• LCroft

Vita hem del 6

DLL: Nej det missade jag! I sån ordning som allt var där har jag lite svårt att tro att det fanns nåt som var stökigt?

Jo tack, första veckan på jobb har gått rätt så bra, lite konstigt känns det att komma hem vid 16, lämnar ju inte så många timmar kvar av dagen. Men jobbet i sig är roligt, massor kvar att lära sig och bara en vecka kvar på inskolning men man lär sig väl av de missar man gör *fniss*

Ida har bara varit måndag och idag på dagis, förkyld är hon, men hon tycker det är helt roligt att lämna dit, sovit har hon inte ännu gjort där, har haft turen att svärmor har slutat tidigare och kunnat hämta henne hem till sig och sova

• LCroft

Mia: Vi bor ca 20 minuter ifrån varann, träffades i december hos en annan bloggare härifrån trakten och bestämde att vi skulle ordna flera bloggträffar, finns rätt så många härifrån faktiskt. Och nu hade ruffa ordnat

Lina: Jo, det har varit en riktigt bra första vecka, trots att vi blev lite krassliga här i mitten.

• LCroft

Kajsa det var superroligt! Vi var ca 13 bloggar härifrån trakten, så ni kan ju tänka er vad roligt det var att få prata inredning med likasinnade människor Bra man du har som håller dig lugn och still

• LCroft

Så fint det är i INOX hem och roligt att få se det sådär

Behövde lite upp piggande, jag som är hysteriskt rädd för magsjuka sitter med dåligt samvete, har flytt upp på vinden och låst dörren om mig, precis som det skulle hjälpa? Först var mannen halva dagen dålig och nu blev Rebecca  Men jag klarar inte av det, jag var så illa tvungen att klara det när Ida var sjuk men nu nej... Känner för att säga upp mig på jobbet och ha hem Ida igen, förbaskade dagis med alla smittor!!!!

• LCroft

Fluffis: Hoppas jag med Kanske vore bra att låta honom vara hemma. Ida är ju alldeles hemskt förkyld nu också, är hon inte bättre imorgon så måste jag åka till läkare med, tyckte när jag lag henne att hon luktade lite illa ur munnen med och det kan ju vara ett tecken på öroninflammation, livet leker eller?

Usch vad jag är pessimistisk idag

• LCroft

Hej alla vänner! Slutade tidigare idag på jobbet, vård av sjukt barn

Är så glad idag efter helgen from hell, först mannen som blev magsjuk, sen Rebecca på lördagkväll, Nico på lördagnatt. Ida som är så förkyld att vi varit med henne morgon och kväll i spira. Nico som aldrig blev bra och fick åka in i dropp... Ja, ni kan tänka er hur munter, pigg och glad man blir. Men idag när jag kom hem var alla friska, förutom Ida som är förkyld men det är en piss i Missippi jämfört med allt annat

lasseliten: Stackare, förstår precis hur ditt hjärta måste värka! Nu har Ida varit hemma massor också och vi hann ju i princip bara få klart inskolningen innan hon blev sjuk så får se hur det går när hon nästa gång ska dit. Dessutom är jag allmänt trött på dagis och smittor just nu, vi som varit friska i flera år fick allt på en gång. Kram!!!!

kajsa: Vilken härlig korg, klart du ska ha fram den!

• LCroft

Immun vet jag inte men ni skulle se mina händer... Har tvättat dem mera maniskt än vanligt *fniss* Och skurat med klorit hela huset. Har inte tänkt bli sjuk nu heller. Nu ska vi bara få lilla fröken fräken frisk med. Hon äter knappt nåt, säkert ont i halsen och så är hon så full av slem.

Läser era tvättstuge planer och önskar jag hade en tvättstuga att inreda, här måste tvättmaskinen samsas med utrymmet i vårt badrum som inte är överdrivet stort från början heller...

• LCroft

Hej alla vänner!

Ska ge ifrån  mig ett livstecken, jobbar och det går bra, äntligen är alla friska också (peppar, peppar...) Ida har däremot straffat mig när jag kommit hem på dagarna, surat och gnällt så jag knappt känt igen min egen dotter. Igår vände det äntligen när vi var alla hemma för ovanlighetens skull, mannen är ju oftast i ishallen på kvällarna, och idag har det varit lungt och skönt här hemma. Har t.o.m lite tid att sätta mig ner vid datorn.

Fast dator får man lite nog av på jobbet och timmarna är så få när man kommer hem att både fl och bloggen lämnar. Likaså inredning hinns inte med just nu, men bara vi kommer in ordentligt i våra nya rutiner så hittar man väl tillbaka hit och börjar fixa på här hemma igen

Sköt om er alla!

Och grattis MM till att ha känt första sparkarna!

• LCroft
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 18:31:07 följande:
    Hej!Skönt att ni är friska och att det går bra. På ett sätt är det väl inte konstigt att det kommer någon reaktion iaf från Ida, det är ju ändå en stor förändring. Och så går det jo över.Har du sett att det är vita hem träff i juni? *raggar sällskap till resan*
    Jodå såg tråden, men vet inte alls hur och när jag är ledig i sommar, så jag avvaktar med att anmäla mig
    versan skrev 2008-02-01 18:58:47 följande:
    Nå nu vill jag veta är rummet för vitt????
    Nej rummet är inte alls för vitt! Ta det lungt bara
  • LCroft
    Himmelbit skrev 2008-02-02 19:24:44 följande:
    Gulliga du!!
    Det skulle du inte säga om du visste hur hjärnan går på högvarv för att komma på nåt bra så jag skulle kunna övertala dig om att sy ett till mig med  *kollar kontot* Oskyldig
  • LCroft
    Himmelbit: Är du helt knäpp? Skambud, skulle skämmas ögonen ur mig om jag kom med ett skambud juh Och du ska inte vara så kritisk, har ännu inte sett nåt du visat som inte skulle vara helt ljuvligt, upp med hakan och var stolt över att du är så kreativ och duktig som du är
  • LCroft
    Bohuslän
    MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)

Dalarna
    MHow - Leksand (stuga 45kvm/snart sekelskift"lägenhet i villa" på 125kvm)

Gästrikland
    FruPuffen - Gävle (Villa 115 kvm + 31 kvm gästhus)

Stockholm
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)

Skåne
    Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)

Småland
    Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)
    malins79 - Gnosjö (Villa ca 350kvm)

Västmanland
    Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)

Uppland
    Malwa- Enköping/Örsundsbro (villa 200kvm)

Finland
    LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)
    LCroft - Jakobstad (Villa ca 140 kvm plus en del oinredd vind på ca 32 kvm)

Här får man ta och städa lite och sen ut och skotta snö, nu när jag är trött på snö och vill ha vår så vräker det ner, eller just nu är det rätt så fint väder men vräkte ner här tidigare så det räckte till.

Kanske släpa fram symaskinen också och se vad jag har för tyger om jag skulle hitta på nåt kul. Hockey ikväll, sonen har match så det måste jag ju fara och se Snart var den här helgen slut med, tiden går fort!
Svar på tråden Vita hem del 6