Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah
    knyttis skrev 2007-12-04 21:39:08 följande:
    Avis!
    Skrattande
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-05 07:09:17 följande:
    Godmorgon!Lillafruluva men uschdå, hoppas hon blir bra snart igen!På mitt schema står så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen...igen. Fick samtal från Helena skarp och de kommer om en vecka, istället för om två. Så med andra ord, jag har återigen mycket att stå i! Jag ska försöka få tag i någon som kan komma och städa, eller iallafall putsa fönster, jag fixar det inte just nu med barnen. Jag måste försöka hinna färdigt med tvättstugan (sy upp gardiner, måla hyllor, pynta, städa), fixa en gran, pynta det sista osv.
    Oj, så snart! Vad spännande! Har du kanske nån som kan hjälpa dig med barnen eller med städningen?

Underbar krans!
    mimmamum skrev 2007-12-05 07:36:20 följande:
    Godmorgon!Mimmi, åh så fint! Förstår att du är nöjd! Vilken perfekt julklapp till dig själv!juliah, ojoj, kommer de redan!? Blir det julreportage alltså?! Du får ta hjälp av alla du känner, sådana här chanser kommer nog inte så ofta!Jag blir så ledsen när jag kollade min mail, har fått mitt första negativa omdöme på Tradera. Jag köpte för en tid sedan ett Kalikå mjukdjur på Tradera, det visade sig när jag fick hem nallen vilken köparen beskrev i toppskick, att det var ett stooort hål på den! Jag mailade tillbaka och bad om att få tillbaka en del av pengarna då beskrivningen varit helt felaktig. Hon svarar då att jag borde vara nöjd som fick den så billigt - men det hör inte till saken tycker jag! Hon har skrivit i omdömet att vi kunde löst det på ett smidigt sätt och att jag är en omöjlig köpare. Men hon ville ju inte lösa det! Vad kan man göra?
    Nämen vad trist.. Jag hade gjort precis likadant som du så det är inte ditt fel!
    Lisa1981 skrev 2007-12-05 08:05:34 följande:
    Här kommer då lite bilder. Bjuder först på en bilj på julkortet som jag har beställt nu på morgonen.Hjärtan som jag hr sytt för att pynta lite här hemma. Det va så roligt när jag väl hade fått till en bra form.Sedan bilder på skåpetLägg märke till den fina sladden bakom. Sambon är elektriker så det ska fixas ett uttag bakom skåpet, men det är väl som bagarn och hans bröd Juliah, jag tror att det kan vara från miljögården lyktan är. Jag såg den här hemma i den lokala butiken och jag bor en bra bit ifrån dig. Den va lite slitet träig och med fin stängning. Väldigt enkel.  Vad var det för färg du va ute efter. Jag ar en i grått i mitt badrum från samma serie tror jag. Det är ialla fall samma stängning.Bild kan du få om du vill
    Å vad fina bilder du visar, underbart julkort!
    Kajsa M skrev 2007-12-05 10:02:20 följande:
    Jag hängde den så här. Ursäkta dåliga bilder, det regnar och blåser...
    Å så vacker!
  • MiaMariah
    MariaV skrev 2007-12-06 08:55:04 följande:
    God morgon! Tack igen för alla åsikter.Måste berätta att jag har inte haft något luktsinne på flera månader nu. Tex när jag bakade med saffran förra veckan var jag så ledsen när jag inte kände någon lukt. Men helt plötsligt igår kände jag saffranslukt, matlukt och röklukt (inte från mig). Jag är överlycklig! Trodde jag skulle få vara med om en jul utan lukter!
    Men vad otrevligt! Skönt att du börjat få tillbaks det!
    lillafruluva skrev 2007-12-06 08:59:57 följande:
    Sätter in bilder så ser ni Vit eller träfärgad??? 
    Vit!
    Lisa1981 skrev 2007-12-06 11:07:28 följande:
    Hej vänner. Jag funderar på att köpa detta från Englessons. Vad tror ni??? Det är i helvitt inte i den serien som är lite beigh ton på.
    Underbart bord och stol! Men jag håller med föregående, köp det inte bara för att få nåt till jul..
  • MiaMariah
    newht skrev 2007-12-06 11:47:26 följande:
    Åh...fick en snilleblixt!Kom in o kolla på den...www.newht.blogspot.com
    Åå shit vad vackert!! Och grattis till reportaget, tror jag grattade inne på HR också men det tål att upprepas Flört
  • MiaMariah
    numberone skrev 2007-12-06 12:08:25 följande:
    LYCKA!!!! Jag fick slingan idag Snälla postfarbrorn knackade på och lämnade all post i dörren i dag eftersom paketet var liiite stort för lådan.... Vilken prins!!
    Najs! Du får visa bild sen hur fint det blev..
  • MiaMariah
    Lisa1981 skrev 2007-12-06 13:08:48 följande:
    Va roligt att ni tyckte att det va fint med bordet och stolarna. En fråga bara.Hade ni valt det ovala (blir det med iläggsskivor) eller slagbordet???www.englesson.com/catalog.asp...
    Jag älskar slagbord så jag säger detsamma..
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 15:35:50 följande:
    jag gillade speciellt en av inredarna i room service, rätt ung tjej, brunt lite längre hår.. vet ni vem jag menar?däremot gillade jag inte home styling programmet.
    Susanne tror jag hon heter som du tänker på..

