Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-04 18:15:08 följande:
    Äschdå, men tack Mia! Det är så mysigt med vedspis, för att inte säga ett måste i vårt kalla kök.Vi har upptäckt att under golven på nedre plan är isoleringen i princip obefintlig så det blir till att rycka upp golv och isolera framöver.
    Ja, om du vill byta kök med mig så säg till, skulle inte ha nåt emot det Flört Tar gärna kalla golv! Skrattande
    LinaoMatilda skrev 2007-12-04 18:15:20 följande:
    åå fy vad läskigt!Har ni förresten sett råttatuille (stavning?)? Gillade filmen, med hatar råttor.. så det går inte ihop!
    brr, råttor och möss är fobi nummer ett för mig! Förvånad
    Peak skrev 2007-12-04 18:23:19 följande:
    Nån som hade sett dessa från Möbelgrossen?VÄLDIGT svårt att se på den lilla bilden de har på sin hemsida! Mailade och bad dem skicka en större bild, men de svarade bara på frågorna jag hade, ingen bild!Är det bra kvalité?Svårt det här, vi har ju 30 mil till Gbg så det blir en bit att åka!Ingen som har några tips ang stänkskydd i kök, glasskiva eller annat - eller tips på sidor/bloggar där de har så? Letar febrilt men hittar inga....
    Ja, jag har tittat på dem, inte så noggrannt dock eftersom det inte var det vi skulle ha. Men generellt sett så är vi nöjda med våra möbler från Möbelgrossen! Men maila och be dem om en bild igen - deras service på tfn och mail är under all kritik tyvärr, man får tjata!
  • MiaMariah

Min shopping (olivträd el myrten?):

http://familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpxngdx7.jpg

http://familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpixbhuj.jpg

http://familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/php7atnr4.jpg

• MiaMariah
    mimmi006 skrev 2007-12-04 19:07:24 följande:
    LinaoMatilda-  Jag tycker att det är jobbigt att frosta av frysen...MiaMariah- fiiint, jag gissar på en myrten, men det är lite svårt att se...
    tack! ja, jag trodde olivträd i butiken men när jag kom hem och tittade igen så tror jag myrten. men det spelar ingen roll vilket det ska föreställa, jag har haft och dödat både ock Skrattande
    lillvilda skrev 2007-12-04 19:10:05 följande:
    fina bilder!! jag gissar myrten för bladen ser ut att sitta parvis vid stammen och det gör dom väll inte på olivträd men det var svårt att se.
    tack! nej, jag tror mer o mer på myrten.
    Peak skrev 2007-12-04 19:14:40 följande:
    okej tack, kanske får bli en tur till Gbg snart då
    Glad
    LinaoMatilda skrev 2007-12-04 19:15:35 följande:
    haha du kan vara glad du har en frys! Tänk om det var jordkällare som gällde MiaMariah: Det trädet var ju jättefint! Sånt vill jag ha! Ja allt var fint, men jag fastnade för trädet, som jag inte kan döda!
    tack!
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2007-12-04 19:26:08 följande:
    Glömde att jag kan klistra in bilden här!
    å så vacker!
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2007-12-04 19:32:08 följande:
    Rätt skönt faktiskt!  Tänk att gå ut i värsta snöovädret på vintern... hua!
    Blir lite felciterat - men skönt att jag inte är ensam om att ha dödad myrten och oliv! Skrattande
    Himmelbit skrev 2007-12-04 19:33:36 följande:
    Godkväll!Vilka fina bilder ni visar!! MiaMariah - jättefina saker! Gillade trädet - var har du hittat det? Här hemma har vi enbart fejk-växter för jag tål inte riktiga. För några år sedan såg de för tråkiga ut, men nu är det knappt att man ser skillnad på äkta och fejk.Lillfruluva - sööööt! Jättefin stol!
    Tack! Jag har hittat det i en lokal inredningsbutik här i Strömstad, de säljer mycket Sia men när jag nu vände för att se om det fanns nåt märke så stod det UNDER växten vad det var för sort. Törs ni gissa? Skrattande
  • MiaMariah
    lasseliten skrev 2007-12-04 19:53:21 följande:
    Hej! Tillbaka efter ett julbak. Gjorde saffransbröd, det som fanns i Lantliv. Blev sååå gott, mamma, pappa och en syster gav det full pott. Och jag som inte kan baka...så det är verkligen att rekommendera. Fick ett roligt telefonsamtal idag. Vårt matbord från EV lev. hem till oss i förhoppningsvis nästa vecka! Skitglad är jag!
    Å vad härligt, grattis!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-04 19:53:32 följande:
    Oj, ja nu när du säger det så liknar det ju. Men visste inte de växer till träd sådär.
    Nej, inte jag heller. Men vare sig det är oliv- myrten eller rosmarin spelar ju ingen roll. Ni som jag såg ju inte skillnaden Skrattande
    lillvilda skrev 2007-12-04 19:57:49 följande:
    haha då förstår jag varför den inte va lik myrten heller haha.. jag brukar kunna växter rätt bra. Men klumpigt att jag inte kände igen den för jag har ju en rosmarin i mitt köksfönster. hahaha
    Skrattande
    LCroft skrev 2007-12-04 19:57:53 följande:
    Grattis så roligt! Som du väntat på det bordet Fast jag tycker ju nog att det är lite orättvist egentligen Ska du faktiskt ha allt? Både Smegen och EV:s bord och stolar?  Tur att man sitter ihoptryckt i skåpet och ibland hinner titta ut lite och beundra
    felciterat igen men jo, det stod under iaf Skrattande
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-04 20:11:08 följande:
    MiaMariah: Ne det spelar ju ingen roll, fint träd och det är ju huvudsaken
    precis!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-04 20:42:23 följande:
    Bjuder på en suddig bild såhär på kvällskvisten. Skåpet ska bli vitt, men har inte kommit så långt än.
    så vackert!
    knyttis skrev 2007-12-04 21:05:48 följande:
    Tack Himmelbit också!LinaoMatilda - Jag mår lite bättre men maken mår riktigt risigt än. William har varit helt underbar idag, har snällt lekt själv och klappat sin mamma och pappa snällt på huvudet. *Stolt mor*
    vad gulligt!
    knyttis skrev 2007-12-04 21:10:32 följande:
    Då bjuder jag på bild då Svar ja shoppa mera!
    å vad snyggt!
  • MiaMariah
    knyttis skrev 2007-12-04 21:24:05 följande:
    Såg nu att jag skymtar i båda silverkulorna Knasigt...MiaMariah- Riktigt verklighetstroget trädet du shoppat idag. Vad snäll mamma din är som hjälper dig få ett till hus
    Ja, jättesnällt!
    Himmelbit skrev 2007-12-04 21:28:47 följande:
    Okej, fram med gul-filtret nu för nu kommer riktigt gula, suddiga, dåliga kvällsbilder på mitt älskade skåp (ett av dem.. ).Detta bor under vår trappa som leder upp till övervåningen där fullt arbete pågår (därav den snygga kartongbiten som skymtar upp till höger). Sambon har satt kartongbitar som skydd på trappan eftersom allt byggmaterial forslas upp den vägen.Lägg märke till det underbara Hjärtegrynet som bor på skåpet - made by Mimmamum.
    Å vad fint!
Svar på tråden Vita hem del 6