Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

gemelli skrev 2008-01-18 10:41:23 följande:
    numberone, Camilla R,Jaa det är gudomligt.Camilla jag berätta gärna, när vi har bestämmt oss för om vi ska köpa det eller inte. Liten hemlis nu
    Klart man får vara lite hemlig..
    Annars kanske detta lilla "enkla" hem kunde vara något...
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/13284
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2008-01-18 12:30:01 följande:
    Behöver hjälp med en grej.Colin slutar på sitt dagis den 30 jan.Vi känner att vi vill ge barnen något som ett litet minne eller liknande.Det låter kanske konstigt...Vi har haft det super på dagiset och personalen har varit underbar.
    När Dennis slutade på sitt gamla dagis (vi bytte när han var 3 år) så köpte vi just några saker till dagiset/avdelningen. Det jag kommer ihåg mest var kardborregrönsaker/frukter. Tåliga rejäla leksaker som håller.
    En bok är också en jättekul idé, den kan du ju dessutom skriva någonting i, så kommer det alltid en hälsning från Colin till fröknar och barn när de skall läsa i den boken.
  • Camilla R
    Surfturf skrev 2008-01-18 12:38:25 följande:
    Är hemma för att lämna påsar och äta lite,hos syster lycklig var det fint men inget nytt så ni missade inget.Alla Himla saker är flera säsonger gamla, så deras nya vår är mycket mer inspirerande.Green Gate, inget nytt osv.In på Panduro för att komplettera ett Mohair nystan till min sjal jag stickar.Årstiden, massor av vackra saker, vill ha en spegel och alla ljuslyktor därifrån.Lite rödvin och middagsmat på vägen därifrån.Det är bara jag och tjejerna hemma, mannen är i Italien....(inte ett dugg avis)Gemelli, vilket hus, jag är grön av avund. Tänk att få sätta tänderna i det....Juliah, Mina föräldrar tog bort en bärande vägg och satt upp en vit limträbalk, så ge inte upp hoppet.I en lgh som jag var med och inredde hade familjen en "fläktramp" precis bakom spisen, stog upp en 20-25cm i rostfritt.Hur snyggt som helst.En reflektion:Dagens vanligaste fråga på jobbet är:Vilken färg i Gant kuddar säljer ni mest av?Jag svarar: blåKunden: då tar jag också blå...Är vi sååå rädda för att göra fel, inte ha det alla andra har???
    Min tur idag till bl a Årstiden blev det inget med, är hemma och vab:ar istället. Fast det är klart, butikerna finns ju kvar även i nästa vecka.
    Igår köpte jag en ny kanna. Duka hade 70% på julsaker däribland deras kopia av Västergårdens Bultande hjärta. Så en sån fick det bli och den fylldes med tulpaner *mysigt*

Jag, blir ju nyfiken på var du jobbar.. Sen kan jag inte låta bli att småle åt din reflektion. Att det viktigaste för kunden är vilken färg som är populärast inte den man själv gillar eller den som kanske skulle passa bäst hemma.
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2008-01-18 14:12:57 följande:
    Ja vilken bra ide´!!! Det måste jag komma ihåg att göra - skriva en hälsning i boken.Funderar på att hitta en bok med tillhörande djur. Typ Mamma mu och kråkan och då köpa till dessa gosse djuren också. Hrmm..undrar vart jag ska hitta det?Är så bra när man kan handla från bokklubbarna. Men man vet ju aldrig med deras leveranser.
    Adlibris är suverän att handla ifrån, de är billiga, har snabba leveranser och fri frakt.
  • Camilla R
    Surfturf skrev 2008-01-18 14:24:03 följande:
    Tror dom flesta butiker finns kvar nästa vecka, fast man vet ju aldrig...Jag jobbar i en av de större inredningsbutikerna i Stockholm,extra i en pärlaffär på söder,gör smycken och säljer i en butik i Gamla Stan.Gör inredningsjobb vid sidan om detta, både hos privatpersoner ochskyltar butiker mm.Ritar med en kompis på en egen möbelserie som vi vill få i produktion.Har alltid haft 1000 järn i elden, är superpedant men stressar aldrig...Nu är ena dottern på väg hem, så då tar jag med henne på en sväng inkl. mysfredags fika,ses sen.
    En hel del mao. Kanske har jag varit inne och handlat hos dig. Större delen av mina lunchraster brukar gå åt till just att springa i affärer.
    Härligt med mysfredagsfika. Har lovat mina söner lite gott till fredagsfikat, så det är väl dags att sätta igång nu.
    Ha det fortsatt mysigt på stan.
  • Camilla R

r

Lynn84 skrev 2008-01-18 15:07:42 följande:
    Jag visste inte heller att det fanns sånna kvarna tills för några veckor sen när de diskuterades här i tråden. Fast de är bra mkt dyrare än 250 pix. Din var super fin och ett bra alternativ till Porschen som kostar en halv förmögenhet! *fniss*Måste kika efter den där vågen. Tror du den finns kvar, den kanske har utgått från sortimentet....*min vanliga tur*
    Är det inte peugot-kvarnarna du tänker på?
  • Camilla R
    numberone skrev 2008-01-18 16:02:48 följande:
    I lördags "tog jag min examen".... välkomna in i bloggen!!
    GRATTIS!
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-18 16:25:29 följande:

Grattis Numberone!Puh! Äntligen klar med alla vimplar!!! Nöjd!
    Äntligen??? Började du inte alldeles nyss??
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-21 08:37:37 följande:

Varför känns det som om man gör slut?
    Nej, så får du inte säga. På återseende
    Förstår om du har mycket omkring dig, med jobb, hem och familj. Vila ut och ta det lugnt på inredningsfronten en stund så är du snart pigg och alert och våren är här.
    KRAM
Svar på tråden Vita hem del 6