Angående Lulu i Äntligen hemma tycker jag hon är helt ok även om jag tycker hon är rätt fånig när hon ska visa om och om igen att hon kan gå ner i spagat..
  • MiaMariah

Och angående Homestyling och Till salu störtgillade jag det programmet faktiskt - gillade Tom skarpt Skrattande

• MiaMariah
    FruPuffen skrev 2007-12-06 17:40:29 följande:
    Har så svårt att läsa ikapp, bredbandsuppkopplingen är konstig... Jättesöt stol fluffiga moln. Blir jättefint med överdragen sen tror jag. Här kommer lite utlovad bildbomb :
    Å vad mycket fint du visar, grisen är ju såå fin!
    Feffie skrev 2007-12-06 17:35:07 följande:
    Hej är det någon som har ett vitt klaffbord, modell mindre, och som dessutom råkar ha det på bild i sin blogg??Vore jättekul att få se!
    Vi har ett vitt gammalt klaffbord, titta gärna in i galleriet..
    LCroft skrev 2007-12-06 18:37:45 följande:
    Kan bomba er med lite bilder också från vad jag gjorde igår, slapp äntligen in i mitt bildgalleri igen.
    Å vad mycket snyggt! Den där glaskupan önskar vi oss i julklapp och jag vet att vi får den eftersom jag hjälpte mamma med beställningen Skrattande
    Kajsa M skrev 2007-12-06 19:41:49 följande:
    Hppar rakt in och läser inte bakåt! Ser att Lcroft gjort julfint!tänkte bara visa lite av julpyntet som min sexåring och jag pysslat med. Hon ska ha egen gran i år, och den kommer gå i rosa!Har även köpt ljusrosa julgranskulor. Så flickigare kan det väl knappast bli eller?
    Vad sött, kommer bli en underbar söt gran!
    Himmelbit skrev 2007-12-06 22:40:38 följande:
    Jag förvarnade honom lite genom att skicka foton på soffan och kristallkronan... .Han blev jättenöjd och tyckte att det var fiiint! Med min kvinnliga list så svarade jag att kristallkronan kostat 8000 kronor. Efter att han gapat ett tag och bestämt sig för att jag var galen, så kläckte jag att den egentligen kostat 995 kr. Tänk dig själv vad billig han tyckte att den var - den var ju i princip gratis!! Alla som sett den frågar om det är arvegods eller om jag köpt den i ngn antikaffär, och det är ju ett gott betyg Som krydda på moset hade han själv fixat ett mörkt fårskinn medan han var borta - det är bra att plantera små frön ibland...
    Skrattande vad smart!
Svar på tråden Vita hem del 6