• LCroft

Vita hem del 6

Toola så gott det där såg ut! MUMS!! Har just ätit men blev nästan hungrig igen

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

• LCroft

Godmorgon alla partypinglor

Som synes så var det inte mycket till party här Firade lungt med familjen, en väldigt trött familj dessutom. Ingen av oss orkade vaka till tolvlslaget Hemlis

• LCroft
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 06:56:09 följande:
    ... Men vad sur jag blir! Kikar in i den här tråden för att få inspiration nu när jag tänker göra om i hallen, men är oinbjuden till nästan ALLAS konton!! Jag vill ju kika i era gallerier!
    Titta in i bloggarna istället, de flesta har mest bilder i dem Har du länken till blogg-tråden?
  • LCroft

juliah: Ojdå! Och uppe tidigt igen förstår jag

Här ska vi snart gå ut en stund, barnen är så glada när det äntligen finns snö, bara att klä på sig ordentligt och åka kälke med Ida, ensam vågar hon inte ännu åka

Julgranen tror jag att vi slänger ut idag med, äntligen säger jag Skrattande

• LCroft

Oj Kajsa Förvånad Och elaka jag brast ut i gapskratt HemlisSkrattande

Tankar om detta nya år? Hmm.... Jag vet att jag borde börja söka jobb nångång, men navelsträngen sitter fast så hårt mellan mig och Ida än, åtminstone från min sida sett Men det är nåt jag skjuter upp än, tar en dag i taget och försöker njuta och göra det bästa av den. Lättare sagt än gjort alla gånger. MEN hur tungt det än känns med småbarn i huset så vet jag hur fort tiden går! Jag ser knappt de äldre barnen mer! Kompisar är mycket roligare att umgås med än mamma *muttrar* Så jag vill verkligen suga på den här karamellen att vara hemma med Ida än. Tids nog måstejag börja jobba och hon börja på dagis eller dagmamma och då får jag aldrig mer tillbaka den här tiden.

• LCroft

Barnrum, här så har vi ju två äldre barn som gärna vill bestämma själva hur det ska se ut i deras rum och vilka färger. Och eftersom jag vet hur gärna jag vill bestämma i "mina" rum så brukar de få göra det rätt så långt. Och Rebecca är en typisk 8-åring som pysslar mycket och vill ha upp det endera på kylskåpet för att alla ska få njuta av hennes konstverk och givetvis i det egna rummet. Nico igen är ju en hockeytokig 12-åring vilket syns i hans rum. Men det är deras rum och jag tar inte bort heller från kylskåpet det som barnen lagat fast jag helst hade velat se en tom dörr. Enda regeln vi har är att man byter ut inte sätter upp mer och mer.

Rummen städar barnen varje kväll innan de går och lägger sig och sängarna bäddar man på morgonen.

Ida har ju sina leksaker här nere och hon är ett proffs på att fylla sin lilla, gnisslande dockvagn med leksaker som hon sedan sprider ut lite överallt och jag plockar upp samtidigt som jag går förbi. Hon har sina 2 lådor med med leksaker och sitt kök. Jag byter ut sakerna med jämna mellanrum. Men visst finns där färggranna saker, klossar osv. Men hon gillar dem och då får hon ha dem.

• LCroft

Kommer ni ihåg att jag för evigheter sedan bad er hålla tummarna för mig?

Och igår skrev jag om att vara hemma och njuta med Ida så länge som möjligt! Sökte jobb för rätt så länge sedan redan på en av mina favorit butiker, inrednings/leksaksbutik, säljer bl.a Maileg, HD, Stoltz osv... Ordentliga rediga träleksaker och underbara inredningssaker. Hon skulle höra av sig i mitten av december men hade inte hört nåt och trodde att jag inte fick jobbet, idag ringde hon!

Hon har haft så mycket att göra att hon inte hunnit ringa tidigare, men jag fick jobbet! Och får välja lite själv hur jag vill jobba, kommer att bli en 4-5 dagar i veckan, mindre om jag vill och mer om jag vill. Plus 2 gånger i året så blir det mässa i Helsingfors var jag ska vara med henne.

Blandade känslor just nu Överlycklig, skräckslagen, vemodig, stor klump i halsen. Ska söka dagvårdsplats åt Ida idag och det är väl det som gör mig alldeles gråtfärdig, min lilla bebis ska inte vara hemma med mamma mer, samtidigt som jag vet att hon kommer att tycka det är jättekul att få vara med andra barn på dagarna. Och eftersom mannen jobbar skift så blir det ju inte varje dag hon behöver vara heller.

Pust! Ska försöka smälta det här nu

• LCroft

Tack igen för alla grattisar

Fluffis: Jag börjar så fort jag fått dagvårdsplats åt Ida och skolat in henne. Var idag och lämnade ansökan och det är rätt så fullt hos dagmammorna här omkring *iiik* Men de måste ju ordna plats och nu håller jag bara tummen hårt för att vi får en bra dagmamma!

Vet ni, det här är en helt sjuk dag! För en liten stund sedan ringde de från sjukhuset och erbjöd mig jobb där med Förvånad Hon som jobbar på gyenkologiska polikliniken ska dela tjänst i ett år. Men jag tackade nej.... Vilken tur att hon ringde från Blossom tidigare idag annars hade jag nog tackat ja till sjukhuset. Har varit på gyn tidigare och trivs jättebra där men det är bara ett år och sen är det en massa inhopp igen, nån dag här, nån dag där.. Inte helt bra när man har familj direkt.

Svar på tråden Vita hem del 6