Vita hem del 6

Mia receptet på jordnötsrutorna, kan man få det? Så gott det ser ut!!! Diet? Vad är det?
Godmorgon eller godförmiddag kanske
Bea så trist med magsjuka! Sprita händerna hela tiden! Magsjuka smittar ju via händerna, från ALLA ÄCKELMAGADE HOPPAR ÖVER DETTA, avföring och kräk som lämnat kvar på händerna och sen förs i munnen, näsan eller ögonen. Sprita händerna, egen handduk till den sjuka, klorin att putsa av toastolen, kranen, handtag osv...
Nu kan alla som vill läsa igen
Igår fick vi handlat alla sista julklapparna, sydde en julgransmatta, inhandlade julgran också som ska kläs idag och sen var jag och mannen ut och åt julmiddag utan barn med en massa andra vuxna människor. Riktigt trevligt men jag kom på mig att sitta och granska inredningen för fullt, hade inte förr varit inne på just det här hotellet som varit så mycket prat om, de har gjort om ett gammalt tullhus till "lyxhotell". Men standarden höll inte riktigt för vad jag kallar lyx Satt och synade allt och höll på att trilla av stolen när jag började titta på julbelysningen i fönstret! Den var fastsatt med tejp som hade lossat på sina ställen, snyggt?
Idag förutom att klä granen ska vi på brorssonens 4-års kalas och ska det göras lite julgodis och ikväll när barnen somnat blir det inpaketering av alla julklappar
Visar också vår julgran i bloggen
Godmorgon
Bara en dag kvar nu innan jul Ska koka knäck idag och paketera in alla paket. Sen är det bara att slappa och ta det lungt!
Bea: Underbar skridsko!
Underbara granar alla visar.
juliah: Så mycket du fått shoppat, roligt! Jag skulle köpa en ny byrå till Nicos rum men glömde bort det, det får bli efter jul nu istället orkar inte börja söka en idag. Nu ska vi bara njuta
In och tittar en sväng, nu är julfriden här, skinkan har jag i ugnen än, den ska griljeras imorgon. Mannen är sån så han äter upp skinkan om han har möjlighet till det så elaka jag lagar den i sista stund
Gick igenom huset med dammsugaren och golvmoppen med så nu kan jag äntligen bara njuta. Sitta framför brasan med ett glas rött och varva ner
Hoppas alla får en riktigt God Jul och att Beas lilla tös blir bättre! Chips och lite cola är annars sånt som jag fått höra av barnläkaren att man kan ge lite av.
God morgon och god fortsättning till er alla
Så fina julklappar ni alla fått Själv fick jag bara några, av svärföräldrarna, svägerskan och mina föräldrar, vi är ju lite tråkiga och köper inget till varann jag och mannen. Fast när man ser barnen sitta och vänta i spänd förväntan på tomten och sen får öppna sina paket så är det den bästa gåvan vi kan få, en hel dag med hela familjen samlad, spela spel alla tillsammans och njuta av all julmat. I vår familj är det tyvärr inte så många timmar som vi är samlade alla, dagarna är ju barnen i skolan och Nico bor ju helst i ishallen, så att få rå om honom en hel dag är lyx
Idag ska vi hem till pappa och äta, blir en hel del räknade jag ut igår, vi är ju 4 syskon och har tillsammans 6 barn, full rulle med andra ord, men det ska bli så roligt att träffa alla under jul
Jag är också med i vikttråden Vi har faktiskt bestämt med mannen att direkt efter nyår så ska vi börja
Hej VSM! Dig sänder jag en kram, trist att din syster med familj åkt iväg igen och att det tar så länge innan ni ses igen!