Vita hem del 6

Det är tur att mannen är också på hugget att börja äta sundare för det är han som släpar hem allt gott! Jag klarar mig bra utan bara han inte jämt drar hem allt.
Dags att gå och koka mat med Ida vid hennes nya kök, hon surar för att ingen leker med henne
Fluffis så fint! Ingenting på rea sa du? Vilken tur att jag struntade i att gå då Köpte bara en byrå till Nico som jag slipat och målat första varvet. Måste få det inpassat när Ida sover eftersom vi inte ännu har något garage eller förråd att måla i. Andra varvet blir ikväll när hon lagt sig och imorgon igen när hon sover middag sen borde den ju vara klar
VSM: Svär inombords över saker som inte kan vara färdigt vita när man köper dem och bit i det sura äpplet och sätt igång
Eftersom jag inte har så många timmar på dygnet jag kan måla, nåt jag försöker undvika så mycket jag kan faktiskt, så måste jag sparka mig själv där bak för att få det gjort. Och vem gillar att ha hela vardagsrummet och matsalen att se ut som "hej kom och hjälp mig"?
feffie: Söt dotter!
Vet ni jag är så trött på julen att jag bara vill ha bort allt! Men barnen protesterar i högan sky, måste försöka orka några dagar till, men oj vad jag vill ha bort allt NU! In med lite ljust rosa i blommor och kanske nån kudde, gillade mimmas kuddar massa
Byrån är färdig målad, inte alls roligt att måla mer, försöker faktiskt undvika det så långt det bara går men den här gången var jag illa tvungen till det. Bara den torkat ordentligt ska jag fixa till i Nicos rum så han har det fint när han kommer hem på söndag Han är uppe i Haparanda på turnering nu, ångrar lite att jag inte åkte med, hade ju kunnat gå på Ikea om inte annat i några dagar
Godmorgon,
Hinner inte alls med här mer, har fullt upp att njuta av de sista lediga dagarna. Mannen tog också ledigt över jul och ska först den 4:e tillbaka till jul, så det har varit riktigt lyxigt att vara hemma allihopa.
Dop, vi har haft med första ett stort dop och med de två andra små dop hemma. Varit så skönt att ha dopen hemma, ställa i ordning här, inte behöva åka någonstans och med bara närmaste familjen och prästen givetvis Vi har haft en jättebra präst dessutom, rätt så ung och med en otrolig humor.
Underbar trappa juliah och ljusstake mimmi!
pulpet är en skolbänk Vet inte men kan hända att vi här i Finland är de enda som pratar om pulpet
En till härlig trappa
Bea väntar på dina bilder än
Så söta ni alla är Fast Syltan hittade jag inte?
lasseliten: Underbart vardagsrum!!! *packar ihop mina få saker och flyttar in i vardagsrummet så jag inte behöver bara smygtitta när dörren till Smegen tas upp*
Malins: Vanisch (stavning?) spray är super bra! Det hjälpte när jeans hade färgat av sig på syrrans vita soffa, som inte gick att ta bort tyget av!
Hade en massa annat jag skulle säga men kommer inte ihåg, önskar er ett Gott Nytt År så länge minnet fungerar något sånär
Toola underbara bilder!
Några sötisar till såg jag, förutom Sylt som jag missar hela tiden, hrmmm....
Knyttis: Harmonie är en, sen finns det på gågatan en annan favorit, Blossom. Men min absoluta favorit finns i Kokkola, Zinna