• JeaJea

Vita hem del 6

Mimmi: Jag gillar ju själv rena mosskransar bäst, med en hasselgren och vita pärlor på, taklök kanske eucalyptusbär eller några andra grå småkottar. Väldigt enkla och rena. eller så ska det vara riktigt juliga med äpplen, korallkornell, kanel, stjärnanis och kottar. Spraya på limspray och häll på låtsassnö eller pärlemo- eller silverglitter (små flingor) så de blir frostiga.
    Hd stjärnan från förra året är snyggast om det var toppstjärna till granen du letade efter. 

• JeaJea
    juliah skrev 2007-12-05 15:48:57 följande:
    Kajsa, jag röstar på nummer två (har dock inte sett dem på riktigt)jea, så härligt att se dig här, har du hittat ngt bra tvättmedel nu som funkar?På söndag kommer Aftonbladet.lasse, sååå underbart. Tyget och stolen, och brickbordet, ja allt var så fint!
    jag får återgå till bebistvättmedel utan doft.

kajsa: jag tycker det var så svårt, kan inte riktigt rösta. Tror att du är osäker för att ingen är helrätt, man VET när det är rätt...

Nublu ja den var det, jag tycker du ska behålla den, nu minns jag inte riktigt hur den nya såg ut bara att den gamla var finare, inte så prålig.

ElinaPaulina: väggar och dörrar kan man fixa med färg, läge och planläggning kan vara svårare. Gillar ni stommen och det är rätt pris för er så är inte yta något problem. Vi har stort hus och innan barnen kom hade vi väl 150 m2 var, det är inga problem att hitta på vad man ska göra med rummen. Hobbyrum, gästrum, matsal, bibliotek...
  • JeaJea

spännande lasse! butikstider och barn är sådär, speciellt jobbigt är det om de blir sjuka. Fast den kanske är så inarbetad att du kan ha råd med personal, eller så har du hjälp av snälla släktingar.

• JeaJea
    LCroft skrev 2007-12-05 15:00:31 följande:
    Tack för alla bra tips Roligt att se dig i tråden igen! Den allergiska reaktionen lät ju inte bra, har du reagerat på tvättmedel innan också?Jättefina kransar Kajsa och juliah visat!
    tack Nä aldrig. Men det berodde visst på att immunförsvaret var nedsatt efter all hosta.
  • JeaJea
    caffe latte skrev 2007-12-05 18:51:03 följande:
    Jeajea: har snabbläst lite i tråden och såg något om en allergisk reaktion mot tvättmedel.Hoppas att du mår bättre nu. Vi har allergier i familjen och använder Neutral (oparfymerad), vilken fungerar bra för oss. Det kanske kan vara värt att prova?
    Tack för tipset!
    Jag har använt oparfymerat både tvätt och sköljmedel i 3 år nu (sen barnen föddes) och så var det första tvätten med äppleblom (har längtat så efter doften)
    men det är ju helt klart så att parfym inte är så bra...
  • JeaJea
    FruPuffen skrev 2007-12-05 23:41:02 följande:
    JeaJea: Vad jobbigt med den allergiska reaktionen... Hoppas du mår bättre nu! Kram. Men vad fint det låter allt ni planerar för!
    Tack!
  • JeaJea

hejhej skummat lite...

Vit bock i min blogg ja www.kronbladochlantliv.blogspot.com

Lisa, de är ju underbara de möblerna, det köpet kommer du aldrig att ångra. slagbordet absolut. vill man kan man köpa halvmånebord och sätta till på kortsidorna om det kommer många (min dröm)

Syltan du kan komma och spraya hos mig också om du saknar objekt...

Ang.inredningsprogram. Isabell Halling ger mig rysningar. Hon verkar skön till sitt sätt men hennes projekt är så gräsliga. Det ser ut som något barn har gjort, klippa en massa papper och kladda. Bara för att det är budget behöver det ju inte se lumpigt ut.
    Roomservice (haha pärla jag håller med med det passade ju till dem) och från koja till slott. Sen finns det ett Engelskt som heter Wow factor som är bra.

Fråga: var hittar man en fin barngitarr? och finaste julgransfoten? Hittar inte vår

• JeaJea

Tack för tipsen om gitarren, den vet jag men inte var den fanns, Sylt köpte inte du en sån? fanns den här i krokarna?

Vi har också en julgransfot i gjutjärn, gillar den skarpt om jag bara kunde hitta den + att jag behöver en till. Retar mig att jag inte beställde till butiken för jag vet en groissist som har men nu är det för sent.

Lisa vi har ett slagbord från Geromar, det är brett så man kan sitta två på kortsidorna, kolla www.geromar.se

Förresten körde jag på en bil idag, kul utgift nu när både tvättmaskin och tumlare har gått sönder. Beklagade mig för min underbara svärmor och nu ikväll ringde svärfar och sa att vi får nya maskiner av dem. Så nu kanske jag får några julklappar ändå, såg hur både brödrosten och kitchenaiden fick vingar.

• JeaJea

Jättefina bilder ni visar!
    stol, glasklockor och rosa julpynt, tur att inte min dotter ser, allt ska vara "josa" hon tror vi ska köpa en rosa tvättmaskin.

Lisa1981 skrev 2007-12-06 19:46:38 följande:
    Jeajea, det bordet va fint. Men har du 3 stolar på var sida då?? Det är lika långt som det jag tittat på. Jag hade ju velat ha ett lite längre så jag kan ha 4 på varje. Nån som har nåt tips??
    vi har 3 stolar på varje sida (bellman)

Tack Enji! perfekt, där jobbar ju min kompis!

Lasse, en whisky är bra, det brukar dagisfröknarna ta.
  • JeaJea
    Sylt skrev 2007-12-09 20:49:03 följande:
    ... nu ska vi se vad jag kommer ihåg.....Mia --> Man kan visst ha en gris själv Julkort --> Har själv kämpat med våra, försökte ett tag göra ett collage av alla huvud men det blev inte heller bra (alltså inget bra tips). Jag klädde om/ut killarna ytterligare en gång o fotade maassor. Det är helt omöjligt att båda skall bli bra..... Det slutade med att jag beställde lite blandat . Det allvarliga fräcka kortet får åka t kompisar, tindrande-ögon-kortet t mormor & co, fniss-kort till syrrorna osv.Färger i pojkrum --> Vi har ett rum som är blått/rött och ett som är ljusgrönt. Båda med mkt vitt som bas.... sen var det tomt i mitt huvud....Jo, förresten! Vill gärna ha en sådan liiiten gles gran i en kruka. Jea! Hoho, hittar jag det hos dig? Eller jag kanske får ut o hugga en själv (räcker iof med en sax t en sådan liten som jag vill ha)
    japp, innegran på rot isåfall. Eller så köper du en hos granförsäljarna vid kyrkan, jag hittade en jättefin liten kungsgran som hänger i taket i butiken. Den kostade 150.
Svar på tråden Vita hem del 6