Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Ll - nej, det står inget, men det är tydligen ett märke från ett svenskt möbelföretag som lade ner någongång i början av 70-talet. Sängen är ett jättefint hantverk från -53 och om din ser ut likadan borde din också vara från -50 talet. Ser du om du haft något märke? Det finns ett likadant märke på fotändan, på utsidan.

• Beatrize74
    Kajsa M skrev 2008-01-03 23:16:45 följande:
    Bea Gripsholmslakanen har ju min dotter också.Nu blev jag ännu mer övertygad om att vi MÅSTE sätta in panel i flickrummen också! Och de där vimplarna är ju så fina! SÄngen är underbar! Och den virkade filten gjorde sig fantastiskt! Helt perfekt sovhörna enligt mig!
    Ja, det var ju det som var så roligt, köpte ju dem samma dag som du köpt dina, det var förra året vid den här tiden har jag för mig. Sedan har de bara legat i förpackningen. Gissa om jag LÄNGTAT efter att få slita upp den, tvätta dem och börja ANVÄNDA!
    Men jag har givit mig till tåls och det är nog lika bra det. Desto roligare nu ju.
    Verkligen superfin kvalitet. Är så nöjd att jag köpte dem.
    Har du fler Gripsholm?
  • Beatrize74
    MariaV skrev 2008-01-03 23:17:44 följande:
    Åh vad fint Bea!! Riktigt klassiskt vackert.
    Tack!

Mimmi - jag tänkte lite på dig faktiskt när jag piffade idag. "Jag är så trött på allt rött" eller vad du skrev. Jag känner väl lite grand på samma sätt så här efter jul även fast det här inte är rött som i JULrött. 

Lasseliten - klok lasseman som stannar i sin säng han. Han ska nog få prata lite med min dotter, märker jag det. Hon blev 21.15 (minst) innan hon slog ihop sina ljusblå.
  • Beatrize74
    lasseliten skrev 2008-01-03 23:23:23 följande:
    Bea - Sonens säng var i det här skicket när jag köpte den. Nu har den fått sig några varv till med vitfärg. Vilka fina sängar vi...ehm, våra barn har!
    Så här med blotta ögat kan jag verkligen inte se någon skillnad mellan våra träsängar...eller ehhh...deras.  Det är märkena som skiljer bara och det verkar vara det enda. 
  • Beatrize74
    mimmi006 skrev 2008-01-03 23:25:36 följande:
    Men om det bara är liiite rött, så känns det inte jul längre. Då kan det kännas mer som smultronen i mjölken...
    Preciiiis....det var fint beskrivet...det ska jag komma ihåg.

Fast...jag har nog en del riktiga JORDGUBBAR i rummet också...ska se om jag ids seeega in en bild till så ska ni få se vad jag menar.
  • Beatrize74
    Barnkammare 2

Häääär har vi nog anledningen till att min lilla pingla är mer benägen att gå upp än din lasseman.

Här är nämligen hennes fotpall/rullstol som står vid hennes sängsida så hon lätt ska ta sig i och ur.  Se hur härligt nött den är, inte målar man över något sådant, även fast det är som en stor jordgubbe i ens smultron och mjölk.  Den är från samma tidsålder som sängen och jag vill inte låta skilja dem åt ju.

Och det där med disco känner jag igen. Gissa hur lockande det är att dra i strömbrytaren som dinglar precis ovanför ens huvudända i sängen.  
  • Beatrize74
    Barnkammare 3

Och det här är ytterligare en "jordgubbe" i samlingen. Den skulle vara jättefin vitmålad förstås, men det är ju också ett no-no känner jag. Så där underbart nött och älskad och har rullat många kilometer. Nu är den "bokvagn" bredvid min bokälskande dotters säng. Varje kväll rullar hon in nya böcker från bokhyllan i lilla hallen, in i sitt rum och så hör man hur hon läser-byter-läser-byter.
  • Beatrize74

Näe...dags att sova nu när man sugit ut så många "egentidsminuter" som det bara går av den här dagen. Imorgon ska maken bara jobba några timmar, sedan ska barnens morfar komma på eftermiddagen. Då tror jag minsann att det ska bli "systuga" här hemma.

Sov gott och tack igen för alla goa kommentarer, det värmer verkligen.

• Beatrize74

Här är det mellis med banankaka som gäller, sedan är det lite pulkaåkning ute. Jag ska försöka varva det med att få till en stor islykta. Återstår att se om det funkar.

Sedan blir det väl lite allmänt plockande och tvättande innan barnens morfar kommer. Ikväll kommer våra vänner över på en liten "after new years"firande...ska bjuda på den kycklinggrytan jag beskrev här tidigare, det är ett "krav" från gästernas sida.

Tror ni islyktan hinner frysa till tills klockan 18.00 om jag gör den nu före lunch? Det borde ju gå även fast det bara är två minusgrader?

Svar på tråden Vita hem del 6