Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

MildaMaränger skrev 2008-01-24 19:41:41 följande:
    hej hopp
    Allt såg bra ut! Blev flyttad en vecka bakåt så nu ser det ut som att det kan bli BB den 30 juni istället. Den lille krabaten ville inte avslöja om den var en flicka eller pojke. Den ville knappt rubba sig alls. Den låg med huvudet uppe vid naveln, rumpan ner vid ljumsken och fötterna uppe mittemot huvudet. som ett V hihi... Gick en runda på stan och hittade en massa sött men kunde hålla mig från att shoppa.. funderar däremot på att köpa skötväska i morgon som jag hittade på 60% rea. En jättefin rosa från burberry.. skötväskan kan väl vara rosa även om det är en kille. Eller?
    Vad skönt att det gick bra på ultraljudet idag. Liten lurig krabat som inte vill visa sig ordentligt för mamma och pappa.
    Vi gjorde ett extra ultraljud i vecka 26 (tror jag det var) för att just se kön, innan den veckan är det tydligen mer osäkert och risk för "fel".
    Lycka till!
    P.S Jättehärlig presbild på magen!
  • Camilla R
    mimmi006 skrev 2008-01-24 21:22:58 följande:
    Jag vill gärna ha tips på fina plastmattor! Ska nog slänga ut den vi har i köket...
    Jag vill också ha tips. Gillar Pappelina (Viggo) men funderar även på en Horredsmatta (Anemone) men tipsa gärna!!!
  • Camilla R
    MildaMaränger skrev 2008-01-24 21:01:07 följande:
    malin79.... nej det var inte det... jag såg en jätetfin pläd idag som var av det märket.. tänkte att jag skulle kolla upp det men nu har jag glömt bort namnet
    Det finns en gård som heter Toarpgården som säljer ullpläder, men det kanske är helt fel?
    www.toarp.se/asp/pladarnabutiken.asp
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-01-25 06:48:18 följande:
    Godmorgon!Äntligen fredag Idag kommer mamma hit så då kan jag sticka iväg med Elle på tumanhand. Ska plöja stadens få inredningsbutiker, äta en sushilunch och gå på loppis.Hinner förhoppningsvis med att städa tvättstugan också.Vad ska alla hitta på idag?
    Idag är förskolan stängd så jag är hemma med bägge barnen. Tänkte att vi skall ha en mysdag och bl a baka lite kanelbullar (till sonens kalas på söndag) OM vädret blir fint på dagen kanske det blir en promenad till Orminge. Vill kika in på Elviras och se om de har något fint. De säljer ju även lite HIMLA och Pappelina
  • Camilla R

livet från ljusa sidan skrev 2008-01-25 08:40:36 följande:

Godmorgon! Sitter här med en kopp te, har jätteont i huvudet så jag tar det lite lugnt nu och åker lite senare till skolan.Jag håller tummarna för dig mimmamum, jag är start troende till att det goda segrar till slut!Åhh vilken lycka att få shoppa med några inbitna vita hemmare och på köpet har koll på alla affärer som man vill gå i. Synd att det är så långt bara. Men jag skall upp om en månad och hälsa på kompisar. Har ni några tips som ligger nära de stora gatorna?? Jag hittar verkligen så dåligt så det blir alltid att man hamnar där. camilla: vilken mysdag juliah: Skönt det låter med ostörd shoppingtur och lunch på stan. Jag har inte riktigt förstått det där med sushi, tycker inte att det smakar ngt och allt ris är inte en höjdare Men det är tur att vi är olika!
    Jag är ju ofta inne i stan (Stockholm City) jobbar ju där . Och mina favoriter som besöks hyfsat flitigt under luncherna är Humlegårdsgatan där Hans Mikaels (både ljusa och mörka butiken) ligger, Koffert www.hansmikaels.se/ och Bruka www.brukadesign.se/.
    På Tegnérgatan ligger SysterLycklig www.systerlycklig.se/, Butiken Årstiden på Drottninggatan på Gamla Brogatan ligger Berryhttp://www.berrydetails.se/ och på Bryggargatan Ambiance www.ambiance.se/ samt så tycker jag ju alltid att det är kul att gå på NK:s hemavdelningar
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-01-25 08:43:16 följande:
    jo sushi är ju gott Nu äter jag ju inte just sushin - råa fisken utan jag brukar ta dem med avocado, krabba, räkor, lax osv Hittade ett ställe i Sthlm med lunchbuffé där de även har sushi
    Bambo Palace?
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-01-25 08:52:06 följande:
    Denna lampa köpte jag igår för 60kr. Men den kommer få hänga i vår nya tvättstuga över arbetsbänken, vi har så pass högt i taket så man blev bländad när man satt i soffan. Men över en arbetsbänk borde den passa.Dessa tyger har jag sytt hissgardiner ala Kajsa till Saga och Jacobs rum.Jag måste har gardinringar innan jag kan sätta upp dem.Konstigt, gardintygebilden kunde jag inte kopiera när den var stor, hmmm.
    Vilket fyndpris på lampan, det blir nog jättefint i tvättstugan.
    Ser fram emot bilder på de uppsatta gardinerna.
  • Camilla R

livet från ljusa sidan skrev 2008-01-25 08:40:36 följande:

Jag har inte riktigt förstått det där med sushi, tycker inte att det smakar ngt och allt ris är inte en höjdare Men det är tur att vi är olika!
    Sen är det väldigt olika sushi från restaurang till restaurang, en del är riktigt dåliga och en del är suveränt bra. Råvarorna gör ju sitt till.
    Sen skall den ju doppas i soja och wasabi och DÅ smakar det -starkt och gott. Ingefäran är också toppen tycker jag.
    Själv tycker jag bäst om laxen och avocadon *mums*
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-25 09:54:55 följande:

Jätte OT, men har ni någonsin haft värk i hjärtat? Inte "brustet"  utan riktig värk?Har så ont idag och har aldrig haft det förut. Vet inte vad jag ska göra.
    Jag har vid några tillfällen haft värk i hjärtat som känts som 'hugg' eller hur man nu skall uttrycka det. Riktigt obehagligt, men jag tror att det är kroppens sätt att protestera mot något och det är nog klokt att ta och varva ner då.
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-01-25 09:28:59 följande:
    Ja det kan nog stämma Maten var sådär tyckte jag men sushin var god Ska nog ta en sväng till Syster Lycklig imorgon. Hann inte det förra fredagen! Finns det en butik som heter Rice eller är det ett märke som finns i andra butiker? Hade skrivit upp de butiker du skrev. Men Hans M tyckte jag inte hade så mycket kul denna gång, inte koffert heller Men Bruka hann jag inte till.
    Håller med om maten där, den är okej -händer att vi käkar lunch där och man äter ju alldeles för mycket av både sushin och det andra...
    RICE är ett märke som återfinns i flera butiker. På nätet vet jag att det säljs hos inreda.com och Stockhome har (eller åtminstone har haft) ett visst utbud. Eller tänker jag på fel nu?
Svar på tråden Vita hem del 6