• JeaJea

Vita hem del 6

Hej Lynn & co

Fin skolbänk Tryffles, en sån vill jag ha men så kan jag inte bestämma mig för om jag ska behålla den jag har med plats för en och köpa en till.
    Är lite knäpp, köpte den skolbänken innan jag ens blev gravid och fick sen tvillingar.

• JeaJea
    Lynn84 skrev 2008-01-23 12:37:26 följande:
    ÄNTLIGEN LITE SÄLLSKAP!Har suttit här inne hela dagen och det är bara jag som skriver Vart har alla tagit vägen?????Vad hittar du på idag då jea?
    hej igen, jag jobbar också. Gör om i butiken och sätter mig här så fort jag måste vila lite.
    Är så nöjd med mig själv. Dammade alla hyllor och flyttade nästan allt igår så nu "får" jag packa upp nytt.  (chefen i huvudet har bestämt det)
  • JeaJea
    Jennnie skrev 2008-01-23 14:07:07 följande:
    EN sak till braskaminen är en contura 660 alltså en liten braskamin i täljsten.Kram Jennie
    jag hade satt braskaminen där det står en 3-sitsoffa på ritningen då syns den från alla håll och ni kan ha tv på väggen där braskaminen står på ritningen
  • JeaJea

bara för att understryka lite malins så skulle jag också måla.

förresten varmt välkommen till alla nya, skummade lite och såg det var fler, jag är inte lika social som övriga här utan hinner mest svara sporadiskt...Generad

• JeaJea

Godkväll!

Behöver råd om panel, visst var det några här som satte upp någon sorts panelskiva nyligen?

Undrar också om det är någon som har målat på parkettgolv?

Såg Inox och hennes hem på film nyss i en blogg, så kul och det var ännu finare när man såg helheten. Har inte sett henne här på länge(?)! (men så har jag iofs inte varit så aktiv iofs)

• JeaJea

Hej på er, jag har inte så mycket att skriva men visar ett litet livstecken ändå. Har läst de senaste sidorna och hjälp vad man blir nyfiken på att se allt det fina virkade m.m. som ni kommenterar. Ska kolla din blogg nu lasse...

• JeaJea
    MildaMaränger skrev 2008-02-01 12:28:50 följande:
    hihi... en enkel cykelväska?kanske pointe zero one strap? jag jobbar på stadium.. det finns skötväskor på stadium faktiskt..
    Fråga Syltan om skiphop, hon har haft flera olika.

Jag hade en vanlig väska från NoaNoa, den var perfekt planerad. Hade dessutom 2 av allt men min väska är ganska liten (magisk väska enligt P)

Stora facket för kläder, blöjor, handduk att ligga på, hundbajspåsar (till blöjor) och tvättlappar, litet fack till barnmat och gröt/vällingpulver ytterligare ett litet fack för nappflaska, tallrik, sked, pipmugg och haklapp. Ett litet fack på baksidan till mammans nycklar och plånbok.
    Ska man ha mer saker finns det gott om plats i vagnen.

Den gick att hänga bra på vagnen också. Precis ovanför knäna så man slapp gå emot den  (det var så störigt med vår första "riktiga" skötväska att den hängre så dumt)
  • JeaJea

kan ni tycka lite synd om mig? jag jobbar fortfarande och det ser mörkt ut att komma hem i natt, massor kvar till bröllopsmässan imorgon

• JeaJea

Hej!

Ser att ni pratar om stilrent. Vi hade en mycket het debatt om det på blomsterskolan. I "folkmun" används ju ordet felaktigt som någon rent och avskalat utan onödiga dekorationer men betydelsen av stilren är en stil som inte är blandad. T.ex. om man kategoriskt inreder i westernstil så är ju det stilrent

Jag var hårdnackad förr med att inte använda stilrent som en sorts stil men nu börjar jag ge upp eftersom det är ett ord som många använder istället för funkis. Stilen man menar är ju funkis.

• JeaJea
    Vaniljdröm skrev 2008-02-06 13:11:28 följande:
    Förresten, ni som har god smak. Tycker ni att det är fint med hängrännor/stuprör i aluzink. Vi måste byta ut vårt takavvattningssystem och jag fikar efter något underhållsfritt som inte tappar färgen eller rostar.
    jag kan inte komma på något som är snyggare
  • JeaJea
    Juleja skrev 2008-02-06 14:15:09 följande:
    ..Ursäkta gnället, men nu känns det lite bättre psykiskt, hihi.
    Ja vilken skitdag det är.
    Jag är så sur nu. Igår var det verkligen toppen, jag fick ett erbjudande om att förvärva något som jag har önskat länge, vi bestämde pris och tog i hand. Nu idag så tar människan tillbaks allt och börjar förhandla igen. Idag är priset näsatan dubbelt så mycket som hon sa igår.
    Nu äter jag en äcklig kebab som smakar papper. Jag har mensvärk och blöder som en gris och har nackspärr, jag har jobbat dygnet runt sen förra veckan. Nästa kund är nog en gammal sur tant som vill köpa en blommande blomma som är lättskött, gigantisk och får max kosta 70 kr MED kruka. Eller så kommer hon klaga på att tulpanerna är dyra. 
    Kom igen säger jag bara
  • JeaJea

Tack ska ni ha, ni muntrade upp mig rejält!

Smultron: Det är Karma, hahaha!

Nu har vi kommit överens, vi möttes på halva vägen + blomkonto här.

• JeaJea
    Smultron och glass skrev 2008-02-06 17:08:56 följande:
    Jea: Glöm inte bort att visa/berätta vad du har köpt!
    Jag lovar! det bubblar i mig, skulle vilja säga vad det är men vi måste nog skriva kontrakt först. Jag har 2 hemligheter nu, inte likt mig.Hemlis
Svar på tråden Vita hem del 6