• JeaJea

Vita hem del 6

Godmorgon (eller godmiddag för vissa) Kikar in snabbt och önskar er en trevlig helg.
    Mia jag är gärna med på julklappsbyte.
    Ruffa välkommen!

Ang välling så trappade vi bara ner och ingen av barnen frågade efter välling.
    Jag tycker det är sån hysteri med att sluta med allt i den och den åldern, vi hade t.ex. spjälsängar rätt länge, min mamma tyckte det var hemskt, jaha men de får ju plats och gillar sina sängar tyckte jag. Visst man behöver ju inte överdriva (en mamma berättade att hennes 12-åring drack välling ur nappflaska) men allt brukar komma naturligt om man bara tar det lugnt.

Sylt jag har en liiiiten gles gran till dig

kramkram

• JeaJea

Hej på er!

Vad nyfiken jag blir på dina tvättkorgar Juliah, haha det är nog bäst du är tyst tills de är inköpta  
    Jag tyckte den som man ser i Husqvarnas annons ser fin ut. 

Nytt i min blogg
    välkomna in
    www.kronbladochlantliv.blogspot.com

• JeaJea

hej igen, hinner inte läsa ikapp här mer än de senaste sidorna.

Kajsa vad tråkigt! du kan trösta dig med massor med fina taklökar, amaryllis och hasselgrenar.

Mimma: jag tar vanliga frimärken OM jag skickar julkort. Kom på mig själv med att stressa ihjäl mig för några futtiga tior, tror jag hade 17 julkort x50 öres vinst

• JeaJea

Mimmi: du kan också göra benvärmare, långsockor eller armvärmare av ärmarna kanske?

• JeaJea

Hej på er!

Ni som har gjort julgransmattor, har ni sytt för hand eller limmat eller vad? jag har just klippt sönder en fleecefilt och tänker att kanter och dekorationer ska vara av vanlig bomull och filt, vågar inte riktigt sy på maskin för då drar det sig säkert.

Fru Puffen: vi har lekrum och sovrum i samma men håller på att göra iordning varsitt lekrum på ovanvåningen. Så får de flytta upp och sova där när de vill sen.
    Jag är fortfarande oinbjuden till dig, frågar en gång till om jag får kika in?

• JeaJea
    Feffie skrev 2007-12-16 12:09:53 följande:
    En fråga igen.. Vita "stolsdynor" med volang och breda knytband, någon som vet var man finner dem?Tack på förhand!
    Det är något företag som brukar göra reklam i lantliv, sen är det några som har beställt på ellos och andra på fridas gård eller om det var country by living, kolla butikstråden eller shabby chic. Eller www.lantlif.blogspot.com jag tror hon säljer dem i sin butik.l
  • JeaJea
    Beatrize74 skrev 2007-12-16 12:15:41 följande:
    Vad gör ni med alla "julgrupper" ni får? Maken får flera stycken varje år. Jag sliter ut hiskeliga styrolittomtar, ilsket rödgrönguldiga plastrosetter och pinnar med gröna glittriga stjänor och dylikt. Sedan planterar jag ut dem ur sina rödgröna näverkorgar och försöker få någon styrsel på dem, men det blir ändå plottrigt eftersom han får så många. (Jag ska inte klaga, det låter ju hemskt att jag gör det, det är självklart roligt att få många fina hyacinter, gröna växter och julstjärnor etc., fast det är ju lila hyacinter och annat. Vad ska man kunna hitta på för skoj tro?Hur gör ni som också har företag som ni på något sätt får olika julgrupper ifrån? Behöver lite nya tips känner jag och vill förbereda mig lite det här året.
    Vi får aldrig julgrupper däremot massor med godis, ostar och korv. Så mycket att vi brukar få slänga.

Från min mans företag har vi förr skickat delicard men på senare år skänker han till cancerfonden istället, kunderna får prenumeration på deras tidning "rädda livet" och sen stödjer han bris istället för julkort och gåvor.
  • JeaJea
    mimmi006 skrev 2007-12-16 20:54:25 följande:
    jag såg en igår... kanske kommer sen! Två bokstäver, typ IBhome eller nåt... *hjälp* Katastrofbild! Men nu är panelen iallafall grundmålad i vardagsrummet!
    PB home kanske
  • JeaJea

GRATTIS JOHANNA!!!

Såg att Agnes har varit inne också, har tänkt på dig, tyvärr kommer jag inte på en enda bok just nu.

Fluffiga så fint det blir och fy vad lyxigt det lät med alla garderoberna!

Svar på tråden Vita hem del 6