• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • emmasa

Idag är det städning och shopping på schemat. Har legat vaken halva natten och inrett här hemma. Fick sån inredningskick efter i går kväll.

Tänkte åka en sväng till åhlens och kika på hjärtlusstaken. Nån som vet pris?

Har lite nytt i bloggen   www.alfridashem.blogg.se

• Kajsa M
    lasseliten skrev 2007-11-07 09:35:43 följande:
    Tack Kajsa! Men brinner det inte lite nu...paketen ska väl vara hos dig den 15:e?
    Ja men det är ju 7 dagar tills de ska skickas! Du hinner!
    MariaV skrev 2007-11-07 09:40:26 följande:
    Hoppar in och säger att mitt paket nog kommer sist!
    Vi får väl se! Huvudsaken är ju att alla godbitar kommer1
  • Sylt

Ska baka tårtbottnar t dopet...9st.... tar sin lilla tid *suck*

• Kajsa M
    emmasa skrev 2007-11-07 09:41:39 följande:
    Idag är det städning och shopping på schemat. Har legat vaken halva natten och inrett här hemma. Fick sån inredningskick efter i går kväll.Tänkte åka en sväng till åhlens och kika på hjärtlusstaken. Nån som vet pris?Har lite nytt i bloggen   www.alfridashem.blogg.se
    140 kr!
  • Ewis

Hej hopp!
    Så nu börjar tösen karta på sig och jag börjar känna mig rasslig blä.
    Händer inte mycket här hemma just nu, mannen är trött när han kommer från jobbet, jag är trött efter att inte ha sovit så bra på nätterna som tösen hostar sig igenom.
    Vill göra så mycket men orken saknas och jag vill ju inte göra och köpa mindre när jag sitter här och ser allt fint...

Fick hem min vita hjärtljusstake från Åhlens igår som min gulliga systerdotter köpte till mig i helgen, den är verkligen jätte fin.
    Tack till alla Er som visade bild på Era ljusstakar så jag fick veta att dom fanns!

• Kaktus76

juliah

Jag är oinbjuden hos dig. Kan jag få komma in och titta ????

• Enji
    emmasa skrev 2007-11-07 09:41:39 följande:
    Idag är det städning och shopping på schemat. Har legat vaken halva natten och inrett här hemma. Fick sån inredningskick efter i går kväll.Tänkte åka en sväng till åhlens och kika på hjärtlusstaken. Nån som vet pris?Har lite nytt i bloggen   www.alfridashem.blogg.se
    Ljusstaken kostar väl 140:- om jag inte minns fel.
  • Ewis

Kajsa:
    Gillar verkligen din mosskrans du har på ytterdörren!
    Vad kostade spegeln som du köpte på Ikea?

• Kajsa M
    emmasa skrev 2007-11-07 09:55:43 följande:
    Kajsa M: Tack, det var ett lagom pris
    Ja ett riktigt BRA pris tycker jag! Hade absolut kunnat betala en hundring till!
    Ewis skrev 2007-11-07 10:02:40 följande:
    Kajsa:Gillar verkligen din mosskrans du har på ytterdörren!Vad kostade spegeln som du köpte på Ikea?
    Den mosskransen är sen förra julen!
    Idag ska det tillverkas nya kransar, blir nogi lavendel och lingosris.
    spegeln kostade 695:-
Svar på tråden Vita hem del 6