

Det är väl den 22 december som det vänder och bara blir ljusare och ljusare om dagarna? I morgon alltså. Det blir inte mörkare än det är idag!!!

...

Kom på EN sak som vi inte köpt, men som vi MÅSTE köpa för att det ska bli jul här hemma - JULSKINKAN
    Hoppas det snart är fritt fram för oss att få vimla bland folkmassorna igen.

...

Dags att gå ut med sonen och göra "vägar" i den forstnupna gräsmattan.
Svar på tråden Vita hem del 6