• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • USB

Gemelli: Brukar läsa här i tråden dagligen. Hoppas inte att du har långt in till BB för så där gick jag när jag fick mitt andra barn. Hade molvärk hur länge som helst och var in till BB dagen innan hon är född. Då var ingenting påverkat. Dagen efter tog jag mig en tupplur på em och vaknade av att det molade på mer än vanligt. En timme senare är hon född, utan RIKTIGA värkar. Kan tiillägga att jag inte hann in till BB för jag trodde inte att det var på gång riktigt. Åk hellre in till BB en gång för mycket än en gång för lite.

Lycka till! Du har en helt fantastisk upplevelse framför dig!

• Kajsa M
    Ewis skrev 2007-11-07 13:09:28 följande:
    Har inte fått så mycket fixat här hemma mer än det vanliga, disk, tvätt och plocka.Men jag har städat tösens rum och passade på att rensa bort jätte många gosedjur i iloka storlekar och modeller phu, jag hatar gosedjur för dom används aldrig men barnen vill alltid ha och visst många är ju jätte fina och gosiga men som sagt då ska dom ju även användas istället för att ligga ner proppade i en låda.Vad kan man göra med alla dessa gosedjur jag rensat bort?Tror Ni förskolan vill ha?
    Jag har 3 stora sopsäckar med gosedjur som jag också undrar vad jag ska göra med. Skulle vilja skänka dom till typ ryska barnhem eller nåt.
    Camilla R skrev 2007-11-07 13:04:43 följande:
    Kajsa M skrev 2007-11-07 11:37:13 följande: ÅÅÅÅhhhhhhhhh vilket fint hjärta -jag blev också kär!! Måste genast (eller ja imorgon) gå och se om det finns på NK -måste bara ha!!
    Ja visst är det undrbart!

Gemelli
    Håller tummarna för dig!
  • Anton2005
    gemelli skrev 2007-11-07 13:28:48 följande:
    Halleluja, nu skrämmer ni ju upp mig.Kanske är dax att ringa min man då
    Åh lycka till! Gud det pirarr i hela magen när jag läser här och tänker att snart har du en liten goding i din famn
  • MildaMaränger
    Anton2005 skrev 2007-11-07 13:33:25 följande:
    Åh lycka till! Gud det pirarr i hela magen när jag läser här och tänker att snart har du en liten goding i din famn
    ja jag vill också
  • MildaMaränger
    gemelli skrev 2007-11-07 13:28:48 följande:
    Halleluja, nu skrämmer ni ju upp mig.Kanske är dax att ringa min man då
    Känns det så så ring!!! Och Lycka till!
  • Det ljuva livet

Så spännande Gemelli Jag blir alldeles nostalgisk och otroligt sugen på ett fjärde barn när jag tänker på det fantastiska som du snart ska gå igenom.

Svar på tråden Vita hem del 6