Vita hem del 6
Mia: Så gulligt av maken
Kaffekokaren är högt upp i skåpet, dricker inte kaffe så jag plockar fram den bara när vi får gäster
Mia: Så gulligt av maken
Kaffekokaren är högt upp i skåpet, dricker inte kaffe så jag plockar fram den bara när vi får gäster
maammas: Roligt att se dig igen
Smultron o glass: Tackar
lasseliten: Ska genast gå och söka lampan!
numberone: Vi har litet badrum och vi hade ett Brio Vegga skötbord som vi satte ovanför toastolen. Älskade detta skötbord! Praktiskt och tar inget utrymme! Nackdelen är ju att finare har man sett och kläderna får man ha en skild byrå till men det var det värt. Jag vill fortfarande ha upp skötbordet tillbaka men mannen vägrar borra stora hål i ett nykaklat badrum
Då är det klart! 21 januari börjar jag jobba som receptionist/kanslist *pustar ut* Vilken pärs det här har varit! Och jag valde då ett helt annat jobb än det som var med inredning, fortsätter med inredning som min hobby. Det enda som inte gick precis som jag ville var Idas dagvårdsplats, hade sökt dagmamma men fanns ingen som hade ledig plats så det blev dagis för hennes del, fördelen är att det är nära här var vi bor, ca 1 km och på vägen till jobbet.
Alldeles skakig är jag
Tack söta ni
lasseliten: Det är på KWH Plast, finns väl i Sverige med
Jea: Ja, jag fick 3 jobberbjudanden på en och samma dag, hann ju tacka ja egentligen redan till det på inredningsaffären, så kom nästa som jag tackade nej till och så kom det här då. Var jag var först och pratade med personalchefen, sedan igår var jag på ett personlighetstest och idag och pratade med personalchefen igen och då var även de två högsta cheferna med och efter ett par timmar fick jag besked att jag får jobbet. De sa de väl redan när jag var där men officiellt blev det bekräftat då. Fast tjänst vilket känns skönt! Och lönen är väl inte heller fy skam plus att stora företag har ju bra förmåner med sjukkassa och sånt.
mimma: Stort grattis till dig med! Och vilken söt en du sytt, duktiga du
Okej, bara att inse att jag inte kommer att hinna med den här tråden som förr. Har inte ens börjat jobba men dagarna bara rusar förbi, massa sista minuten saker som jag vill ha gjort innan jag börjar vara borta på dagarna.
Grattis till Mia!
mimma: Hoppas dina pållar kommer med i tidningen!
Ja, stort tack för alla grattisar!
Och vet ni vad? Mitt rum på jobbet ser förskräckligt ut men efter några månader ska det göras en total renovering där, allt ska nytt! Men de vill vänta några månader så jag hinner "boa" in mig innan JAG får inreda det som jag vill Ska bli riktigt roligt
Bea: Helt underbar bild från dotterns rum! Kajsa: Vi har en likadan dammsugare men naturvit och grå Den är jättebra
Mia: Många fina bilder du visat igår. Mimma: Jag vill också ha ett Ikea i närheten, surt att behöva åka i lite över 5 timmar för att komma till närmaste. Jag måste få lite nytt tyg, har tänkt sy lite nya kuddar. Vet inte om jag hinner idag hur mycket jag än vill. Märker att jag desperat försöker suga åt mig varje minut av tiden jag har med Ida just nu, är man inte knäpp? Jag ska ju bara börja jobba inte adoptera bort henne! Men det är så det känns just nu, har inte lust med något annat än bara leka och gosa med henne. Vi har varit till dagis och hälsat på också, det tyckte hon var jättekul och till min lilla besvikelse brydde hon sig inte desto mer om mig. Missförstå mig rätt, jag är jättestolt över henne att hon var så mycket tuffare än jag trodde om henne. Men lite hade hon ju fått sitta i min famn och kramas... åtminstone för min skull
Så här var jag inte när de två äldre började dagis och jag åkte på jobb, jag blir tydligare vekare med åren
Konstigt inlägg det blev! Sådär såg det inte ut när jag postade det. Men alla mina smilisar är försvunna också? Mellanrummen försvann tydligen också..
ruffa: http://www.rivieramaison.com/shop/product.asp?s=C8DAF5344B0C40FEB1667EB25516C8C3&pid=234 Det är en lampa som jag förälskat mig i, finns vid Zinna
fluffis: Vilken underbar gungstol! Men varför får vi inte se den i allrummet?
Mia så fint!
Grattis juliah!
Vi har varit till dagis och hälsat på, idag hade Ida så bråttom att hon knappt hade tid att sätta tossorna på innan hon rusade in på avdelningen Är gräsänka några dagar ännu så får se om jag hinner iväg och inhanlda lite tyg idag, har på känn att det kan sitta hårt tyvärr! Ida sover så länge på eftermiddagen att man slipper inte iväg.
Ska iallafall ta tagi i vinden, rensa, rensa och återigen rensa! Vill ha hela huset genomgått innan jag börjar jobba och hela familjen igen är inne i nya rutiner. Första tiden lär man väl vara aningen trött, van som jag är att gå hemma och göra saker och ting i egen takt