-
Är bordet ett liknande sånt som jag har stående i vårt vardagsrum? Låter nästan som det på beskrivningen. Vår yta är också lite "bubblig", men den får vara så.Mori skrev 2008-01-01 20:58:42 följande:Hej tjejer!Tillbaka hemma efter tre underbara dygn hos mina föräldrar. Vi har myst, ätit och virkat (!) hela dagarna. Sovmorgon har vi haft ocksåNu har jag äntligen lärt mig virka mormorsrutor!!!! *jublar*Jag fick ett bord av mina päron som jag såklart vill vitmåla Men jag undar om det går. Det är ett runt bord på ett tjockt ben. Benet är lite "svarvat" eller vad man ska säga, och bordsskivna går att dela och stoppa i en extra skvia i. Bordet går att höja och sänka. Skivan och foten är i faner som släppt lite i kanterna och är lite bubbligt. Har ingen aning om hur jag ska lösa det. Ska jag bara låtsas som det regnar och slabba på färg ändå?
-
Nej, jag skulle faktiskt inte måla uppepå eftersom det är just fukt som gjort att träet rest sig. Det riskerar bara att lyfta sig ännu mer då tror jag och krackelera på ett trist sätt. Men...om du gör övriga bordet lite "Shabby" så gör det ju inget om det krackelerar, kan ju vara en häftig effekt till och med.Mori skrev 2008-01-01 21:15:02 följande:Bea: Kikade på ditt bord! Tror de är snarlika minsann! Syns inte alls att ditt är lite bubbligt ju, fusk Tror du man kan gotta på lite färg uppepå bubblorna?
-
Men åhhh...grattis. Jag förstår din vånda så väl, men tycker absolut att det här var ett underbart tecken på att 2008 kommer bli helt fantastiskt för er. Det kommer gå jättebra och du kommer trivas och ändå ha ork och energi att vara den supermamma du är. Man får energi av att göra saker man älskar.LCroft skrev 2008-01-02 10:03:11 följande:Kommer ni ihåg att jag för evigheter sedan bad er hålla tummarna för mig? Och igår skrev jag om att vara hemma och njuta med Ida så länge som möjligt! Sökte jobb för rätt så länge sedan redan på en av mina favorit butiker, inrednings/leksaksbutik, säljer bl.a Maileg, HD, Stoltz osv... Ordentliga rediga träleksaker och underbara inredningssaker. Hon skulle höra av sig i mitten av december men hade inte hört nåt och trodde att jag inte fick jobbet, idag ringde hon! Hon har haft så mycket att göra att hon inte hunnit ringa tidigare, men jag fick jobbet! Och får välja lite själv hur jag vill jobba, kommer att bli en 4-5 dagar i veckan, mindre om jag vill och mer om jag vill. Plus 2 gånger i året så blir det mässa i Helsingfors var jag ska vara med henne. Blandade känslor just nu Överlycklig, skräckslagen, vemodig, stor klump i halsen. Ska söka dagvårdsplats åt Ida idag och det är väl det som gör mig alldeles gråtfärdig, min lilla bebis ska inte vara hemma med mamma mer, samtidigt som jag vet att hon kommer att tycka det är jättekul att få vara med andra barn på dagarna. Och eftersom mannen jobbar skift så blir det ju inte varje dag hon behöver vara heller. Pust! Ska försöka smälta det här nu
Ett varmt och avundsjukt GRATTIS! -
Hej rara vitisar!
Har inte varit här inne och läst då det seeegat så otroligt. Jag har i stället sytt rullisar till dotterns rum och sytt i dragkedja i den virkade necessären (bild i bloggen)
beasbarnslikheter.blogspot.com
Snart är dotterns rum helt klart. Det krävs några strykningar till på fönsterbräda och lister och taklisterna är beställda och vi ska spana in elementskydd, men allt är färdigt i övrigt och hon har sovit där inne i tre nätter. Gissa om det SPRINGS omkring på kvällarna? Storebror blir galen på henne "Mamma, nu är hon här igen"Bilder kommer.
Nu ska jag baka banankaka med sonen.Ha en toppendag!
-
Fluffis - älskar korten...helt gudomliga och sånt underbart "tänk" du har.
Jag förstår din känsla. I nya hallen ska bland annat ett kort på min farfarsfar få sitta uppe. Jag har aldrig träffat honom förstås, men han ser så otroligt go och glad ut på kortet så man blir varm i hela kroppen bara av att se honom. Ser ut som en riktigt lurig liten gubbe det och vem vill inte välkomnas av ett sådant underbart leende?
Tjejer...pysselsugen och dödstrött i kombination med två överaktiva barn...hur får man ihop den ekvationen tro?
-
Hihi...sonen till sin syster, de leker "mamma, pappa, barn":
"Nej, du är inte mamman, du är pappan. Jag är mamma, för det är JAG som bestämmer!!"
Jag höll på att kissa på mig av skratt när jag hörde det. Önskar maken hade hört det.
-
Supersöt!!!gemelli skrev 2008-01-03 15:24:12 följande:Ingen som har nått svar på mina frågor? kanske till kvällen då Visar en bild istället på mitt senaste inköp, söööt va
-
Lovade ju slänga in lite bilder på dotterns "Ilon Wikland"rum.Kastar in en sömnig bild på dotterns sänghörna (ni vet det den hörna jag visade som såg ut som en kartong.) Här är en glimt av rummet, håller på att lägga in de andra bilderna jag tagit idag också. -
Tack tjejer...vad goa ni är.
Jo-oo...just den här delen känns väldigt "Ilon" faktiskt. Jag är nöjd och dottern med...hon har hoppat och studsat i och ur den där sängen till 21.00, fyra dagar i rad.
-
Mimmi - åhhh...vad glad jag blir.
Kajsa - tack, har ju fått en hel del inspiration till röd-vitt flickrum från dig ju.
Lasseliten - jag säger ju det, du har ju jättebra smak, har ju till och med likadan säng som jag ju.Inte visste jag att det var en sån säng som sonen din fått, jag vet ju att du skrev om det. Vad skoj.