• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kickan07

Stort Grattis till Gemelli och underbara Vide! Skönt att allt gick bra!

Knyttis- Lycka till på läkarbsöket!

Ja, det var allt jag kom i håg efter att läst i kapp måånga sidor

• LCroft
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-15 08:47:40 följande:
    Lcoft: Svårt val, man blir alltid osäker när barnen måste byta grupp. Jag tycker att hon ska få välja själv, ett skola som ligger nära är guld värt.
    knyttis skrev 2007-11-15 08:48:19 följande:
    mimma- Tack för lycka tillet, det behövs! Vad mysigt det låter med syjunta! Hur många är ni som samlas? Vilken inspiration du måste få!VSM-  Vad har du för program idag? LCroft - Jätte svårt läge, de ju för och nackdelar med båda som du skrivit. Viktigt är ju att dottern blir nöjd, kompisar i närheten låter ju inte dumt...
    Tack för att ni tyckte till! Jag hade ju hela tiden tänkt mig att hon ska börja i skolan närmast oss och vi har pratat med henne om det. Men igår så lag de då fram det andra alternativet.

Det som lockar med andra alternativet är just att de skulle få fortsätta jobba enligt deras metoder som skiljer sig enormt från vanliga traditionella skolor, men ändå så känns det inte hundra att sätta henne i en skola så långt borta var hon högst troligen dessutom får massa nya vänner som bor på andra sidan stan, vilket betyder ett enda kuskande med bilen för mig
  • Karamellfabriken

Godmorgon vänner!

Någon som vet var Julia håller hus?

All you need is love
  • knyttis

Ber om ursäkt det ser rörigt ut i bloggen med loggan som är för stor! Men jag får inte till det i paint! Ngn som kan hjälpa mig? Hur får jag bort de vita inunder bildraden utan att göra bilderna massa storre?

• knyttis

LCroft - du har ju 3 bilder i rad i loggan i din blog - hur har du gjort för att få ramen tätt runt? Please?

• mimmamum

VSM- tack snälla!

Ja vart är juliah?

Knyttis, välj vit färg på ramen istället så syns den inte! Kan du inte göra bilden lite mindre, så kommer den nog på mitten! Min bild är 21x12 och den hamnar påmitten!

• LCroft
    knyttis skrev 2007-11-15 09:31:50 följande:
    LCroft - du har ju 3 bilder i rad i loggan i din blog - hur har du gjort för att få ramen tätt runt? Please?
    Ja-a du, hur gjorde jag? Tror jag satte in 3 bilder på rad i paint och sparade bilden så? Jag är urkass på sånt och satt och provade mig fram och plötsligt fungerade det nåt så när...Fundersam
Svar på tråden Vita hem del 6