Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Mori skrev 2008-01-08 20:02:49 följande:
    Hon har alltid ruffsigt hår den där lilla tösan, man får brotta ner henne och borsta det så det blir en gång i veckan ungefär. Men tvätta det gör hon mer än gärna varje dag om hon fårEh... nu blir jag nervös när du frågar så. Geografi är inte min grej heller, men jag tror det är Södermanland. Annars har vi ganska nära till Södertälje och Eskilstuna också!
    Vet du...tösa min har också rufsigt hår, men när vi klippte henne hos frisör senast så fick vi med en spray som är "anti-tangle" till henne. Den fungerar SUPERBRA. Man sprayar i det i håret och sedan är det mycket, mycket lättare att reda ut. Hon är håröm, men det funkar bra med sprayen och hon hämtar den själv villigt som en ritual efter att vi borstat tänderna. "Prinsesssprayen" säger hon själv, eftersom den är knallrosa med en prinsessa på framsidan. Det är Wellas "lifetex kids" (med den lite "annorlunda" doften cola)
    Ett tips alltså. Vi borstar hennes hår tre gånger om dagen och det blir aldrig riktigt risigt och svårutrett då.
  • Beatrize74
    Lynn84 skrev 2008-01-08 22:02:34 följande:
    SnörosenTack för svar. Då kanske det inte behöver bli så tomt i plånboken trotts allt.BeaJag har också en sån där "mojäng" som alltså är en smörkylare...eller vad sa du?Jag har bild i mitt galleri men det finns dock ingen glasskål till min. Fåglarna du visade har min mormor också....gissa om jag blev förvirrad, har helt glömt bort vad de är till för....visst är fåglarnas bakfjädrar delade?
    Men vad kul - det är ju en exakt sådan som jag köpte. Och smyckeskrin hade du till din. Du hade till och med skrivit "juveler" du med. Och din mormor har likadana fåglar...vad lustigt. Jo, stjärtfjädrarna är delade baktill.
  • Beatrize74
    jezzzica skrev 2008-01-08 22:38:50 följande:
    lite OT men beatrize jag vill tacka dig för de orden du skrev i en tråd angående trots för länge sedan. Jag behövde få lite kraft när jag satt och sökte och så kom det upp och det var precis vad jag behövde läsa....Tack!
    Men åhhh....tack....vet inte exakt vad det var förstås, men vad bra att du känner så. Generad

...

Grattis MiaMariah - så oerhört kul. Vad är det för något du ska sälja iväg?

...

Fasiken att man ska börja jobba, men hinner ju inte pyssla eller göra det man vill ju. Det är ju inte vettigt att sätta sig och sy nu när det är läggdags för ett tag sedan...eller? Varför ska dagarna vara så korta?

...
  • Beatrize74

Ok...nu läste jag lite längre och fick svar på vad du skulle sälja MM...vad roligt!

Mori - ja, prova det. Det fungerar verkligen. Det blir så plågsamt för dem om det blir så jättestruligt. Nu hinner det inte bli sådana jätteknutar och tråkigheter heller, det är ju inte heller det gosigaste att ligga på heller, som att sova på en hårknut liksom.

Tycker väl inte coladoften är den mest hävliga, men vad gör man inte. Försökte hitta återföräljare, men misslyckades.

• Beatrize74
    gemelli skrev 2008-01-08 22:47:43 följande:
    Behöver lite smakråd, sitter här och flurar på ett teckensnitt till en text som jag ev. ska ha på dopkorten.Kan ni rek. nått fint till den här texten? Måste vara lite lättläst då det sak vara som en vattenstämpel på pappret!
    Jag tycker den var fin som den var. Jättefint utförande, men kanske inte som vattenstämpel. Det är lite för mycket text i min mening för att det ska fungera fullt ut som vattenstämpel bakom annan text. Du kan inte ha ordet "Vide" på något sätt då...versalt i någon vacker stil....och sedan ha den där som ett litet emblem någonstans på sidan i övrigt?
  • Beatrize74

Orkar inte läsa ikapp idag, dottern har strulnätter nu och sömnen har blivit bristande i tre nätter nu. Hoppas allt är bra med er i alla fall, det verkar så när jag snabbögnar igenom tråden.

Jag har avslöjat pippisarna i bloggen och vill inspirera till lite till tjusiga dukningar.
    http://beasbarnslikheter.blogspot.com/

Nattis nattis tjejer

• Beatrize74

Hjälp mig tjejer...jag har fått en beställning på tre meter vimplar (16 vimplar) av det slag jag har ovanför dotterns säng här. Men... VAD ÄR ETT RIMLIGT PRIS?
    (Materialkostnaden är ca. 170 kronor kan jag väl nämna)

Jag tycker det är jättesvårt att ta betalt för sitt eget hantverk faktiskt.
  • Beatrize74

Kikar in till er så här på morgonkvisten. Jag är så trött...barnen har precis vaknat, men maken måste få sova en stund till, så jag har placerat yrvakna barn fram "Små Einsteins" och mig själv framför datorn. Jag måste ju hålla mig lite uppdaterad med vad som händer här i tråden och sedan är jag nyfiken på alla nya inlägg som skrivits i favoritbloggarna.

