Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Kajsa - Ilva har kanske nåt också..

• MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-08 19:35:07 följande:
    Å, jag blev också förstummad av alla vackra bilder på en och samma soffa! Fantastiskt!Fluffis, jag har missat att det blir en operation, håller verkligen tummarna för att ni klarar er nu.mimmi, åååh...superduperfint. Blev förälskad i kranarna.Inför morgondagens Aftonbladet så vill jag bara säga att det är så roligt att ni ska ut och köpa den, jag är väldigt nervös och jag hoppas verkligen att det blir "jag/vi" över reportaget. Tre sidor tror jag att det blir, inte så jättestort med andra ord...Jag är så spänd och lite orolig!
    blir definitivt en sväng till affärn imorgon för Aftonbladköp! var inte nervös, övertygad om att det blir kanonbra!
    Kickan07 skrev 2007-12-08 19:42:26 följande:
    Vad mycket fina bilder ni visat i kväll! Ingen nämnd ingen glömd Såg att många har/är magsjuka. Vi var i Göteborg förra fredagen. Skulle ha en mysig familjedag eftersom vi kännt att bygget tär på oss. Nåja, vi går några timmar på stan, äter lunch på en mysig resturang. Sedan börjar jag må pyton.. Hann ialla fall till bilen innan jag började kräkas. Bara till att åka hem igen utan att ha besökt Jul på liseberg som vi sett fram emot så. Såå tråkigt!Inte nog med det, både mannen och sonen blev sjuka dagarna efter och fy vad jobbigt när alla är dåliga samtidigt!!!(Ett tips för att snabbare återhämta sig är vätskeersättning från apoteket, tror det heter Resorb).Sedan har jag och min man blivit friska med sonen är fortfarande inte bra. Har dessutom haft väldigt svårt att få i sonen vätska, så i dag tillbringade jag förmiddagen på akuten. Mindre trevligt men vad gör man inte för sina små..De gjorde dock inte särskilt mycket utan vi fick åka hem igen. (Sonen var ursinnig när vi försökte tvinga i honom dryck så de tyckte att han inte var tillräckligt dålig för att bli inlagd när han orkade vara så arg. Han är 15 månader) Jag hoppas verkligen han snart blir bra igen !Men, men nu till saken. Denna vecka har ju varit extra jobbig, och det som faktiskt har fått mig att orka är att jag vet att när han sover så får jag en liten stund för mig själv när jag kan kika in här och genast känns det lite lättare. Stämningen härinne är så härlig och ni visar och tipsar om såå mycket fint!(Vet att jag sagt det tidigare men det tål verkligen att upprepas.)Så tusen tack till alla härinne som hjälpt mig genom en tung vecka!Ser fram emot morgondagen då jag får läsa om Juliahs vackra hem!Ha en skön kväll alla!
    usch vad trist, hoppas att din pojke snart kryar på sig!

och jättefina soffbilder allihopa!
  • MiaMariah
    Kickan07 skrev 2007-12-08 20:18:45 följande:
    Tack MiaMariah! Jag hann förresten till Grönbergs interiör innan jag blev dålig, så ett zinkhus (mellanstorlek) och ett stort zinkhjärta fick följa med hem. Blev jätteglad att jag hittade dit så tusen atck för tipset!Krya på dig Mimmamum!
    Så lite så, kul att du fick dig lite zink!
    juliah skrev 2007-12-08 20:40:30 följande:
    Köpte en ny stol och lykta idag, blev inspirerad av mimmis fina arrangemang.
    Å vad snyggt!! det är ju smart att ställa en stol ute så, nu fick jag också lust för det..
    M HOW skrev 2007-12-08 20:51:50 följande:
    God kväll tjejer..fick lov och kika in här en snabbis! Är helt skakis dt började brinna hemma här idag just när mannen var ute och handlade. Dock en liten eldsvåda men det skrämmde både mig och sonen rejält!Fin bild julia, jag satte oxå hyaciter och granris i min zink kruka med hjärtan igår, dock inte samma kruka hihi *fniss*
    men vad otäckt!! Förvånad vilken tur i oturen ändå..
    Beatrize74 skrev 2007-12-08 20:59:33 följande:
    Det blev BINGO!Vi åker iväg med släpvagnen i morgon och släpar hem en trea, en två och en fåtölj samt en fotpall. Jag är LYCKLIG!Vi ska även köpa två dörrar till barnens båda rum när vi ändå har släpvagnen och maken ska köpa en cykel till sig då hans har blivit stulen. Så det blir en stor dag i morgon.
    men vad roligt - grattis!
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:15:05 följande:
    www.bitc.se/Furniture.aspx&Ret...Har fått experthjälp från NORDIK. De har tipsat mig om lite matgrupper som de kan tillhandahålla. Vad tycker ni om det här bordet?
    hmm, bordet var inte riktigt min smak tyvärr.. men skänken och skåpet var fina!
  • MiaMariah

