Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-11-29 10:03:34 följande:
    Åå stackare. Ät vitpeppar och hoppas att det inte är magsjukan.
    Tror att det redan är försent! Men jag hoppas det blir den milda varianten som min man fick!
    LCroft skrev 2007-11-29 10:16:45 följande:
    God.. *tittar på klockan* förmiddag blir det Har inte ännu heller blivit moster! Har istället suttit i telefon en massa med syrran, hon har varit lite deppig, dels för att lillan inte vill ut och sen också för att hon hamnade i karantän, hon var först ensam i rummet men så fick hon en rumskompis var de har Rota-virus hemma (en fruktansvärd magsjuka), jag förstår inte hur de kunde göra så? Kvinnan hade ringt innan hon kom in till förlossningen och berättat men så sätter de henne i samma rum som en annan? Nåja, syrran fick åka hem idag och ska in imorgon pånytt. Men hon är lite ledsen, känner sig inte riktigt hörd och överkörd, tyvärr! Ordinerade henne per telefon att ta en dusch, sambon ut och köpa största godispåsen han hittade och så mysa på soffan med en bra film. Möjligtvis ut på en prommis bara för att få lite frisk luft. Nu håller jag tummarna för att hon inte ska bli sjuk.
    Men usch! Hur kan de göra så? de måste ju isolera henne! Inte sätta ihop henne med en annan blivande mamma. Herregud! Vad är det för vård? kul med magsjuka mitt i en förlossning eller för den  nyfödde!
    Förstår att hon tappar modet, men heja på henne, snart måste väl krabaten ändå komma ut?
  • Kajsa M
    juliah skrev 2007-11-29 10:22:34 följande:
    Men usch Lcroft. Förstår att hon känner sig ledsen.kajsa, jag är också besviken på åminne serien. Var ju sugen på skåpet men nej, för dyrt med tanke på standarden. Då kan man ju nästan få en elviras möbel istället *frestar*Knyttis, skrev till dig men minns inte längre vad, blev sådant strul på fl.
    Ja precis! Men hur är det nu med EV-möbler? Finns de att få tag på någonstans?
    Sugen på klaffbordet och såna stolar som du har!
    juliah skrev 2007-11-29 10:24:56 följande:
    Krya på dig Kajsa!Jag har sagt det förr, men jag har aldrig varit magsjuk, kan man ha ngn slags immunitet mot det tror ni? Ligger säkert på toaletten inatt bara för att jag skrev så
    TAck! Jag är heller aldrig magsjuk. Har inte kräkts sedan jag var 16. Och innan det 6.
    Nu verkar det vara neråt det vill och det tackar jag för! har också hört att blodgrupp B har en gen som gör att viruset inte får fäste. Mend et gäller ju bara VKS (calicivirus) ROTA virus kan man ändå drabbas av, fast det går mest på småbarn. (lång utläggning...)

Peak
    Vad har ni för luckor och bänkskiva?
  • Kajsa M
    lillafruluva skrev 2007-11-29 10:42:30 följande:
    Hm, har inte kunnat komma in på fl på en bra stund, men då fick jag lite gjort istället! Nytt i bloggen!minlillavita.blogspot.com/
    Läcker! Så mkt roligare än de vanliga!
    Camilla R skrev 2007-11-29 11:08:51 följande:
    Kajsa M skrev 2007-11-29 10:55:07 följande: Elviras värld har butik i Orminge centrum. Du får ta ett Stockholms besök och åka och shoppa!!
    Ska kolla in hemsidan först, sen får det bli i jul! Ska ju vara i stockholmstrakten 22-25 dec.
    Peak skrev 2007-11-29 11:12:45 följande:
    Är det sant?? Jag har också 0!!  Magsjuka är det värsta jag vet - om min sambo får det sover jag hos mamma o pappa!!
    Jag kanske skulle tagit vita barstolar för att koppla ihop dom med de vita möblerna för övrigt. Sen att bardisken är ek gör inget tycker jag. Jag kan själv tänka mig ett ebord med vita stolar till.
    mimmi006 skrev 2007-11-29 11:14:02 följande:
    Kajsa- krya på dig! Instämmer med de andra att Åminne är fina att titta på, men känns lite B i kvalitén. Skulle hellre ta Ingolf eller välja ett dyrare alternativ.... kolla blocket efter Wilma, det fanns en stoooor grupp häromdagen
    Ja, det verkar inte så farligt. Mår hyfsat, fast fryser som en tok.
    Ja jag tycker ingolf känns gedigna, men vad ska man ha för bord till? Svårt att köpa ett vitt bord från ngt annat företag eftersom man vill ha swamma vita färg.
    Har letat efter wilma på blocket men det fanns inget.
    Är enormt sugen på EV.
    mimmi006 skrev 2007-11-29 11:21:26 följande:
    Just det... elviras hemsida är uppdaterad nu!!! Jag är så glad över att det är ny ägare och tillverkningen förtsätter
    SKa in och kika genast.
  • Kajsa M

Men de har inget riktigt bra bord på elviras heller. Klaffbordet är egentligen inte bra eftersom det är runt. Hade velat ha ett rektangulärt. (även om det är urtjusigt mimmi!)
    Och det stora matbordet är ju way to large!

Svar på tråden Vita hem del 6