• JeaJea

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2007-12-20 20:29:23 följande:
    Julklappsbekymmer till maken! En golfintresserad tekniknörd som gillar att leka MArtin Timell. TIPS mottages mer än gärna
    godnatt !

haha min man är också en prylgubbe, hans senaste är en fjärrkontroll till utebelysningen, finns på Clas Olsson.

kikar in och säger God Jul.
    nytt i min blogg också.

www.kronbladochlantliv.blogspot.com
  • JeaJea

Hej nu är jag tillbaks! Hoppas ni alla har haft en fin jul.
    Ang leksaker av plast och allt annat skit så kommer jag mota Olle i grind nästa år och förbjuda det. Nu räcker det faktiskt jag orkar inte plocka mer. Det är samma människor som tycker att vi ska rensa ena dagen, som ger de enorma verktygsbänkarna, ak 4-or och annat med en miljon smådelar, nästa dag. (orkar inte kolla om det är syftningsfel eller inte ni fattar va ...)

Jag har äntligen målat om badrumsmöblerna.
    Svart blev det, sätter in bilder i bloggen.

God fortsättning.

• JeaJea

aloha

Hjälp mig! Min man beställde kitchen aid till oss i lördags. Jag valde creime för jag ska ha en creimefärgad smeg. Rätt val? vad har ni för färger ni som har?
    Lasseliten vad tycker du, skulle du ha valt vit till den smegen eller creime?
    Först velade jag mellan creime och isblå och nu mellan creime och vit (det är inte lätt att vara jag ska ni veta vilka tunga problem va...)
    Skåpsluckorna är stockholmsvita och kaklet är kritvitt så det kanske kvittarFundersam

För er som inte har hört historien kan jag berätta att Sylts man skulle komma hem till min man och umgås med barnen när vi skulle på mässa i lördags. När vi sen beslöt oss för att inte åka p.g.a. det dåliga vädret var det två barnvakter hemma hos oss och de hade åkt in till stan och gått på puben. De påstår att de åkte in för att beställa varsin kitchen aid och att de hade gått runt och letat i alla affärer men de var slut i de färgerna vi ville ha.
    Före jul konspirerade de om att vi minsann inte skulle få dem i julklapp för då skulle vi bara blogga...

jag har nya inlägg i bloggen om färgbekymmret och utmaningen
    www.kronbladochlantliv.blogspot.com

• JeaJea

vad jag skriver illa, "de" syftar till våra män även om "de" står direkt efter barnvakterna o.s.v...
    Barnvakterna åkte alltså inte in till stan.

Märks det att jag inte vill inventera?

• JeaJea
    YaraYara skrev 2008-01-08 10:49:33 följande:
    Hej svejs!Får se om det är någon som kan ge mig lite tips... Vi håller på att renovera om hallen just nu. Dörrarna ska bli spegeldörrar och målas vita. Tänkte det kunde vara charmigt att sätta upp en skylt dit dörren leder. Jag letar efter plåtskyltar, typ emaljskyltar, som det står toa och badrum på. Är det någon butik som säljer såna? Kanske någon med nätförsäljning?
    www.byggfabriken.se

man beställa skyltar med egen text från en annan firma som brukar göra reklam i inredningstidningarna, kommer inte på vad de heter, kanske någon annan här vet
  • JeaJea
    Enji skrev 2008-01-08 12:01:26 följande:
    Sylt... vet du vart Karma har tagit vägen nu? Den skulle väl öppna upp någon annanstans nu när den stängde innan jul?
    inboxa mig om du vill veta vad som är på gång.
    aneka skrev 2008-01-08 12:10:28 följande:
    Någon här som vet var jag kan hitta en turkos trasmatta? långsmal till kök?
    nä men det låter snyggt, det vill jag också ha!

Slevställ har jag ett litermått i zink, och för större redskap ett höganäskrus. Till sånt man kan hänga en grej som hänger med en massa krokar på och till disk ett pennställ från IKEA (vet inte om det sista är så snyggt direkt)
    LCroft skrev 2008-01-08 12:38:12 följande:
    Då är det klart! 21 januari börjar jag jobba som receptionist/kanslist *pustar ut* Vilken pärs det här har varit! Och jag valde då ett helt annat jobb än det som var med inredning, fortsätter med inredning som min hobby. Det enda som inte gick precis som jag ville var Idas dagvårdsplats, hade sökt dagmamma men fanns ingen som hade ledig plats så det blev dagis för hennes del, fördelen är att det är nära här var vi bor, ca 1 km och på vägen till jobbet. Alldeles skakig är jag
    Hänger inte med riktigt, fick du flera jobb och valde ett annat än det i inredningsaffären, eller blandar jag ihop något nu?
  • JeaJea

Wow!Grattis Mimma!!! ljusblå häst - den har jag missat, låter ursött. Har du bilden i bloggen eller var?
    Kaninen är också bedårande. Jag tycker du ska försöka sy en liten skjorta och shorts, kan du sy en så fin kanin är väl det en baggis

• JeaJea
    FruPuffen skrev 2008-01-08 21:59:53 följande:
    En som inte har koll undrar: Vad är en mocca master?
    Det är en kaffebryggare som alla säger gör gott kaffe (finns det?)

Vem vill bli besökare nr 10.000 i min blogg, skynda er! 3 kvar sen smäller det!
Svar på tråden Vita hem del 6