Nu har ni satt igång min målariver igen fast nu har jag fjäskat med pappa lite grann Flört
    Pallen blir äntligen vit:

Bilden “http://familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpiljz7e.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:40:56 följande:
    MiamariahNej men då är vi alla överens! Det går bort! Men jag gillar fortfarande vitrinskåpet!
    ja, vitrinet och skänken var fina!
    Rori skrev 2007-12-08 21:41:16 följande:
    Vilken underbar låda, just en sådan letar jag efter med ljus o lykta
    tackar!
  • MiaMariah

Kajsa - jag hade kört på en dags ledigt i veckan, jag jobbade så för många år sedan och det var underbart! Tänk dig - jobbar mån+tis, ledigt onsdag, jobbar tors+fred och ledig helgen sen - det var underbart skönt!

• MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:43:09 följande:
    MiamariahFin margarinlåda!
    tack!  
    juliah skrev 2007-12-08 21:43:35 följande:
    Mia, den blir underbar i vitt!Långhelg låter urmysigt, fråga bea vetja, hon är ledig på måndagarna.
    tackar!
  • MiaMariah
    Camilla R skrev 2007-12-08 21:47:44 följande:
    Vilken härlig "margarin-bytta" skicka den till mig när du tröttnat..
    Skrattande haha, glöm det!
    Camilla R skrev 2007-12-08 21:55:11 följande:
    Jag vill också fixa vår trapp. Vad tror ni om att "bara" måla räcket och pinnarna vita och låta trappstegen vara, alt. måla dem gråa eller svartbetsa dem? Vi har idag en hyfsat ny furutrappa som alltså går i ljust "gult" eller vad man nu skall kalla nyansen.
    Jag hade nog valt att måla hela trappan vit faktiskt för ett mer enhetligt utseende..
    Kickan07 skrev 2007-12-08 21:55:48 följande:
    MiaMariah-pallen blir jättefin vit och margarinlådan vill jag ha när du tröttnat på denSåå fin!Kajsa-Hoppas du hittar bordet med stort B! Annars kanske du som är så pysslig/händig av dig snickra ett själv;-D
    Tack! Hihi, nix, glöm det, den var min farmor och farfars så den är mig kär Glad
  • MiaMariah
    Camilla R skrev 2007-12-08 21:58:02 följande:
    an har opererats vid två tillfällen, första för att operera bort ett "extra finger" han hade ett extra litet bihang hängandes på lillfingret när han föddes. Operation nummer 2 var för hypospadin som han föddes med, dvs hans urinrör var för kort. Denna sjukdom var för mig helt okänd innan Robin föddes -men enligt sjukhuset så är det en på 300 som föds med detta av olika grad.
    Men stackare..
    Beatrize74 skrev 2007-12-08 21:58:45 följande:
    Margarinlådan är helt gudomlig!!!!!! *letar efter något att erbjuda i en byteshandel*
    Hihi, nope!
  • MiaMariah

Har köpt Aftonbladet idag och bläddrat ett par ggr men hittade inget reportage om juliah.. Ledsen

Svar på tråden Vita hem del 6