Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Alltså "En Gry og Sif"!!! Finns det NÅGOT man inte vill ha av dem?

Tyckte vintagemuggarna från Snirkla var fina också faktiskt. Lite lagom rustika så där.
    http://www.snirkla.se/Graphics/Products/320_s.jpg

Pssst...blir ni utloggade hela tiden? Störande tycker jag. Jag klickar ju i att jag vill logga in automatiskt, men det fungerar inte för fem öre. Grrr...

• Beatrize74
    Daggdroppen skrev 2007-12-22 12:04:43 följande:
    Hej på er!Nu äntligen börjar jag bli mig själv igen På torsdag eftermiddag så började jag känna mig lite magsjuk. Fick jätte ont i magen och på natten spydde jag så många gånger så jag tappade räkningen ganska fort.. På morgonen fortsatte det. Missade terminsavslutningen igår för jag fick lov att vara hemma och bara vila hela dagen. Nu först känner jag mig bättre som sagt Hur jag ska få någon jul här vet jag inte, för det märks ju att mammani huset har varit sjuk om man säger som så....Men men... julen kommer väl fastän man har det mindre tillställt också?
    Men åhhh..krake...här har vi precis drattat dit. Har resten av familjen klarat sig?

Det blir jul. Jag tycker det känns som om alla "krav" har försvunnit i och med att man har en legal ursäkt nu att inte fara runt om en idiot med allt.

Nu sitter jag och pysslar en skridsko, får se om jag får till den. Du som är inloggad Fluffis - kan du se om det verkar bli naturlig storlek på mallen jag lagt in i bloggen, själv hoppar den bara upp automatiskt i det läget, så det verkar inte som om jag själv kan se det "utifrån" så att säga.
  • Beatrize74
    Skridsko 2.jpg

Det har varit en lååång dag med slöa, sjuka barn framför teven. Hela familjen har varit samlad runt bordet och jag har passat på att pyssla lite. Det här skulle mallen från min blogg användas till. De är i naturlig storlek (förstår om det inte framkommer av bilden.

Jahapp...så vad ska man pyssla med nu tro?
  • Beatrize74
    lillafruluva skrev 2007-12-22 16:27:02 följande:
    Hallå igen!!Jag hittade huset på Bauhaus Det fanns röda och svarta också!!
    Men just ja - jag svarade ju att jag hållt i dem på Åsby, men att jag ställt tillbaka den då jag hade en redan. Förvisso! Men...jag köpte ju också ett hus på Bauhaus i precis den modellen...fast i någon slags "zinkimitation". Betalade typ "gratis" för den också!
  • Beatrize74

Godmorgon goa "vitisar"!

Vitpeppar, vitpeppar (verkar ju fungera med det uttrycket hittills), så har varken jag eller maken blivit dålig än. Sonen har börjat äta så smått, dottern är fortfarande hängig, äter dåligt och har feber. Inte bra alls. Beroende hur hon mår under dagen överväger vi att åka in med henne och låta undersöka henne. Hon har inte ätit någonting mer än druckit mjölk sedan i onsdags kväll. Och så febern då, hänger vid 39 grader hela tiden. Så jobbigt att se henne, vårt lilla yrväder, vara helt apatisk och ledsen hela tiden.
    Imorgon har det gått 48 timmar sedan sonen kräktes, så då känner vi att vi kan åka in med henne, hennes far eller jag. Det var ju betydligt längre sedan hon kräktes, men vill verkligen inte riskera att smitta ner någon.

Ni är så goa som tänker på oss. Vi känner oss lite ensamma och isolerade här hemma som ni kanske förstår. Ingen av oss har varit ute sedan i onsdags mer än tagit lite luft ute i trädgården. (Och sånt blir man ju inte direkt friskare av, att inte få något solsken...ska ta ut barnen idag då sonen är bättre också).

Nog tjatat om oss. Faktiskt.
    ...

