Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Men hallå..jag är i faaas för första gången i hela mitt vuxna liv så här inför jul.

Jag har aldrig fått den där "julkänslan" inför julen, har bara härjat runt som en jagad hare. Men nu....det är lugn och ro här hemma. Allt är inhandlat. Glöggen är drucken. Julmusiken går på högvarv och jag bara går och "piffar" och njuter.

Inte en endaste uppesittarekväll har jag någonsin faktiskt SUTTIT. Det kan jag göra i år.

Skum känsla och helt UNDERBAR!
    Har till och med suttit och sytt "julkuddar" till kökssoffan. Och det bara utifrån LUST, inte PLIKT. Nu ska jag göra mina adressetiketter också, men det är också bara kul pyssel eftersom jag ändå har inköpta i "reserv" ifall orken och lusten tryter. Lyxig känsla. Att bara få göra saker man tycker om JUST för att man tycker om dem.

• Beatrize74
    MiaMariah skrev 2007-12-21 19:43:42 följande:
    Denna vackra pläd fick jag av Peak, mjuk och go, passar perfekt i vårt New Englandinspirerade sovrum!
    Oj, vilken fin. Är det från julklappsbytet?
  • Beatrize74
    knyttis skrev 2007-12-22 06:16:31 följande:
    Lägger in en gammal vit bild jag hittade i mammas dator! Så här fint är det i Sigtuna centrum, Stora gatan, sveriges äldsta gata!
    Vilken vacker bild! Ser så underbart gammaldags ut.
  • Beatrize74

Här har vi precis fått "beskedet" - vi kommer få fira julen hemma ensamma.
    Nu har sonen också åkt dit och kräktes nyss. Jag mår supertjockt och sitter här och försöker tänka på annat, men troligtvis har jag trillat dit med. Så tråkigt...och jag som nästan hade ropat "Hej" då dottern inte kräkts förrän igår natt en gång och hela dagen har gått utan att hon varit lös i magen eller kräkts, bara haft feber och sovit. Tänkte väl att det kanske var en förkylning som satt sig på magen eller något.

...

Nåväl...pysslade ihop några julklappsetiketter igår i alla fall. Jag har lagt ut en mall ifall någon känner för ett "sista minuten"-pyssel.
    beasbarnslikheter.blogspot.com/

• Beatrize74
    malins79 skrev 2007-12-22 06:42:10 följande:
    Trist!När vi hade magsjukan hade Saga det på fredagen, Marcus på måndagen och jag på onsdagen. Jag trodde verkligen att jag skulle klara mig men icke.Hoppas inte ni vuxna är sjuka på julafton, blir väldigt jobbigt/tråkigt för barnen.
    Näe...det får vi verkligen hoppas. Ja, fy att det ska hålla i sig under så lång tid.  Tack för stödet!
    juliah skrev 2007-12-22 06:45:19 följande:
    Bea, å så trist Hoppas ni kan få en hyfsat mysig jul ändå!
    Mmmm...det hoppas jag med. Gulle dig...

...

Vad ska ni pyssla med idag?
    Här blir det ju lugnt av förståeliga skäl, annars hade jag tänkt göra skinka och Janssons under dagen, men det hoppar jag över tills vidare.

Jag ska slå in några paket till barnen i alla fall, har köpt två paket med figurtandborstar (bra tips från Milda Maränger...brukar köpa dem till vardags och barnen blir så överlyckliga då) och lite annat småplock.
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-22 06:44:17 följande:
    Godmorgon,Så vackert Knyttis!Vi ska inte göra mycket idag, eventuellt åker maken och köper golv till loftet i gästhuset, antingen vitoljat eller obehandlat som vi målar vitt. Vi har inte bestämt oss och det kvittar mig egentligen...Imorgon handlar vi lite mat i lokala Icabutiken, tidigt på morgonen så slipper man de stora folkmassorna. Maxi lär vara knökfullt.Gårdagens shopping blev tvättkorgar, en monica lykta till, Greengate porslin, tvål, garner till tovade skålar och lite klappar.
    Hur stort är loftet? Som en liten sovalkov eller större? Så fint med målat vitt golv ju.
    Klokt att bege sig ut tidigt, det var så otroligt många människor ute sade svärisarna, redan vid 11.00.

Och hjälp vad mycket nice shopping. Härligt!
  • Beatrize74

Juliah - vilken fin gåva med fotoalbum. 20 kvm2 är ju ganska stor yta att kunna göra lite spännande saker på. Det blir nog bra vilket maken din än väljer.

• Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2007-12-22 07:20:22 följande:
    God morgon!Har inte läst ikapp. Men Bea va trist för er med magsjukan Hoppas ni känner er bättre på måndagen iaf.
    Tack...ja-a...det känns lite trist, men man får göra det bästa av situationen. Det blir faktiskt vår första ensamma jul tillsammans - jag och maken och vi har varit ett par i 14 jular nu. Tråkigt att fira själv, samtidigt som det är spännande.

Hur ska du fira jul?
  • Beatrize74

Tack för all fin omtanke, det värmer verkligen då vi sitter här och tycker lite synd om oss själva.

Någon handsprit har vi inte, hur korkat är inte det? Men vi tvättar textilier hela tiden och jag tvättar barnens och mina händer så vi nästan har fått tvätteksem. Toaletterna skuras efter varje användning. Man får nästan nojjan ju...blir smått hypokondrisk eller vad man ska säga.

Dottern sover. Maken och jag har bytt plats i soffhörnet. Sonen sitter sjuk i soffan och tittar på Pippi. Man blir ju galen av att sitta där som vuxen, så jag har börjat läsa en bok och funderar på att klippa lite i några av de hundratals inredningstidningar jag samlat på mig. Kan ju vara läge nu när man får lite "dötid" i väntan på att det här ska försvinna.

Måste kika in nu på vad ni shoppar hela högen...det piggar ju alltid upp.

(Birks och Kalles mamma - jag vågar inte då dottern började kräkas i onsdags...och han droppade dit först nu på lördagsmorgonen. På måndag skulle vi åka lååångt och sova borta och det ids jag inte ifall vi blir dåliga. Fy vilken mardröm...ropade nästan "hej" i telefonen till de vi skulle fira jul hos igår. "Det var nog en förkylning som satte sig i magen", men det verkar det ju inte vara, så vi håller oss lugna. )

• Beatrize74
    lillafruluva skrev 2007-12-22 10:21:19 följande:
    Åkte en sväng nu på morgonen och hittade det här för 30kr!
    Vad billigt! Jag stod och höll i en sådan för 50 kronor på Åsby, men köpte den inte för att jag redan hade en mindre, liknande, från Village. Men...då förstod jag inte hur extremt billigt det är för en och samma modell. :-O
Svar på tråden Vita hem del 6