Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-04 11:06:32 följande:
    Lasse, jag är inte alls hundra på om det är de husen, var så länge sedan jag var där, gick i skola i Bromma.Lillafruluva, hihi ja...allt går ju att måla!Mia, jag vet inte heller vilket jag vill ha, men ett till minst blir det, kanske efter jul. Tycker att de kan stå framme året om.
    Jag tycker också de kan stå framme året om. Det blev inget zinkhus idag eftersom jag nu bestämt mig för samma som mimmi har - så nu har jag beställt ett från Syster Lycklig. Blev lite annat smått dock till julgranen och så faktiskt ett olivträd i plast! Låter kanske vansinnigt fult men det var riktigt snyggt och så lever det läääänge Skrattande
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-04 11:57:12 följande:
    Nytt i bloggen som förklarar min frånvaro. Kommer så klart att hälsa på här men inte alls lika ofta som tidigare.Kram!
    Förstår dig absolut, glöm oss bara inte kram!
    INOX skrev 2007-12-04 13:03:14 följande:
    Hej alla!Har uppdaterat bloggen med bilder från syhörnan. Välkomna in!!wherethewhitethingsare.blogspot.com/Kram// L
    Underbart! Gillar också trådställningen.
    knyttis skrev 2007-12-04 13:28:58 följande:
    Hej!Nu kan ni väl tycka lite synd om oss... Vi har lyckats bli kräksjuka 2:a omgången på 2 veckor nu! Jag har typ ingen energi alls kvar i kroppen, vit som ett lakan. Dessutom har jag födelsedag idag...Fina bilder ni visat!Mysiga blog inlägg!
    Näe, era stackare.. Krya på er! Och hoppas du får en mysig födelsedag trots kräksjukan! Grattis!
  • MiaMariah
    Rori skrev 2007-12-04 13:57:55 följande:
    Clas Olsson har, men de är lite lika Ikeas, fast sötare med en tillhörande röd och vitrutig baklapp och vantte.Nu finns annars bild av vårt tackkort från bröllopet i mitt bildgalleri
    Vilka underbara bröllopsbilder!
    juliah skrev 2007-12-04 15:40:51 följande:
    Rori, ni var underbart fina på ert bröllop, Melvin är ganska lik sin far inte sant?malins, skänt eller hur?Mia, konstgjort olivträd låter som något för mig, har lyckats ha ihjäl X antal genom årens lopp.
    Ja, det är samma här, har haft ihjäl både myrten och oliv.. Nu senast en myrten.
  • MiaMariah

juliah - glömde förresten skriva att du får visa kransen!

• MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-04 15:48:14 följande:
    Jag har allt annat än gröna fingrar och alla mina blommor dör (förutom några garderobsväxter). Plastväxter låter mer och mer lockande, vill ju så gärna ha växter hemma..  Tack för tipset MiaMariah!
    ingen orsak Flört jag blev så nöjd när jag fann det, hade tänkt beställa på nätet men då tillkommer ju frakten.
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-04 15:50:25 följande:
    Mia, om ni lovar att inte skratta hihi!Imorgon knäpper jag en bild om jag nu lyckas få upp den, den väger ett ton
    Klart vi inte skrattar, garanterat är den jättefin!
  • MiaMariah

Jag ska se om jag också kan få knäppt några kort imorgon på mina köp. Lite väl trött nu och orkar inte hala fram kameran. Skrattande

• MiaMariah

LCroft - bild kommer, får se om jag ids plocka fram den här senare alternativt imorgon!

juliah - maken din har säkert nån lösning på upphängningen.

Hihi, jag har rest ensam utan maken till mamma och pappa medan maken jobbar. Sitter här och surfar medan mamma går igenom sina julkartonger med pynt och slänger fram det ena och det andra för att höra om jag vill ha. Rosa och röda smällkarameller, röda och sneda tomtar, hur mycket som helst som jag gjorde för många år sen. Hihi, skulle inte tro att jag vill hänga upp det i granen!

Men å andra sidan sponsrar hon mitt zinkhus med en slant - när hon hörde att jag inte ville köpa det för att det var så dyrt.

• MiaMariah

juliah - det finns ju dubbelhäftande tejp numera, jättesmidigt!

• MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-04 16:54:04 följande:
    Lcroft...den satt på min hals behöver jag säga mer?
    Å huuu..
    M HOW skrev 2007-12-04 17:03:55 följande:
    Kommer nog minst sluta på 2miljoner och så mkt får vi tyvärr inte låna sålänge jag är arbetslös  så typiskt!
    Vilket underbart hus.. Så typiskt, lider verkligen med dig..
    LCroft skrev 2007-12-04 17:39:27 följande:
    juliah: Jag har blivit bättre med åren, nu skriker jag inte i högan sky varje gång jag ser en spindel fast magen vänder sig in och ut. Det absolut värsta jag vet är faktiskt grodor, då skriker jag och hoppar upp på första bästa höga sak som finns i närheten, är det mannen är det ju toppen för då får han bära in mig Det värsta var nog när mannens bror berättade att han hade läst om hur många spindlar varje person i medeltal äter upp per livstid, typ i sömnen och så, då var jag hysterisk i flera månader efter och kunde inte gå och sova utan att riva upp hela sängen och kolla läget först
    Men huu, vad du skräms, brr!! Då kan du kanske förstå hur jag kände mig när jag upptäckt 3 grodor i vårt hem innan jag lärde mig att vi inte kan ha öppet altandörrarna när det regnar..
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-04 18:11:55 följande:
    Bjussar på en bild på pyntade vedspisen istället för allt hysteriskt prat om mina fobier.Jag har så svårt att få till bra kvällsbilder men ni kan ana känslan av mys ändå kanske.
    svårt att få till?? den är ju underbar bilden! Supervackert..
Svar på tråden Vita hem del 6