Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-12-23 11:12:05 följande:
    Bea: Har inte Jysk eller leksaksaffärerna tomtemaskerna? Jag hoppas på Jysk eller Coop för vi har varken tomtemask eller kläder.Har tre bakfulla typer som sover som stockar. Minsta syrran och jag är barnhageledare, jag tycker att det räcker att man sover ruset av sig till klockan tolv eller hur!?
    Jag röstar på HALV tolv!
  • Beatrize74

God förmiddag - vad underbart ni verkar ha haft det allihop. Härligt!

Jag läser om spa, Lexingtonbadrockar och vackra bokstäver. Underbart ju!

Min egen jul går väl inte till historien som den mest underbara, men den är inte över än. Får göra det lite mysigare till mellandagarna och så är man ju förvissad om att det kommer en jul även nästa år.

Det blev så att jag fick fira julafton helt ensam med barnen på nedervåningen. Maken låg nästan medvetslös på toaletten där uppe hela julafton. Fy bubblan alltså. Och dottern var ledsen och kinkig och sov flera omgångar. Äter inte mycket ännu, även fast hon petar i sig enstaka ostskiva. Vällingen dricker hon i alla fall som tur är...och dricker KOPIÖSA mängder mjölk.

Återstår att se om jag klarar resten av julen, vågar verkligen inte ropa hej än.

Själv fick jag inte så många julklappar, men det gör inte så mycket, man har ändå fullt sjå att packa upp barnens, montera och skruva i batterier.

• Beatrize74

Nublu - kul att jag kan roa dig. (Pssst...är superdupernyfiken på om maken skickat en beställning på MJ-krona ju...det är bara han och du som vet om han gjort det)

Mori - hihi..ja-a...det hade inte varit mycket valuta för pengarna om jag varit uthyrd tomte, det vill jag verkligen lova!
    Var har du köpt den underbara servisen? Helt gudomlig!
    Och kul också att se hur shabbymöblerna ser ut från Indiska, har bara läst om dem i en blogg och blivit supernyfis.

Feffie - det känns som om du pratar om en liknande krona jag har i min blogg. Vitt, lite shabby, stort nedtill etc. Kika in vetja. Skulle ha klistrat in bilden här om jag hade haft plus kvar, men blev av med det i morse och ids inte pumpa över mer pengar till FL just nu.

Versan - du är ju så go som man storknar. Kikade in till dig idag by the way. Hur går det med väggmålningen som du och din syster börjat på?

• Beatrize74

Versan - haha...jag förstår

Mori - aha, den är från Kalikå...så fina saker. Ska kika på gräddtårtan också.

Fy tjejer...börjar bli rädd för att jag åker dit på magsjukan jag också. Det här tar ju ALDRIG slut! Håll tummarna, snälla söta ni!!!!!

• Beatrize74

Versan - tack...ska lägga mig på soffan nu...vill inte ligga där uppe och flåsa i dotterns rum i fall jag skulle bli sjuk i natt.
    Tack, tack, tack! Ska se på "Sex and the city" nu för att få något annat att tänka på. Sov gott!

• Beatrize74

Det verkar som om jag klarat mig från all hemsk magsjuka här hemma. Vågar nästan ropa HEJ nu. Helt otroligt!

Låg i "karantän" igår, höll mig undan från barnen och familjen ifall jag skulle åka dit...men fick istället jättemycket gjort för min egen del -pyssel, läsning i inredningstidningar och annat. Rena semesterdagen. Har en hel del saker jag ska visa i bloggen sedan. Lyxigt att få ägna en hel dag åt bara sig själv och sina intressen.

Men inte en endaste gång var jag ute på FL och därför kan jag tyvärr inte kommentera vackra julklappar och nya roliga idéer och pysselprojekt som jag antar ni visat här.

Nu är det frukost här hemma. Sedan ska jag och barnen städa, gå ut och leka och jag funderar på om jag skulle våga mig iväg på en liten mellandagsrea? Barnen är ju smittfria för länge sedan och jag blev ju aldrig sjuk. Jag behöver komma ut och se folk igen, har ju inte sett folk på en hel vecka!!!

Nu ska jag ge småpajsarna frukost och sedan ska jag försöka tacka ja till vårens kurser som jag kommit in på. Jättekrångligt då jag inte fått något skriftligt antagningsbesked att svara på och heller inte kommer in att se min antagning på nätet. Hmmm...

Ha en skön förmiddag!

• Beatrize74

Godmorgon tråden.........*ekar*

Är jag först ut idag? Det trodde jag verkligen inte.

Jag har pysslat så mycket så det är inte klokt. Faktiskt julpysslat. Det kom ju av sig lite av förståeliga skäl så där veckan innan jul, så då tar jag igen det lite nu faktiskt. Det drar ut på julen lite.

Ni pratar lite om att måla och jag måste verkligen ta itu med bland annat tallrikshyllan till dotterns rum. Jag vågar inte ens skriva vilket ÅR jag köpte den. Ursäktar mig lite med att hon inte behövt den förrän typ nu när vi ska färdigställa hennes eget rum.

Sedan ska jag stärka några snöflingor, ska bli spännande att se hur resultatet blir. Några ska jag ge iväg som PIF present som jag har på mitt samvete (Pay It Forward). Maken och jag har sett på Pirates of the Carribean trilogin nu på kvällarna och då har det känts så skönt att göra något "nyttigt" också.

Tror ni det är någon vits att släpa med maken på lite mellandagsrea imorgon? Eller är allt slut redan?

• Beatrize74

Feffie - ja, det ser ut att vara en likadan kronställning som jag har. Visst är den vacker? Jag tycker inte det gör något att krukan syns i din, det ser jättefint ut.

Svar på tråden Vita hem del 6