Ni visar så vackra bilder. Vilka underbara granar. Och ärligt talat har jag nog inte sett EN endaste FUL gran, varken här...eller någon gång annars. Om granen är grön (tycker inte om vita, rosa. svarta granar), så spelar det egentligen ingen roll hur granen är pyntad, allt är fint på något sätt. Eller har ni något exempel sparad på er dator - på en FUL gran? Skulle vara kul att se.

...

Ska läsa ikapp nu.

• Beatrize74
    mimmi006 skrev 2007-12-22 18:32:28 följande:
    Hur har du gjort? Vilket material?
    Vit osyrad tjock papp till själva stommen. Till medarna tjock, böjbar aluminiumpapp...och så två olika sorters band förstås.

En Gry og Sif granen är så vacker så man blir mållös.
    Och önskar såååå att jag hade haft lite brun filt hemma så här i rastlöshetens dagar...då hade jag pysslat ihop några pepparkaksgubbar.
    *sparar i inspirationsmappen*

Frupuffen - du har haft fullt upp...skönt om du bara skulle kunna njuta nu.

Mimmamum - blev det en vit kudde tro? Av linnetyg? Behöver kuddinspiration. Sydde två kuddar till soffan i fredags, men det blev enkla kuddar med omlottvikning bak, utan band, pyssel eller annat.

VSM - lite avis på den fart och fläkt som verkar vara hos er med syskonen och syskonbarnen samlade.

Gemelli - vilket fynd...lite ovanligt att se dem vita med brunt band. Fint!
  • Beatrize74

Letade själv reda på några "fula" granar:

http://ugly-christmas-trees.com/trees/beer-bottle/beer-bottle-tree.jpg
    Fast den var väl rätt "kreativ" ändå, även fast den kanske inte är i vår stil.

http://farm1.static.flickr.com/36/89592030_b2e2d26918.jpg
    Vit gran förvisso...men...

http://farm1.static.flickr.com/24/67781663_78241367e8.jpg
    "Har du sett granen?" frågade jag sonen. "Vilken gran?" frågar sonen och lutar sig närmare skärmen. "Den är lite för stooor" säger han sedan. "Vår gran är FIN"
    Så den fick väl gå under "ful" den med.

Svårt att hitta "fula" granar. För söker man efter det får man fram fina granar som någon självkritisk ägare själv har beskrivit som "ugly", eller så får man fram bilder på exempelvis statyer i form av stora tillskurna zinkjulgranar med pynt och ljus...som faktiskt i MINA ögon är rätt vackra, men inte i den turists ögon som tagit fotot.

Som sagt...det finns nästan inte fula granar.

• Beatrize74

Tomtemask?

Var såg ni en sådan senast?

De pratar ju så mycket om tomten, så det vore ju hemskt om inte tomten kom till dem bara för att de är sjuka.

Jag har tomtekläder, men måste ha en mask. (Har ju smarta barn vet ni, så förställa rösten funkar ju inte enbart).

Pappa har en mask, men den ska han använda senare på julafton när han firar jul med min bror och hans familj och jag vill inte "bacilla" ner den ifall jag bär på smitta.

Har pratat med svärisarna och de skulle ut och kika efter en, men vore bra om man kunde guida dem till en affär som har dem på en gång.

*fortsätter packa tomtesäcken*

• Beatrize74

Birks och Kalles mamma - ja-a..vi har givit henne majsvälling i flaska och det brukar fungera bra, men nu tar hon bara några "tuttar" och sedan vill hon inte ha mer. Knivigt! I morse nästan tvångsmatade jag stackarn med några bitar vitt bröd. Inte heller bra! Tack för att du bryr dig om!

Tack för tips om tomtemasker - har ju bara Konsum och ICA här, så får hoppas på ICA då.

Vi pratade om HUR vi skulle göra vid julklappsutdelningen. Automatiskt så förberedde jag (tomten) två små säckar med samtliga paket, men i makens familj kom tomten bara med några få paket, resten fanns under granen. Hur brukar ni göra?

Svar på tråden Vita hem del 6