• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lillsyrran
    mimmamum Kul med syjuntam är ni många? I vilka åldrar?
  • Lillsyrran

Med risk för att framstå som en idiot....mn jag måste bara fråga.

Denna swapp som många av er pratar om, vad innebär det, vad är det för nått???Jag fattar nada!!! Kan inte nån va snäll och förklara för mig!

• Det ljuva livet

Lcoft: Svårt val, man blir alltid osäker när barnen måste byta grupp. Jag tycker att hon ska få välja själv, ett skola som ligger nära är guld värt.

• knyttis

mimma- Tack för lycka tillet, det behövs! Vad mysigt det låter med syjunta! Hur många är ni som samlas? Vilken inspiration du måste få!

VSM-  Vad har du för program idag?

LCroft - Jätte svårt läge, de ju för och nackdelar med båda som du skrivit. Viktigt är ju att dottern blir nöjd, kompisar i närheten låter ju inte dumt...

• Det ljuva livet

Swappare! Kan någon av mig vara så snäll och inboxa KajsaMs ardess till mig?
    *har verkligen inte skött mina uppgicfter som jag ska.*

Mitt nya bord finns i bloggen om ni vill se det igen .

• Det ljuva livet

Knyttis: Först var det att få ordning hemma och att fota mina ullaredsfynd, men nu ringde en kompis så jag och barnen ska in till stan och fika med henne.

• mimmamum

Vi brukar vara fem-sex tjejer, vi har sådan tur för ena tjejen äger en restaurang och vi får vara där de dagar det är stängt! Jättelyxigt! Vissa broderar, andra virkar, någon gör smycken och jag brukar sy Hjärtegryn, jo några fikar och pratar bara och det går också jättebra! Det blir en hel del pratande, känns som om man varit på fest dagen efter!

Lillsyrran, vi är 16 tjejer som ska byta julpynt vi gjort själva med varandra, jag har gjort 15 miniänglapållar!

• mimmamum
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-15 08:49:24 följande:
    Swappare! Kan någon av mig vara så snäll och inboxa KajsaMs ardess till mig? *har verkligen inte skött mina uppgicfter som jag ska.*Mitt nya bord finns i bloggen om ni vill se det igen.
    Jag har inboxat dig!
  • Lillsyrran
    mimmamum skrev 2007-11-15 08:52:12 följande:
    Vi brukar vara fem-sex tjejer, vi har sådan tur för ena tjejen äger en restaurang och vi får vara där de dagar det är stängt! Jättelyxigt! Vissa broderar, andra virkar, någon gör smycken och jag brukar sy Hjärtegryn, jo några fikar och pratar bara och det går också jättebra! Det blir en hel del pratande, känns som om man varit på fest dagen efter!Lillsyrran, vi är 16 tjejer som ska byta julpynt vi gjort själva med varandra, jag har gjort 15 miniänglapållar!
    Ja så mycket har jag också förstått..men vad är swap förnått, va betyder det????
Svar på tråden Vita hem del 6