• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • fridamin

Hej,

jag kan inte hitta vita hems jultråd, någon som kan lägga upp en länk här?

Sugen på att pyssla lite julpyssel

/kramelikram f

• knyttis
    Kajsa M skrev 2007-11-07 08:55:11 följande:
    KnyttisHoppas ni mår bättre snart! Trist med seglivade baciller!

Men, vi mår ju bättre du blandar med ngn annan eller?
    Har du gått och blivit förkyld nu med?
    Sitter med XL kuvärtet i min hand och ska just lägga det i kuvär och skicka till dig! Har ngt mer paket kommit fram nu? NYFIKEN!

• LCroft

Nu har jag läst ikapp.

Lycka till ni som ska måla, har ni överloppsenergi kan jag gärna ge er en byrå också att måla

Väntar på att sotaren ska komma och skita ner huset så jag "får" städa.... Så dit far väl den dagen misstänker jag, ska försöka ta mig i kragen och hitta på nåt kul pyssel också.

• Kajsa M
    knyttis skrev 2007-11-07 09:06:03 följande:
    Men, vi mår ju bättre du blandar med ngn annan eller?Har du gått och blivit förkyld nu med?Sitter med XL kuvärtet i min hand och ska just lägga det i kuvär och skicka till dig! Har ngt mer paket kommit fram nu? NYFIKEN!
    haha, se där, man läser lite slarvigt, läste lite i ditt inlägg och lite i VSM:s och så la jag ihop lite... *gapskratt*
    Men så skönt att ni mår bättre! Och en uppfriskande skogspromenad låter härligt!
    Jag läste nya Lantliv igår kväll. Det tog HELA kvällen. Har aldrig lagt så mkt tid på en tidning! Så mysigt! Men det var ganska mkt rött!
    Köpte även en dansk inredningstidning som jag ska mysa med idag.
  • Kajsa M
    LCroft skrev 2007-11-07 09:07:51 följande:
    Nu har jag läst ikapp.Lycka till ni som ska måla, har ni överloppsenergi kan jag gärna ge er en byrå också att måla Väntar på att sotaren ska komma och skita ner huset så jag "får" städa.... Så dit far väl den dagen misstänker jag, ska försöka ta mig i kragen och hitta på nåt kul pyssel också.
    Och då vill vi se resultatet! (av pysslet alltså)
    fridamin skrev 2007-11-07 09:08:57 följande:
    Kajsa M skrev 2007-11-07 09:05:55 följande: 1000-tack Kajsa!!/f
    Så lite!
Svar på tråden Vita hem del 6