Där har jag verkligen nytta av www.bloggkoll.se. Jag har skrivit om den tidigare, men det är verkligen ett tips. Där ser man ju direkt när favvisarna uppdaterat och kan skumma lite mellan de man vill läsa för stunden.

Ni är gulliga som skriver så mycket fint om dotterns sänghörna, trots att ni redan sett den en gång tidigare. Orsaken till att jag lade in den var att jag ju undrade hur mycket det är rimligt att ta för tre meter (16 st) vimplar som var som på den bilden.
    Juliah - du svarade 400 kronor och maken sade samma sak tidigare, så det lutar väl åt den summan, även fast jag tycker det är svårt att ta betalt. Jag tycker det är extra roligt att "beställaren" är ägarinnan till en stor blogg som var en av de som fick upp mina ögon för bloggande för ett år sedan. Skojsigt!

Annars är det väldigt stressigt nu. Jag jobbar nästan heltid nu eftersom det krisar på jobbet, flera stycken sjuka. Det är lunginflammation, bältros och influensa. Dessutom ska jag hinna avsluta höstens kurs som skjutis fram i tiden - det ska skrivas rapport och läsas litteratur och dessutom ska jag förbereda inför NÄSTA kurs som börja veckan efter att den här slutar. En hel del litteratur som ska läsas in inför det också.

Och då är det ju typiskt att pysselsuget aldrig varit större. Jag tänkte faktiskt igår att "Tänk om jag inte hade studerat, vad mycket jag hade haft tid att göra för min egen del...läst böcker, pysslat, fixat och umgåtts med vänner" Då kände jag mig smått galen faktiskt. Vad har jag givit mig in på. Samtidigt vill jag inte avsluta min magisterexamen nu när jag nästan gjort halvtid. Jag älskar ju att läsa, även fast det blir lite mycket nu när vi utbyggnation och småbarn coh en massa annat. Tvivlar väl lite eftersom min studiekamrat hoppar av nu, jag får gå vårterminens kurs ensam.

Näe...värst vad jag skriver på morgonkvisten, ni orkar ju inte läsa allt jag skriver förstår jag ju. Nu är det dags för frukost....hoppas att ni får en underbar lördag.

• Beatrize74

Kikar in till skåpsökargänget! *vinkar*

Jag sitter här och har en lagom tråkig lördagskväll. Dottern somnade nyss (en unge till att ränna har man väl aldrig sett maken till...upp-och-ned...upp-och-ned. Nackdelen med ett nytt eget rum kan jag säga, men nyhetens behag lägger sig nog snart.

Maken är iväg och jobbar, han fick larm...och sedan ska han skjutsa hem sina föräldrar från en fest. Inte så mycket till lördagsmys vi fick direkt.

Sitter här och sjuder av kreativitet. Jag har nästan sytt klart vimplarna, ska bara fästa dem på bandet...sedan ska jag dekorera en liten korg till dotterns Mailegkanin (virkad förstås..jag är ju galen i att virka nuförtiden, till mitt eget stora förtret då jag inte vill overdo virkningen, det är ju bäst i lagom dos här hemma). Jag har också virkat klart en liten resväska till kaninen (ja, jag får väl erkänna att det är mer känslomässigt MIN kanin än dotterns), men väskan ska förses med handtag och dragkedja (HATAR att sy dragkedjor). Jag har sagt till mig själv att inte starta något nytt projekt förrän de här tre sakerna är klara.

Nu ska jag ge mig ut på inspirationsjakt igen, den här gången är det FÖRKLÄDEN som är måltavlan för mitt sökande. Är det någon som vet var jag kan hitta fina klassiska mönster/bilder på förkläden? Behöver inspiration som sagt, tänkte sy till mig och barnen.

• Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 22:34:06 följande:
    Bea: Jag blir alltid målös av alla dina fina ideer och ditt sätt att beskriva saker! Lova att du kommer hit och fikar när du passerar Gbg, dig vill jag verkligen träffa på riktigt. Jag köpte ett sött förkläde på ullared. Ska se om jag har bild på det, som insperation. Det är ett sånt där fint med volang.Knyttis: Fint! De där stolarna är supersköna!

Men åhhh...och du är alltid så go. Jag kommer gärna ner till dig när jag är i Gbgkrokarna...jag ska provspola kranen i ditt kök och stryka på handen på ditt underbara skåp i vardagsrummet (BÅDA)

Förklädet var ju supersött...det var lite i den stilen jag hade tänkt mig ju...och ungefär samma färgsättning dessutom. TAX!

Svar på tråden Vita hem del 6