Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Peak skrev 2008-01-25 10:39:17 följande:
    har ni som är ikea family medlemmar fått mail om sovrumshelg denna helg?En tjej fick ett mail som det stod:"Under Sovrumshelgen kan du som IKEA FAMILY medlem köpa utvalda delar av SULTAN SVANEHOLM och SVANDAL resårmadrasser och SULTAN TUVEBO bäddmadrass till 30%." det fick inte jag! Och det är precis de sängarna och bäddmadrasserna vi ska ha!!
    Har du anmält dig till deras nyhetsbrev? Jag har fått nyhetsmailet från Kungens Kurva men där står ingenting om resårmadrasser. Däremot rabatter på några sängar. Det kanske är olika erbjudanden på de olika varuhusen.
  • Camilla R

Smultron och glass skrev 2008-01-25 10:56:00 följande:

Peak: Jag äter inte heller den råa fisken i sushi. Men jag är ännu mer konservativ än dig, jag beställer alltid bara avokado + rullar. Vi har ett superställe i närheten av mitt jobb, ett riktigt ?hål i väggen? som har supergod sushi (tycker även de som äter firren).
    Camilla R: Vi verkar jobba ganska nära varandra
    Ja onekligen så jobbar vi väl i alla fall i city båda två.. Blir nyfiken på hålet i väggen, var???
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-01-25 10:59:28 följande:
    Camilla R skrev 2008-01-25 10:57:51 följande:
    ja det verkar så, men ni i Kungens kurva och i Sundsvall får ju 30% - fattar inte varför de inte kan ha samma överallt!?
    NÄ, i mitt mail från Kungens kurva stod det ju inget om resårmadresser och 30%. Där var det 30% på en viss garderob (från PAX) samt några sängar som det var rabatt på.
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2008-01-25 11:12:44 följande:
    Lite OT, men min bror sitter ju på anstalt sen några månader och det har gått bra, han har skött sig och pluggar och jobbar där inne.Igår ringde han alldeles upprörd. Nu tvångsmedicineras han för att de som jobbar där säger att han är deprimerad och mår dåligt. Något han själv inte tycker (om han mått dåligt tidigare så har han sökt hjälp!)Tar han inte medicinen så åker han in i isoleringen och blir han arg så skickas han iväg. (inte konstigt om man blir upprörd av att tvångsmedicineras)Min bror trivs ju där (för att vara på en anstalt) så han vill ju inte alls iväg.Vi pratar med honom varje dag och träffar honom varje vecka och han har varit på bra humör och sett framåt och planerat framtiden så det verkar så konstigt! När jag pratade med honom igår skulle de komma in två ggr/timme till honom hela natten och se till honom.Nu funkar inte vår telefon heller så han kan inte ringa och säga hur det gått!!! Blev bara tvungen att få ut det, och ni har ju hört om honom förut..
    Nej men fy så hemskt, vad liten både han och ni måste känna er. Låter ju absurt att tvångsmedicinera någon som inte behöver och sedan hota med isolering och att bli ivägskickad. Det måste finns någon ansvarig där som ni kan prata med.
  • Camilla R

Smultron och glass skrev 2008-01-25 11:18:17 följande:

Camilla R skrev 2008-01-25 11:01:15 följande:
    Jag har fått för mig att du sitter närmare Humlegården (vilket kanske är helt fel), men är det så är det en bit bort. Jag jobbar på Tegnérgatan, så det blir en lagom lunchpromenad. I alla fall, det heter Sushi bar Ting Ting, och ligger på Odengatan. Ser inte ut att vara mycket för världen, men har jättegod sushi.
    Jag jobbar närmare allt... Nej, skämt å sido, jag sitter på Regeringsgatan och det är ju hyfsat centralt och nära till det mesta Skall lägga sushibaren på minnet, kan ju vara lagom att slinka in där när man ändå är där i trakterna och snokar/shoppar.
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2008-01-25 11:58:28 följande:
    Nä, nu är det loppisdags här! En sockerkaka enligt gammalt recept har jag gjort iallafall. Och städat då
    Vad mysigt med loppis, hoppas du hittar några fynd.
    Själva så skall vi (jag och barnen) alldeles strax gå och baka ut bullarna. Det är första gången jag gör kanelbullar utan ägg (varken i degen eller ovanpå) En av gästerna på kalaset är äggallergiker så idag skall vi testa att pensla bullarna med mjölk
  • Camilla R
    MildaMaränger skrev 2008-01-25 12:47:43 följande:
    det undrar jag med... har du också bulle i ugnen? vilken vecka?
    Jag har snart massor med bullar i ugnen, närmare bestämt 60 stycken!! Sannolikheten för att jag kan undgå att ta en till eftermiddagsfikat är väl ungefär noll och inget.
  • Camilla R

Smultron och glass skrev 2008-01-25 13:20:52 följande:

Nu har jag precis ätit lunch, gissa var efter allt sushisnack Mimma: Jag tror absolut inte att loppet är kört! Jag vägrar tro det, men jag förstår verkligen att det känns hopplöst. Släkten är värst!
    *mums* sushi är perfekt jobblunch.
  • Camilla R
    mimmamum skrev 2008-01-25 14:07:36 följande:
    Fick precis besked från advokaten att loppet kanske inte är kört! Nu får ni allt hålla tummarna riktigt hårt för oss!
    Håller så hårt så de nästan vitnar!!
  • Camilla R

Docksängen är ju alldeles underbar och precis som många skrivit, dockor leker (många) barn med länge.
    Mina killar har aldrig lekt med dockor. Jo, en gång när Robin var ganska nyfödd var jag och barnen ute på promenad. Dennis skulle då ha sin docka med sig. Jag blev något förvånad men tyckte ju att det var helt okej. När vi kommer ut så doppar han dockans huvud i snön gång på gång. Det var första och enda gången jag sett honom "leka" med dockor. Kanske ligger det i generna ändå?

Svar på tråden Vita hem del 6