• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79

Igår på Äntligen Hemma gjorde Lulu om ett sovrum. I taket satte hon upp stukaturlister av frigolit (?).
    Någon som vet vad såna kostar, skulle nog passa i vårt storarum som inte har några lister och väggarna består av målad betong. Inte så lätt och börja snickra upp vanliga lister. Dessa limmade man upp.

• gemelli

God morgon...

Idag har jag varit på hinsvepning, skönt NOT! Shit vad ont det gjorde, men vad gör man inte för att den lille ska ut
    Så nu får vi se om det ger nått resultat
    Hoppas jag hinner köpa krokarna till Syltan innan jag ska in och föda idag, hahahaha

Näää nu ska jag läsa ikapp lite.

• lasseliten

Tack snälla Kajsa för peppningen...swapar för fullt Här snöar det...såå mysigt...fast det var mindre mysigt när vi skulle iväg till dagis

• versan
    malins79 skrev 2007-11-07 10:20:43 följande:
    Igår på Äntligen Hemma gjorde Lulu om ett sovrum. I taket satte hon upp stukaturlister av frigolit (?). Någon som vet vad såna kostar, skulle nog passa i vårt storarum som inte har några lister och väggarna består av målad betong. Inte så lätt och börja snickra upp vanliga lister. Dessa limmade man upp.
    Vi satte frigolitlister i vår gamla lägenhet & Det var så smidigt att vi ska sätta det i huset med.
    Enkla Frigolitlister kostar från 59:-/metern och beroende hur mycket lull lull det är på så kan det skena iväg upp till 200-300:- /per förpackning.

Vi använde Maxibond Lim som suger fast listen på 3 röda sekunder.
    Lätt smidigt & framför allt snyggt.
    Finns bilder i mitt galleri på dessa lister. ;-D om du är nyfiken.
  • Det ljuva livet
    gemelli skrev 2007-11-07 10:25:06 följande:
    God morgon...Idag har jag varit på hinsvepning, skönt NOT! Shit vad ont det gjorde, men vad gör man inte för att den lille ska ut Så nu får vi se om det ger nått resultat Hoppas jag hinner köpa krokarna till Syltan innan jag ska in och föda idag, hahahaha Näää nu ska jag läsa ikapp lite.
    Då får du säkert snart träffa Vide . Mina två yngsta söner är födda bara ett par timmar efter hinnsvepningar.

Malins79:Vi har sånna. Absolut billigast är att köpa dem på tapegalleriet.se ( i Gbg) där kostar de en tredjedel av vad de gör på coop, bauhaus och Hornbach. Vill du se bild?
  • MichaelaW
    God morgon!

Idag när jag vaknade och tittade på termometern visade det sig att det var/är -9 grader ute, urrs kallt!

Tack så mycket för alla kommentarer om hjärtljusstaken och skåpet.  Det värmer!

Idag har jag bara en sak planerat... plugga plugga och plugga! Jag har både en redovisning och matte prov imorgon. Finns det ingen här inne som tycker om matte och har ett mattehuvud som är sugen på att gå och göra mitt prov imorgon i stället för mig?!

mimmamum: Å jag hade hoppats på att ljusslinga skulle gå och beställa från hennes hemsida, jag ska genast maila henne. Visst är den fin! Tack för hjälpen.
  • malins79
    versan skrev 2007-11-07 10:29:46 följande:
    Vi satte frigolitlister i vår gamla lägenhet & Det var så smidigt att vi ska sätta det i huset med. Enkla Frigolitlister kostar från 59:-/metern och beroende hur mycket lull lull det är på så kan det skena iväg upp till 200-300:- /per förpackning.Vi använde Maxibond Lim som suger fast listen på 3 röda sekunder. Lätt smidigt & framför allt snyggt.Finns bilder i mitt galleri på dessa lister. ;-D om du är nyfiken.
    Å, tack! Ska kolla i ditt galleri.
    Var köpte ni dem?
Svar på tråden Vita hem del 6