• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-11-07 09:16:47 följande:
    Ja dina ord gjorde mkt nytta! Jag gjorde mitt val! Usch då! Då har ni drabbats hela gänget då! Blä för magsjuka! Men så länge det inte blir mer får man kanske vara nöjd...Ja nu är det 1 vecka kvar tills jag ska få alla paket!
    Skönt, det är alltid svårt att veta hurvida det jag menar kommer fram i skrift.Vad bra med jobben, vilket ska du välja? Kan du inte begära arbetslivsförkortning enligt sex timmarsregeln? Vet inte vad som är värst/bäst vinterkräksjukan (som jag tror vi har nu) eller vanlig magsjuka. VKS håller i sig så länge medans magsjuka är bra myckert jobbigare fast kortare tid
     Du får garanterat mitt paket sist

Mimmi: Då får jag kolla in skonas. är också känslig mot fula flaskor.
  • knyttis

Kajsa- Åh en till härlig tidning! Du får berätta sedan om de var ngt kul? Jag ser att de en del rött i Lantliv men jag tycker de var jätte fint de ju blandat med mkt vitt! Me like!
    Grattis till 2 heltidstjänster! De kanske du fixar som är så effektiv

Mimmi - Nej jag vill ha Juliahs klänning! Pax! Hoppas dagen på jobbet går över i ett nafs så är du hemma och kan mysa med barnen och pyssla!

VSM - Tack för att du delar med dig, ibland känns det aldrig som vi hittar vårt. Vi har ju också budat på ngr...som inte blivit våra av en el annan anledning!

Nu får jag nog gå iväg och starta med allt jag tänkt få gjort idag!

• Lisa1981

Hej tjejer
    Vad ni skriver, jag hinner inte läsa ikapp nu för sonen sover en snabbis så jag ska börja sy mina julkuddar till hallbänken...undra ifall jag ens hinner ta fram tyget innan han vaknar

Jag skulle göra mig till och virka lite igårkväll. Jag kan verkligen inte. Alltså jag kan de olika maskorna och så men jag kan inte få till det. Jag behöver en tydlig svensk beskrivning. Är det någon som har någon beskrivning på lager, typ till en boll som har visats eller till någon muffins eller bakelse?????

Jag fattar inte hur du mori kan virka på måfå och få till det så bra.hmm det kanske bara är jag som är ovanligt dum..

• Kajsa M
    Karamellfabriken skrev 2007-11-07 09:24:47 följande:
    Här har vi all sköns blandning vad det gäller shampoflaskor och tandborstar. Tror inte att jag skulle lyckas få familjen att gå med på att välja efter förpackningens utseénde faktiskt. Fast vi är ändå ganska duktiga och håller eländet i snygga korgar bakom stängda dörrar iaf !När det gäller tvål som måste stå framme blir det refiller i noga utvalda pumpar.
    Det är ju också ett alternativ. Jag tycker alltid det känns skräpigt att ha en massa flaskor framme. Det behövs ju liksom inte bara ett schampo.  Barnen har sitt jag har mina flaskor, maken sina...
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 09:26:34 följande:
    Skönt, det är alltid svårt att veta hurvida det jag menar kommer fram i skrift.Vad bra med jobben, vilket ska du välja? Kan du inte begära arbetslivsförkortning enligt sex timmarsregeln? Vet inte vad som är värst/bäst vinterkräksjukan (som jag tror vi har nu) eller vanlig magsjuka. VKS håller i sig så länge medans magsjuka är bra myckert jobbigare fast kortare tid Du får garanterat mitt paket sist Mimmi: Då får jag kolla in skonas. är också känslig mot fula flaskor.
    På mitt förra jobb arbetade jag heltid en termin, sen höll jag på att bränna ut mig, så jag gick ner till 80 %. Det gjorde skillnad. Nu frågade de hur mkt jag vill jobba och jag sa att jag är öppen för allt. Hoppas ändå jag kan få till 4 dagar i veckan där.

Jag trodde det var tvärtom med de olika sjukorna. VKS snabb och kraftig och magsjuka mer seg och inte lika intensiv.
  • lasseliten

VSM - tror att mitt paket skickas in sist... Har fortfarande lite tapet att klistra, hål att borra och snören att knyta...Så, varför sitter jag här kan man undra? *precis tillbaka från dagislämning*

• Kajsa M
    knyttis skrev 2007-11-07 09:27:48 följande:
    Kajsa- Åh en till härlig tidning! Du får berätta sedan om de var ngt kul? Jag ser att de en del rött i Lantliv men jag tycker de var jätte fint de ju blandat med mkt vitt! Me like!Grattis till 2 heltidstjänster! De kanske du fixar som är så effektiv Mimmi - Nej jag vill ha Juliahs klänning! Pax! Hoppas dagen på jobbet går över i ett nafs så är du hemma och kan mysa med barnen och pyssla!VSM - Tack för att du delar med dig, ibland känns det aldrig som vi hittar vårt. Vi har ju också budat på ngr...som inte blivit våra av en el annan anledning! Nu får jag nog gå iväg och starta med allt jag tänkt få gjort idag!
    haha! Tack, Nja riktigt så hurtig känner jag mig inte!
    Jo jag gillade också det röda, är rädd att jag tröttanr på julen så fort bara om jag tar in en massa rött. Tomtar osv är inte min grej. De jular jag har pyntat i rött så har jag klastat ut julen innan nyår.
  • Kajsa M
    lasseliten skrev 2007-11-07 09:32:17 följande:
    VSM - tror att mitt paket skickas in sist... Har fortfarande lite tapet att klistra, hål att borra och snören att knyta...Så, varför sitter jag här kan man undra? *precis tillbaka från dagislämning*
    Ta det lugnt!
  • MariaV
    lasseliten skrev 2007-11-07 09:35:43 följande:
    Tack Kajsa! Men brinner det inte lite nu...paketen ska väl vara hos dig den 15:e?
    Hoppar in och säger att mitt paket nog kommer sist!
  • Sylt

Godmorgon! *inne en snabb sväng innan Ville vaknar i bilstolen*

Dopkläder.... till mig själv. Letar som en galning (tja ett par timmar igår iaf). Killarna har fått jättefina vita tröjor fr Ej Sikke Lej med guldugglor - Men jag då??

Swapen har varit klar ett tag, måste skicka!! *lat*

Svar på tråden Vita hem del 6