• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-11-07 09:12:17 följande:
    Är inne tre minuter på rast och spanar... hinner inte köpa lantliv eller garn den här veckan *suck*, blir tokig! Snacka om lyxproblem!
    Stackare! Du missar verkligen något! (lantliv alltså)
    LCroft skrev 2007-11-07 09:12:21 följande:
    Kajsa: Ska se vad det blir först
    spännande!
  • Det ljuva livet

Hej KajsaM! Mår du bättre idag vännen ? 9-åringen fick diarré i måndags, 2 åringen bajsar ovanligt mycket och maken och jag har ooooont i magen.

Knyttis: Hoppas att ni hittar ett hus som passar snart då. Vi bodde 5 personer på 90kvm och det känndes som om vi aaaaldrig skulle hitta ett hus som passade oss, förlorade budgivningar, beskiktigade hus som vi trödde var drömhus men visade sig vara ruckel.
    Vi har bott i vårt hus sen i mars och det är verkligen som om vi har hittat hem .

Jag måste verkligen sätta fart med mina hjärtan . Har 4 stycken kvar att göra.

• Kajsa M
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 09:13:54 följande:
    Hej KajsaM! Mår du bättre idag vännen? 9-åringen fick diarré i måndags, 2 åringen bajsar ovanligt mycket och maken och jag har ooooont i magen.Knyttis: Hoppas att ni hittar ett hus som passar snart då. Vi bodde 5 personer på 90kvm och det känndes som om vi aaaaldrig skulle hitta ett hus som passade oss, förlorade budgivningar, beskiktigade hus som vi trödde var drömhus men visade sig vara ruckel. Vi har bott i vårt hus sen i mars och det är verkligen som om vi har hittat hem.Jag måste verkligen sätta fart med mina hjärtan. Har 4 stycken kvar att göra.
    Ja dina ord gjorde mkt nytta! Jag gjorde mitt val!
    Usch då! Då har ni drabbats hela gänget då! Blä för magsjuka! Men så länge det inte blir mer får man kanske vara nöjd...
    Ja nu är det 1 vecka kvar tills jag ska få alla paket!
  • mimmi006
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 09:15:27 följande:
    Mimmi: Har du köpt de vita tandborstarna? * gissar att du är lika skadad som sylt, Juliah och jag*
    neeej, de finns inte i vår lilla Ica affär. Jag har lite svårt för stora köpmarknader, men jag får nog ta en sväng dit! Kör med Skonas nu, de är rätt neutrala... jag är grymt larvig med allt från shampoflaskor till tvålar,,,
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-11-07 09:15:40 följande:
    Kajsa- ja, varför måste jag jobba jämt? Vill slappa lite med en tidning *avis*VSM- fy, vad jobbigt! Krya på dig...
    Ja men nu serru1 Jag har fått två heltidstjänster till nästa termin att välja på! Så jag kommer inte heller få nån fritid! eller
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-11-07 09:16:48 följande:
    neeej, de finns inte i vår lilla Ica affär. Jag har lite svårt för stora köpmarknader, men jag får nog ta en sväng dit! Kör med Skonas nu, de är rätt neutrala... jag är grymt larvig med allt från shampoflaskor till tvålar,,,
    Det värsta jag vet är barnens älskade STORA pumpflaskor med prinsess-schampo eller Shrek-schampo. De tjatar varje gång vi går förbi den hyllan i affären...
  • Karamellfabriken

Här har vi all sköns blandning vad det gäller shampoflaskor och tandborstar.
    Tror inte att jag skulle lyckas få familjen att gå med på att välja efter förpackningens utseénde faktiskt.
    Fast vi är ändå ganska duktiga och håller eländet i snygga korgar bakom stängda dörrar iaf !
    När det gäller tvål som måste stå framme blir det refiller i noga utvalda pumpar.

Svar på tråden Vita hem del 6