• Peak
    Anke skrev 2008-01-25 21:39:42 följande:
    från NK skulle jag säga ca en kvart. beroende på hur snabbt man går. gamla stan ligger ju egentligen bara på andra sidan kungsträdgården
    tack tänkte nå´t sånt men man vet ju aldrig Blir alltid knasigt när man har en tid att passa annars

Är syster lycklig värt ett besök? Ligger ju så lååångt bort
  • Peak

Fluffiga moln - är strykrädan bra? Vi har köpt en likadan, men den är inte uppe än!

Idag har jag varit i Sthlm, kollat in kläderna från Gangstar - åh vad jag gillade mycket! Baggyjeans med mudd nertill och guldstjärnor (konturerna) broderade på bakfickorna, filtar med deras små figurer, sovpåsar (attans att min "bibis" inte går i en sådan längre) Ja jättemycket fint som jag måste ha sen! Kul. Om nån gillar något sen vet ni vem ni kan säga till

Hann med lite shopping också:
    Dukar från Himla 70% på Duka en hög och lite andra fina dukar
    Leggings och vct-overall från Svea
    Svart våg på Mique-affären (eller den en trappa upp) där jag också köpte 3m marimekkotyg till köksfönstret...
    Gå-bort-med-vin-påsar (vad heter det)
    Blus från Esprit
    Lakan som jag ska göra gardiner av till Lowes rum (vita med blå stjärnor), beige molnpåslakan från Hemtex...hmm glömde jag nåt? Tungt var det iaf!!

Målade Lowes säng igår, eller detalj på sängen, den var ju redan vitmålad! Stjärna såklart!!
    hemmahoskristin.blogspot.com/

• Peak
    Snowgirl skrev 2008-01-26 21:43:50 följande:
    Med risk för att verka tjatig , så kopierar jag mitt tidigare inlägg....ihopp om fler svar !Är det någon mer som har fler tips liknande Lundinmas tips? Eller är det kanske någon som vill visa lite bilder på era barns sängar?(Hennes förslag var från Olivers Furniture.)
    se ovan Nej den är för liten för din del
  • Peak
    Daggdroppen skrev 2008-01-27 09:01:51 följande:
    Liatorp! (Vi har ju det.. )
    det funderar vi på att köpa, men jag hade glasbord för några år sedan och hatade att putsa det hela tiden...funkar det bra
  • Peak

Hej på er brudar - behöver er hjälp!

Hade ju köpt en Damixa kran till köket - tror denna länk funkar
    www.kookfijn.nl/images/damixa-mengkraan-orbix.jpg
    den hade de dragit tillbaka nu för att den läckte och man fick inte rätt vattentryck i den Så snygg tyckte jag!

Då hittade jag denna:
    www.alltombostad.se/upload/6772/Hafa_Blandare_Stick-disk.jpg
    Men i en butik jag var säger de att den är slut och det var de glada för eftersom den var så dålig och de hade fått tillbaka sådana!

Jag hittar ingen ny kran nu!! Ge mig tips Inga jättedyra tack

• Peak
    lasseliten skrev 2008-01-28 09:51:40 följande:
    Usch, vad jobbigt det var att lämna Ebbe på dagis idag. Det har gått superbra sedan inskolningen i höstas, men fick veta i torsdags att han under veckan hade gått till grinden och ropat efter oss och varit ledsen. Han hade även gått undan och varit ledsen och längtat efter oss....Mitt mammahjärta svider och jag tycker att det känns såå tungt att lämna idag...Har era barn haft sådana perioder? E går bara 15 h i veckan och har varit en del sjuk så det har inte blivit så mkt dagis, kanske är det därför som han inte riktigt tycker att han trivs? Sorry, heeelt OT.... 
    Men snutte då - förstår att det känns hemskt då!! Hoppas han kommer in i dagisköret snart igen! Han är väl van vid att vara med er nu ist.
    Lowe ska börja inskolning igen på nytt dagis på måndag.

Vicka81 - har du fått bordet än??

Om nån hittar klädskåp/garderob som kan vara fint i pojkrum (eller till ett barn kanske man ska säga ) i örebro-trakten - hojta!!
  • Peak

Det ljuva livet skrev 2008-01-28 22:18:05 följande:

Peak: Det finns ju massoe av fina skåp i Örebro! Titta bara:www.blocket.se/vi/14793916.htm?ca=8_swww.blocket.se/vi/14680597.htm?ca=8_swww.blocket.se/vi/14771449.htmäser ikapp*
    Tack Men söker lite billigare skåp, behöver en garderob/klädskåp till Lowe. Hittade ett i furu tror jag det var för 300:- sådant är bra, men det var sålt! Fast det är ju så trist att måla. Men hojta gärna till när ni hittar fler!! Jag tror jag ser dåligt!!

Idag ska jag ringa en firma och höra vad de tar för att måla en skolbänk, matstol och omklädningsskåp i plåt som jag köpte för ett tag sedan!

Mimma - vi har ju inte flyttat in än, men kan svara lite ändå..
    Vår tomt är 1000 kvm och kostade 110.000 men sen tillkommer kostnade för el/bredband/vatten osv så den kostade väl 280.000 tror jag. Vi köpte huset stomrest och med innerväggar, innertak och elen dragen, för ca 1,6 sen gör min sambo med vänner resten invändigt. Vi hoppas på att landa under 2,2
    Vi har fjärrvärme. och kommer ha kamin senare.
    Husen här i Örebro kostar ju närmare 2 milj (beroende på vart så upp till 3) Men om man köper ett för nästan 2 och renoverar så hamnar man nästan på samma kostnad tänkte vi som för ett nytt hus, så vi slog till och byggde, iofs 1½ mil utanför örebro men ändå! Tomterna i ö-o är ungefär 3 gånger så dyra, ca 700´och hälften så stora!
  • Peak

lasse bra att du påminde mig

Jag vill gärna se bilder på era vimplar - när de sitter uppe! Vilka har det? Och hur långa vinplar har ni?
    Mamma håller på och syr, men vi vet inte vart den ska vara än så längen är inte bestämd!

Ingen som har tips på fina köksblandare?
    Jag gillar ju denna www.kookfijn.nl/images/damixa-mengkraan-orbix.jpg men den hade utgått

Svar på tråden Vita hem del 6