Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Peak skrev 2008-01-21 18:32:01 följande:
    Triptrapp verkar poppis - jag tror jag faller för grupptrycket
    Ja, triptrapen är praktisk, men jag tyckte nog den var bäst när barnen var lite mindre, sen tyckte jag den blev lite för klumpig. Vi köpte då istället en barnstol på IKEA (Hepola har jag för mig att den hette, har dock utgått) det finns en liknande modell där nu som heter AGAM www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30090476
    Smidig modell och användbar länge
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2008-01-21 18:39:57 följande:
    Jag är så glad - jag skrev ett mail till Tove och tipsade om min blogg för ett tag sedan (linslus, jag vet men vad gör man för att få fler läsare ) och i detta nummer tog de med mitt mail!!Sedan fick jag nyss ett mail från Allt i Hemmet som vill låna nån bild från mig som ligger på deras hemsida där jag lagt upp några bilder från hemmet!! *skuttar*
    Vad kul, GRATTIS!!
    Men så tycker jag ju också att du har det väldigt fint, sovrummet är ju en riktig dröm!
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-01-22 13:45:57 följande:
    Nu har jag reserverat en matgruppwww.blocket.se/vi/13547128.htm skulle återkomma med vad frakten skulle kosta, men det kan ju inte bli flera tusen så hur som helst blir det ju ett kap! De kostar ju bara 3000:-
    Jättefin!!
    Namnet på gruppen är läckert, för det är samma som där jag bor
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-01-22 12:48:11 följande:
    Camilla R - Ja jag har kollat på de stolarna från IKEA, den är jättesnygg, skulle dock vilja ha en VIT orkar inte måla mer nu!! Får kanske bli en svart ist Men jag är rädd att Lowe inte kan sitta still på en sådan stol än, han trillar väl ner
    Nu har jag helt glömt hur gammal Lowe är, men om jag minns rätt så hade vi den stolen tidigt till våra barn och de trivdes med att komma upp i höjd vid bordet (det gör det ju med triptrapen också iofs) men som sagt jag/vi gillade bägge att den var så smidig. Nu har Robin den inne på sitt rum som skrivbordsstol
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2008-01-22 19:04:23 följande:
    (min son är gnällig. Undras varför då jag knappt är hemma.... så ni vet ifall jag är frånvarande...)Före:Minns ni hur hemsk den såg ut men med stooooooor potential????Efter:
    Makalöst vacker, Alldeles alldeles underbar!!
    (Askungen hade inte kunnat säga det bättre själv!)
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-01-23 14:08:46 följande:
    Jag går och planera för fullt hur hallen ska bli.Vi kom överrens om att ta hit målarna att fixa allt. Marcus hinner inte göra det och jag har svårt att fixa det själv med två små.Nu till det jag funderar på,Om vi målar vitt så kan enbart hallen vara vit men om vi tapetsera så måste tapeten gå upp i trappan  och upp på övervåningen för annars tror jag tapetskarven kommer att slitas upp, men om det målas så blir det ingen tapetskarv, fatta ni?V ska byta en del fönster på övervåningen i vår och jag vill vända en dörrkarm in till Jacobs rum, hans dörr och Sagas slår i varandra. Vår sovrumsdörr skulle också behöva vändas. Men så är huset byggt -46 när man stängde dörrarna hela tiden. Och ska vi tapetsera så måste hela överhallen också göras om (inte mig emot) Vilket skulle ni göra?Måla eller tapetsera?Sen en helt annan fråga, vi har en röllakansmatta som blivit smutsig, kan man tvätta den själv med kallt vatten eller måste den lämnas in på typ kemtvätt, vi har nog ingen mattvätt här i närheten.
    Vad kul att ni skall sätta fart -fast jag blir ju avundsjuk...
    Om jag hade möjlighet så skulle jag välja att tapetsera, tycker att det är fint med tapeter.

Jag vet inte om man kan tvätta röllakansmatta -men nog tror jag att man kan köra av den med textilshampo -fast det är ju lite jobb.
  • Camilla R
    mimmamum skrev 2008-01-24 07:37:32 följande:
    Glömde en sak, ganska löjligt men ändå!Jag fick rätt många kommentarer i bloggen om mitt badrum, jätteskoj! Men den sista gjorde mig lite ledsen i ögat även om den nog inte var menad så...Kommentatorn menade att det var lite sjukhuskänsla på badrummet och att jag borde slänga in någon färg! Ungefär som att jag inte kunde komma på det själv i sådana fall! Blir lite upprörd! Jag gillar ju vitt och kanske tom den sterila sjukhusmiljön, är det så fel då? Vad tycker ni? Ska jag slänga in säg lite orangea eller grönt? *skojar*
    Åh, vad jag tycker det är tråkigt med såna kommentarer. Men du vet ju precis som alla andra som kommenterat att ditt badrum blev jättefint, ljust och fräscht.
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2008-01-24 07:45:08 följande:
    Hm, jag borde ju baka imorgon imför kalaset på lördag.. Försöker dra ner på bakverk till bjudningarna bara, men jag blir alltid så rädd att det inte ska räcka - det slutar med att det räcker i flera veckor istället!!
    Vi skall ha kalas på söndag så vi "måste" också baka. Kanelbullar är beställt, men sen vet jag faktiskt inte. En av sonens kompisar som kommer är äggallergiker, är det någon som har ett bra (och enkelt) tips på vad man kan baka då?
Svar på tråden Vita hem del 6