Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Lynn84 skrev 2008-01-11 11:15:45 följande:
    Det är en jätte bra ide´. Men jag känner flera stycken vars söner heter Melwin. Annars gillar jag det också! ;0))
    Av dina förslag tycker jag att Elliot är fint och passar bra ihop med Colin
  • Camilla R
    knyttis skrev 2008-01-11 13:08:06 följande:
    Du är ju inte ensam med furutrapp, de är ju så vanligt. De synd att de blir så fula med åren när de gulnar. Jag förstår din känsla har ju precis kännt det som du gör nu! Vi slipade i alla fall först, sedan grundmåla och sedan 4 strykningar med vanlig färg i obruten vit Beckers. Vi använde vattenbaserad då vi alla är hemma sonen och katterna... Får du inte maken med på att måla eller hur tänker ni?
    Nä, han är den lite mer "hemmablinda" sorten. Han ser liksom inte, eller bryr sig inte -åtminstone inte i samma utsträckning som jag. Så om jag skall göra jobbet själv -får det ju liksom inte bli övermäktigt..
    Vi har ju alla sovrum på ovanvåningen också. men jag blir bara mer och mer sugen...
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-01-14 08:04:39 följande:
    Godmorgon Peak och mimma!mimma, jag fick kannan i fredags av maken, den är så fin!Ja jag borde sy kuddar och två tvättpåsar, det stod på listan redan förra veckan. Borde även ta mig an tvättberget.Vad var det för en skärm?Jag är väldigt väldigt väldigt glad idag, fick ett mail från Helena Skarp, reportaget hemma hos oss har blivit sålt till Lantliv!
    Åh, vad kul GRATTIS, precis vad både du och vi andra ville
    Är det detta års julnummer? Lång väntan...
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2008-01-16 10:59:12 följande:
    Imorgon är det väl 10% rabatt för hm-medlemmar även på nätet???
    På fredag är det clubdag och 10% rabatt i både butik och webshopen, då skall jag shoppa!!
  • Camilla R
    Karamellfabriken skrev 2008-01-16 14:02:13 följande:
    Måste fråga er som vet.Det ska sitta en vit fläktkåpa ovanför spisen och ett foder kring runda fönstret.Mellan fönstret och kåpan funderar vi på öppna hyllor i oljad ek (inköpta).Helt plötsligt känner jag mig feg att borra i kaklet och är osäker över hyllorna. Bra eller dålig idé?
    Jättefint blir det.

Själv tycker jag att det känns som en bra idé med hyllorna, ser framför mig lite fina koppar eller kokböcker eller något annat småtrevligt, för just en hemtrevlig känsla.
  • Camilla R
    Karamellfabriken skrev 2008-01-16 14:23:27 följande:
    Tack tjejer!Kul att det blev godkänt !Jo, det är nog lite storköks-känsla över det just nu.Är ek-hyllor bra eller är något annat snyggare? Vi har ekdiskar och ekgolv.
    Jag tror att EK-hyllor blir bra. Ek är fint mot det vita och passar bra mot bänkskivan och golvet.
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-16 18:42:09 följande:

Jag har en Viggo i köket. Värd sina pengar!!! Tröttnar aldrig på den!
    Nä, det är just det jag undrar.. Det är ju Viggo som lockar Fast det är ungefär dubbla pengen mot Horredsmattan och då vaknar ekonomen i mig och tar fram vågskålen för och emot och då blir jag bara så velig.....
Svar på tråden Vita hem del 6