• LCroft

Vita hem del 6

Fluffis: En enkel vit matta som inte behöver tvättas i kemtvätt! Den vi har nu kräver kemtvätt och jag har inte nån större lust att punga ut med närmare 100 euro i tvätt varannan månad, har en man som inte är uppfostrad och äter och dricker i soffan

• LCroft

Godmorgon

I år blir man 33, fast det är först i oktober så det är länge tills Jag lever ännu på att sist jag skulle på en pub, några år sedan redan typ 3 år sedan måste jag visa id fast det 18 års åldersgräns

Grattis Lina på 30 års dagen!

Ska erkänna att jag inte firade när jag fyllde 30, var gravid och illamående till tusan. Satsar på att fira ordentligt när jag fyller 40, hjälp! Nu kände jag mig gammal plöstligt

• LCroft

Har inte alls hunnit med här, eller jo hade kanske hunnit men har svårt att koncentrera mig på nåt annat än allt som händer så fort i mitt liv just nu.

Håller som bäst på att läsa ikapp lite, bara för att jag är så nyfiken Men kände att jag måste kommentera lite här emellan, högst troligen har ni redan pratat om det här så jag kommer lite sent

Mori: Så vackert du skriver! Och det är ju precis så det är *torkar ögonen*

Bea:

Nu har ju jag inte jobbat hela tiden när vi har hållit på här hemma, men vi började för 4,5 år sedan och sen dess har vi hållit på har det inte varit huset har det varit gården. Mannen är en sån som håller på som en blådåre och jag har känt att jag måste heppa honom lite, få honom att tänka på sig själv också och inte slita ut sig helt och hållet. Men barnen och marktjänsten har varit till största delen på mig. Nu har jag ju varit mest hemma speciellt när vi haft som mest att göra och det har väl varit tur. Men sen är jag också en som helst vill t.ex städa själv så jag vet att det är ordentligt gjort och var alla saker är *skäms* fast jag vet att mannen skulle säkert göra det lika bra!

Nu ska jag ju börja jobba och det är några pirriga månader framför mig, ja jag säger mig för nu är det den tiden som kommit då jag måste börja släppa mina krav ordentligt! Mannen jobbar skift och kommer ju att vara hemma vissa förmiddagar med Ida, men kvällarna kommer vi inte att se honom alls. Vilket betyder att när jag kommer hem från jobb, och är trött, då börjar cirkusen här hemma, läxor, middag, städa, tvätta och hinna leka med Ida, prata med de äldre och jag vet redan nu att jag kommer att ha ångest för att jag inte räcker till. Lite olyckligt var det ju att mannen hann tacka ja till tränarjobbet innan jag fick mina jobberbjudanden men livet bjuder på överraskningar ibland och jag måste tänka som så att det handlar bara om 2,5 månad.

Men för min del handlar det mest om att jag måste svänga om det som jag nu ser som jobbigt och svårt till nåt positivt i huvudet, sen kommer det att gå bra! Och för dig så verkar du ju redan ha börjat göra det, ni kommer att klara det galant men ibland kommer svackorna och det är naturligt! Kram vännen!

Förlåt för min roman Generad

• LCroft

Himmelbit: Så fint ni kommer att få det! *suck*

Mia: Fin bild, du är lika duktig som maken på att fota

gemelli: Jag är från Finland Men nu blev jag ju nyfiken, funderade du nåt speciellt eller?

• LCroft

Godmorgon! Det glömde jag ju bort Skrattande

Måste städa idag, hela huset ser ut som ett bombnedslag, märks att jag varit så rastlös och virrig att jag inte fått gjort nåt. Diskmaskinen pajjade dessutom i torsdags så nu har jag fått diska för hand, nåt som jag bara avskyr! Imorgon ska den på service, som tur är så lär det inte vara nåt stort fel utan jag får den tillbaka efter någon timme, hoppas bara mannen hinner installera den igen innan han åker på jobb.

• LCroft

Grattis VeroniQa vilken liten söt en

juliah har beställt sin efterlängtade kitchen aid läste jag, vissa har varit på mässor och ja.... listan kan göras lång

Om en halv timme ungefär kommer min nya soffa, retar mig lite på att jag inte hunnit och hämta ny matta till vardagsrummet, får göra det imorgon men man är ju sån att det ska vara klart på en gång, helst igår 

• LCroft

JeaJea: Jag kan gärna ta hand om både Smegen och Kitchen Aiden så du inte behöver fundera över det med, äh, vid närmare tanke jag kan ta hela ert hus

Vill ni se en smygtitt på soffan? Utan piff och fel matta?

• LCroft

Det blev en väldigt suddig, dålig bild, barnvagnen bakom soffan som syns och ja ni vet... Såna bilder man helst inte vill visa Generad Jag som skulle ha en vit Ektorp blev nu med en mörkbrun soffa i helt annan stil, blev sponsrade och jag hade faktiskt tittat lite på den här när mannen gillade den så mycket. Nu har vi den här så länge vi har den

• LCroft

Tack snälla ni

juliah jo jag lovar att bara jag får ny matta och piffat till det lite så ska jag visa en bättre bild! De små gardinerna är faktiskt gjorda av ett gammalt örngott som jag klippt sönder och gjort till små "rullgardiner".

Nu sitter jag och funderar på lampa! Behöver ju en lampa så jag ser nåt att sitta i soffan och läsa, tidigare hade vi ju ett litet bord mellan de två sofforna, där var hörnet är nu, med en lampa på men var sjutton ska jag få in lampa. Fönsterlampa? Men hurudana i såna fall och jag vet faktiskt inte om jag vill ha fönsterlampor. Ideér?

Svar på tråden Vita hem del 6