Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

gemelli skrev 2008-01-08 22:47:43 följande:
    Behöver lite smakråd, sitter här och flurar på ett teckensnitt till en text som jag ev. ska ha på dopkorten.Kan ni rek. nått fint till den här texten? Måste vara lite lättläst då det sak vara som en vattenstämpel på pappret!
    Jag tycker teckensnittet du visar är fint (vilket är det?) Fast är du ute efter någon annan stil på teckensnittet?

Den sångtexten blir perfekt på dopkorten.
  • Camilla R

Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-09 09:45:18 följande:

Jag skall shoppa på Bruka i stan. För att göra resan extra spännande tar jag med mig ännu en 6 åring utöver den sex och åtta åringen jag redan har. Försöker övertyga dem om att det blir skolutflykt och att de måste uppföra sig som på en sådan.
    Lycka till, låter som lite av en prövning med 3 barn i en Bruka-butik.
  • Camilla R
    gemelli skrev 2008-01-09 13:44:33 följande:
    Gillar ni den här?
    ja, fast jag gillade den första mer.
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-09 21:14:51 följande:

hihiNi som bloggar, varför har en del krav på ordverifiering när man skakommentera i andras bloggar? VAd gör det för nytta liksom?
    Jag tror det är ett SPAM-skydd.
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-01-10 08:10:24 följande:
    vsm, jag vet. Jag ska, jag är bara så hopplös, han har inte ens sovit borta en endaste natt och han är två år gammal. Nu får jag ta och skärpa mig! *jag är bombsäker med en glasklar plan, jag är bomsäker....*
    Navelsträngen är svår att kapa.
    Våra barn sov borta första gången förra året och då var äldste sonen sex år. Jag trodde innan jag fick barn att jag skulle kunna lämna dem ifrån mig mer, men inte då.. Hönsmamma är vad man är.
    Inskolningen på förskolan tog pappan hand om, oftast brukar det fungera lättare (för alla parter) då barnen oftast är vana vid att pappan går iväg.

Gillar mantrat *bombsäker med en glasklar plan*
    Har någon inte läst Martina Haags böcker rekommenderar jag dem varmt, mycket lättlästa och lockar fram många skratt
  • Camilla R
    Lundinma skrev 2008-01-10 11:01:33 följande:
    Camilla R, Gillar du martina Hags böcker läs även hennes blogg! Ganska kul fakiskt! www.mama.nu/blogg/martinas-blogg/Du kanske redan har sett den....M.
    Den hade jag helt missat, TACK! Den skall genast läggas upp bland mina favoriter.
    Perfekt läsning i kaffepausen
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2008-01-10 16:20:48 följande:
    Det är rätt lustigt vad folk ska lägga sig i hur man gör med sitt barn. Vi lämnade inte helelr ifrån oss Colin i första taget. Tycker man ska göra det när man känner sig redo - inte tvingad. Andra människor måste acceptera hur man vill göra när det gäller saker som att lämna bort barnen osv. Vi tyckte aldirg vi hade någon anledning till att lämna bort honom och därför gjorde vi inte heller det. Han var hem när vi storhandlade etc...Han är ju vårt barn så varför skulle vi inte kunna fixa att ha med honom på diverse äventyr också (?)Idag är han tre år och ibland lämnar vi bort honom om vi ska åka någon stans men det är väldigt sällsynt. Du får snäsa av svägerskan och säga att du faktiskt klarar av att ta hand om ditt eget barn samtidigt som du gör annat. Därför behöver du inte lämna bort ditt barn. Och om det nu handlar om att hon själv skulle vilja vara barnvakt till er son så finns all tid i världen för henne att vara det under senare tid i livet. (så det så..)Ursäkta...jag blir så frustrerad när människor ska styra och bete sig illa när det handlar om ens barn......*host*:0)
    Kunde inte ha skrivit det bättre själv.
    Alla är olika och alla känner olika, känns det inte rätt, så gör det inte.
  • Camilla R

Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-11 09:01:29 följande:

Nu vill jag ha riktigt ärliga svar! Är detta fint eller fult. Jag köpte dem för länge sedan då det var verklig hype på trätulpaner. Har en hel bunt mörklila också men de skall jag ge bort till någon som har lila i inredningen.
    Jag gillar dem inte, gillade dem inte heller när den stora "trä-tulpan-hypen" var (i början på 90-talet?)
  • Camilla R
    knyttis skrev 2008-01-11 10:10:21 följande:
    Så här ser var ut just nu...
    Jag blir helt sjuk (avundsjuk) när jag ser alla vita trappor.
    Hur kunde vi bara sätta in en furutrappa i huset när vi byggde, vad tänkte vi med??
    Var er trappa lackad innan?? Behöver man "tokslipa" för att kunna måla?
Svar på tråden Vita hem del 6